Ο στόχος είναι περισσότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος για τους οδηγούς και για να γίνει αυτό οι εταιρίες Bosch και Cariad, θυγατρική του ομίλου Volkswagen, συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια εκτεταμένη συνεργασία για πιο γρήγορη ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Οι εταιρείες θέλουν να καταστήσουν την εν μέρει και άκρως αυτόνομη οδήγηση κατάλληλη για παραγωγή όγκου και, επομένως, διαθέσιμη στην ευρεία μάζα των καταναλωτών. Για τα οχήματα τα οποία πωλούνται υπο την ομπρέλα του ομίλου Volkswagen, η συμμαχία στοχεύει να καταστήσει διαθέσιμες λειτουργίες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να τραβούν προσωρινά τα χέρια τους από το τιμόνι.
Διαβάστε ακόμα
Θέλεις αυτόνομη οδήγηση; Θα περάσεις εξετάσεις
Εξετάσεις θα περνάνε όσοι οδηγοί θέλουν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με την ονομασία Navigate on Pilot που...
Read moreDetailsΤεύχος 72 – Ιανουάριος 2020
Περί Ράλι Ακρόπολις κ.α.
Ο Δημήτρης Μιχελακάκης ξέρει τι κάνει και είναι σαφές πως υφίσταται στρατηγική ώστε να εξασφαλιστεί ο τίτλος. Χαλάλι λοιπόν το...
Read moreDetailsΤεύχος 73 – Φεβρουάριος 2020
Πιο συγκεκριμένα, αυτές οι λειτουργίες είναι συστήματα hands-free επιπέδου 2 για αυτόνομη οδήγηση σε αστικά κέντρα, εκτός πόλης και αυτοκινητόδρομους, καθώς και ένα σύστημα που αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο (Επίπεδο 3). Η πρώτη από αυτές τις λειτουργίες πρόκειται να εγκατασταθεί το 2023.
Για μερική και άκρως αυτόνομη οδήγηση, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού μια υπερσύγχρονη, τυποποιημένη πλατφόρμα λογισμικού. Ο στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί αυτή η πλατφόρμα σε όλες τις κατηγορίες ιδιωτικών μεταχειρισμένων οχημάτων που πωλούνται υπό την ομπρέλα του ομίλου Volkswagen.
Θα είναι επίσης δυνατή η ενσωμάτωση όλων των εξαρτημάτων που αναπτύχθηκαν από τη συμμαχία σε οχήματα και οικοσυστήματα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Για ιδιόκτητα οχήματα, η πρόοδος στην αυτόνομη οδήγηση γίνεται ένα βήμα τη φορά. Στη Bosch, εργαζόμαστε με επιτυχία για αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Μαζί με την Cariad, θα επιταχύνουμε τώρα την κυκλοφορία στην αγορά μερικώς και άκρως αυτόνομων λειτουργιών οδήγησης σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, και έτσι θα τις κάνουμε διαθέσιμες σε όλους. Αυτό θα κάνει την οδήγηση στους δρόμους πιο ασφαλή και ξεκούραστη», αναφέρει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, Dr. Markus Heyn.
«Θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε τις λύσεις που δημιουργούμε και στους άλλους πελάτες μας και με αυτόν τον τρόπο να θέτουμε νέα πρότυπα». Οι δύο εταίροι έχουν ό,τι χρειάζεται για να κάνουν την ολοένα και πιο αυτόνομη οδήγηση ένα κοινό θέαμα στους δρόμους μας: έχουν δεκαετίες εμπειρίας στην παραγωγή όγκου, την επεκτασιμότητα και την έγκριση συστημάτων οδήγησης, καθώς και εξειδίκευση στους τομείς του λογισμικού, των δεδομένων καθοδηγούμενη ανάπτυξη και τεχνητή νοημοσύνη.
