Ένα μπουλόνι ήταν η αιτία που ο Bottas εγκατέλειψε στον 31ο γύρο από τους 78 του αγώνα στο Μονακό, με αποτέλεσμα η Mercedes να χάσει πολύτιμους βαθμούς στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Κατά τη διάρκεια του 30ου γύρου ο Φινλανδός είπε στην ομάδα του μέσω του team radio ότι τα ελαστικά είχαν αρχίσει να δείχνουν έντονα σημάδια φθοράς. Σε αυτό οι υπεύθυνοι της Mercedes απάντησαν λέγοντας “box, box, box”, δηλαδή τον κάλεσαν στα pits για να αλλάξει ελαστικά.
Όντως ο οδηγός μπήκε, σταμάτησε και το μονοθέσιο σηκώθηκε στον αέρα. Μετά από λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα τα τρία από τα τέσσερα ελαστικά ήταν καινούρια. Μπροστά δεξιά, όμως, υπήρχε ακόμα το παλιό ελαστικό.
Formula 1-Γκραν Πρι Μονακό: Απόλυτος κυρίαρχος ο Verstappen
Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να βλέπουμε καθυστερήσεις τόσο κατά την αφαίρεση ενός ελαστικού, όσο και κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης ενός καινούριου, με τις αιτίες να ποικίλλουν. Μπορεί να έχει κολλήσει το αερόκλειδο, μπορεί να μην έχει τοποθετηθεί σωστά ο τροχός, να έχει κολλήσει κάποιο μπουλόνι ή οποιαδήποτε άλλη αιτία.
Στην προκειμένη περίπτωση επρόκειτο για ένα κολλημένο μπουλόνι, όμως υπήρχε ένα μεγαλύτερο πρόβλημα. Συνήθως όταν ένα μπουλόνι κολλήσει οι άνθρωποι που κάνουν το pit stop επιχειρούν δεύτερη, τρίτη και όσες φορές χρειαστεί μέχρι να το ξεκολλήσουν. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό έγινε όμως το μπουλόνι δεν ξεκόλλησε, καθώς συνέβη κάτι βλέπουμε υπερβολικά πολύ σπάνια στο χώρο της Formula 1.
Το μπουλόνι καταστράφηκε. Όμως πώς γίνεται αυτό;
Όπως μπορούμε να δούμε στις φωτογραφίες, το μπουλόνι είναι ουσιαστικά ένας κώνος. Σε ένα σημείο του υπάρχουν δύο προεξοχές. Το αερόκλειδο “πιάνει” αυτές τις δύο προεξοχές και έτσι ξεβιδώνει ή βιδώνει το μπουλόνι.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, αντί να ξεβιδώσει το μπουλόνι άρχισαν να τρώγονται από το αερόκλειδο αυτές οι δύο προεξοχές. Με κάθε νέα προσπάθεια του μηχανικού να ξεβιδώσει το μπουλόνι, τόσο οι προεξοχές τρώγονταν περισσότερο, μέχρι που πλέον δεν είχε απομείνει τίποτα.
Αυτό σήμαινε ότι δεν υπήρχε τρόπος να βγει το ελαστικό, οπότε ο Bottas έπρεπε να σβήσει το μοτέρ και να βγει από το μονοθέσιο.
Σίγουρα είναι από τους πιο άδοξους τρόπους να εγκαταλείψει κάποιος, όμως αυτό δείχνει για ακόμα μια φορά πόσο ομαδικό άθλημα είναι η Formula 1, καθώς και πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η τύχη. Αν και κανένας δεν έκανε λάθος, τελικά ο αγώνας του Bottas χάθηκε καθαρά από θέμα τύχης. Ή μάλλον ατυχίας.