Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει και εσείς πως κάποτε τα 10.000 ευρώ σου εξασφάλιζαν την πρόσβαση σε ένα μικρό μεν, αλλά καινούργιο και μοντέρνο αυτοκίνητο. Εδώ και μία διετία όμως, οι τιμές όλων των αυτοκινήτων έχουν τραβήξει τον ανήφορο και πλέον τα 13.000 ευρώ αρχίζει να γίνεται η βάση από την οποία ξεκινάνε. Τί φταίει όμως για αυτή την άνοδο σε μία εποχή όπου το πορτοφόλι κάθε νοικοκυριού όλο και συρρικνώνεται;
Γιατί “χτυπούν” την αυτοκινητοβιομηχανία για τους ρύπους; Τί ποσοστό C02 παράγουν άλλοι τομείς;
Αιτία 1η: Τα πολλά ηλεκτρονικά ακόμα και στις βασικές εκδόσεις ανεβάζουν το κόστος. Μέχρι πριν μερικά χρόνια στα μικρά κυρίως μοντέλα, τα ηλεκτρονικά αντιπροσώπευαν περίπου το 15% του κόστους τους. Πλέον το ποσοστό αυτό έχει φτάσει πάνω από 40%, καθώς συναντάμε νέα τεχνολογικά υποβοηθήματα τα οποία πλέον ο αγοραστής οφείλει να έχει στην κατοχή του.
Αιτία 2η: Οι εταιρίες επενδύουν στον εξηλεκτρισμό και οφείλουν να έχουν κέρδος για να το κάνουν. Η Ε.Ε. έχει πιέσει πολύ τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επενδύουν υπέρογκα ποσά σε νέες καθαρότερες τεχνολογίες. Αυτή η εξέλιξη οφείλει να χρηματοδοτηθεί, χωρίς φυσικά να μειωθεί το κέρδος τους. Έτσι λοιπόν τα εξτρά ευρώ έρχονται και με αυτόν τον τρόπο.
Αιτία 3η: Η εταιρία πρέπει να πουλήσει 10 μικρά (οικονομικά) μοντέλα της, για να φτάσει το κέρδος από 1 ακριβό. Αυτή η αναλογία κάνει ξεκάθαρο πως η εταιρία θα επικεντρωθεί στην προώθηση ενός πληρέστερου αλλά και ακριβότερου μοντέλου, παρά στην μαζική προώθηση των οικονομικότερων επιλογών της. Χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πως δεν θα έχει διαθέσιμη ολόκληρη τη γκάμα.
Αιτία 4η: Οι Έλληνες θέλουμε τον εξτρά εξοπλισμό, περισσότερο από άλλους λαούς. Αυτό το έχουν υπόψη οι εταιρίες, και στην χώρα μας ο βασικός εξοπλισμός είναι συγκριτικά πλουσιότερος από άλλες αγορές, ανεβάζοντας τη τιμή ακόμα και στην entry level έκδοση.
Αιτία 5η: Τα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα με καλύτερα υλικά. Πιο ελαφριά, αλλά και με καλύτερη απόδοση σε ατυχήματα, όλα τα νέα μοντέλα χρησιμοποιούν ακριβότερα και ανθεκτικότερα υλικά από ότι στο παρελθόν. Ένα επιπλέον κόστος που πρέπει να καλυφθεί.