Στις διάφορες τοποθεσίες στη Γερμανία, στη Στουτγάρδη και στο Ίνγκολσταντ, συνεργάτες από το τμήμα Bosch Cross-Domain Computing Solutions και την Cariad θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν μερικώς και άκρως αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης όπου θα απασχολήσουν περισσότερους από 1.000 ειδικούς από τις δύο εταιρείες. Οι δύο εταιρείες μάλιστα έχουν ήδη αρχίσει να προσλαμβάνουν νέο προσωπικό ώστε να ενταχθούν στη συμμαχία.
Το επίκεντρο των εργασιών του έργου θα είναι η ανάπτυξη λογισμικού με γνώμονα τα δεδομένα με βάση πληροφορίες από ανίχνευση περιβάλλοντος 360 μοιρών. Για το σκοπό αυτό, θα δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα καινοτόμο περιβάλλον ανάπτυξης για την καταγραφή, αξιολόγηση και επεξεργασία δεδομένων.
Η ιδέα πίσω από αυτό είναι η εξής. Όσο πιο εκτεταμένο είναι το σύνολο δεδομένων από την πραγματική οδική κυκλοφορία, τόσο πιο αναλυτική και συγκεκριμένη μπορεί να είναι η σχεδίαση των μερικώς και εξαιρετικά αυτόνομων λειτουργιών οδήγησης.
Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για πρόσθετα στρώματα σε χάρτες υψηλής ανάλυσης για τον εντοπισμό και την καθοδήγηση των αυτόνομων οχημάτων, δίνοντας έμφαση για τις καθημερινές καταστάσεις οδήγησης και για τις γνωστές ως «γωνιακές περιπτώσεις» (σταυροδρόμια) συμβάντα οδικής κυκλοφορίας που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιλυθούν από ένα σύστημα.
«Το καλύτερο έδαφος για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης είναι η οδική κυκλοφορία. Με τη βοήθεια ενός από τους μεγαλύτερους στόλους συνδεδεμένων οχημάτων στον κόσμο, θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε μια τεράστια βάση δεδομένων. Αυτό θα μας επιτρέψει να μεταφέρουμε τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης σε ένα νέο επίπεδο. Όλοι οι πελάτες μας θα μπορούν να επωφεληθούν από αυτό», λέει ο Δρ. Mathias Pillin, πρόεδρος της Bosch Cross-Domain Computing Solutions.
«Μαζί, μπορούμε να δοκιμάσουμε τις αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης σε ευρύτερη κλίμακα σε πραγματικά οχήματα και να τις εφαρμόσουμε πιο γρήγορα.
Το μηχανολογικό μας έργο θα γίνει από κοινού, με τη Bosch και την Cariad ως μία ομάδα. Δεν υπήρξε ποτέ μια συμμαχία σαν αυτή στην αυτοκινητοβιομηχανία», λέει ο Δρ. Ingo Stürmer, διευθυντής έργου της συμμαχίας στην Cariad.
Αυτό περιλαμβάνει επίσης την τροφοδοσία των δεδομένων που συλλέγονται σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στη διαδικασία ανάπτυξης – συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο. Κάθε χιλιόμετρο που διανύεται σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και τα δεδομένα που συλλέγονται, αξιολογούνται και επεξεργάζονται ως αποτέλεσμα, σημαίνει μια μεγαλύτερη δεξαμενή δεδομένων και μια καλύτερη βάση από την οποία μπορούμε να κάνουμε ακόμη υψηλότερα επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης και να τα μεταφέρουμε με ασφάλεια και αξιοπιστία στο δικό μας δρόμους.
Οι εταίροι συμφώνησαν επίσης να εξετάσουν την πιθανότητα κοινών αναπτυξιακών στόχων και χρονοδιαγραμμάτων στην πορεία της πλήρως αυτόνομης οδήγησης (Επίπεδο 4).
Το συμπέρασμα που προκύπτει από αυτή τη συνεργασία δύο κ0ολοσσών είναι το εξής.
Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο σε συνδυασμό με έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές αυτοματισμών και ειδών αυτοκίνησης στον κόσμο ισοδυναμεί με ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης.
Το αποτέλεσμα φυσικά θα φανεί στο «χειροκρότημα» όπως λέει και το τραγούδι.