Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν την κατηγορία Α, δηλαδή τα μικρά μοντέλα πόλης, καθώς δε συμφέρει το κόστος εξηλεκτρισμού τους. H Toyota όμως θα εξακολουθήσει να έχει εκπρόσωπο.
Το ρόλο αυτό φυσικά θα συνεχίσει, όπως κάνει από το 2005, το Aygo, η νέα γενιά του οποίου μόλις έκανε πρεμιέρα. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Aygo X!
Γιατί προστέθηκε το γράμμα Χ στην ονομασία του; Για να δείξει τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του, καθώς πλέον στο αμάξωμα συναντάμε χαρακτηριστικά από crossover. Το βασικότερο είναι η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (+11 χλστ.).
Παράλληλα μαύρο πλαστικό προστατευτικό έχει τοποθετηθεί περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ γίνεται εντονότερο στα φτερά. Τα μεγαλύτερα Led εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα “C”, ενώ τα πίσω κάθετα τοποθετημένα, επίσης Led, δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.
Το εμπρός καπό είναι ψηλότερο, η μάσκα είναι πλατύτερη, ενώ μπορεί να υπάρξει διχρωμία του αμαξώματος με την οροφή, η οποία προσφέρεται και ανοιγόμενη υφασμάτινη. Ασορτί χρωματικές πινελιές εντοπίζουμε στη βάση του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, χαμηλά στις θύρες και στις ζάντες, κάνοντας την εξωτερική εικόνα του Aygo X ακόμα πιο νεανική.
Σημειώστε ότι πατάει σε ζάντες μέχρι και 18 ιντσών. Το μήκος έχει αυξηθεί 235 χλστ. φτάνοντας τα 3.700 χλστ., το πλάτος μεγάλωσε 125 χλστ. στα 1.740 χλστ. και το ύψος 50 χλστ. στα 1.510 χλστ.
Δείτε ακόμα: Εισβολέας το Honda NSX στο μουσείο της Toyota! Γιατί δεν το έδιωξαν;
Ο αστικός χαρακτήρας του Aygo X προβάλλεται και μέσα από το μικρό κύκλο στροφής, ο οποίος είναι μόλις 4,7 μέτρα. Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα στα ενδότερα, ενώ υπάρχουν εμφανείς επιρροές από το Yaris.
Η κεντρική οθόνη αφής είναι 9 ιντσών, υπάρχει ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός, ασύρματη φόρτιση για smartphone, σύστημα πλοήγησης, ενσύρματη και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Το κάθισμα του οδηγού έχει ανυψωθεί κατά 55 χλστ., ενώ η απόσταση ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα μεγάλωσε 20 χλστ., αυξάνοντας έτσι το χώρο για τους των ώμους των επιβατών κατά 45 χλστ.
Μεγαλύτερος κατά 60 λίτρα είναι και ο χώρος των αποσκευών, καθώς πλέον προσφέρει 231 λίτρα. Διαθέσιμο είναι ηχοσύστημα της JBL με τέσσερα ηχεία, ενισχυτή 300W και ένα μεγάλο subwoofer 200 χλστ. στο πορτμπαγκάζ.
Το νέο Aygo X, όπως το Yaris και το Yaris Cross, έχει δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής TNGA. To μικρό ιαπωνικό μοντέλο βασίστηκε στο πρωτότυπο Aygo X Prologue Concept, το οποίο μας είχε συστήσει πριν από κάποιους μήνες η Toyota. Είχε δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης και Ανάπτυξης της Toyota που βρίσκεται στη Νίκαια της Γαλλίας.
Κάτω από το εμπρός καπό του νέου Aygo X βρίσκεται ο «χιλιάρης» τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, ο οποίος έχει βελτιωθεί ώστε να εναρμονίζεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Προσφέρει υψηλό επίπεδο απόδοσης, με επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 στα 107 γρ./χλμ. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη το νέο Aygo X θα λανσαριστεί στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου το 2022.