H άγνωστη στο ευρύ κοινό Ginetta είναι μία αγγλική εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή αυτοκινήτων που προορίζονται για την πίστα.
Όταν όμως κατασκευάζει και αυτοκίνητα δρόμο, τότε το αποτέλεσμα θα είναι συναρπαστικό, ακόμα και από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, πριν δει κανείς «ζωντανό» το αυτοκίνητο.
To Akula είναι το τελευταίο δημιούργημα της Ginetta που το αποκάλυψε επίσημα, μετά από εξέλιξη πέντε ετών.
Ginetta Akula: 600 ίπποι σε 1.190 κιλά
Ξεχάστε turbo, υβριδικά συστήματα, ηλεκτροκινητήρες και ό,τι άλλο «προστάζει» η σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης. Στο Akula έχει τοποθετηθεί ένας V8 κινητήρας 6.4 λίτρων που αποδίδει 600 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. και 670 Nm στις 5.100 σ.α.λ. και με το βάρος του Akula να φτάνει τα μόλις 1.190 κιλά, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 2.9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να πλησιάζει οριακά τα 300 χλμ./ώρα.
Το σχήμα του Akula θυμίζει κλασικό, αγγλικό roadster, χάρη στο μακρύ καπό, ωστόσο υπάρχει αντικειμενικός λόγος που έχει σχεδιαστεί κατά αυτόν τον τρόπο. Ο V8 είναι τοποθετημένος ολόκληρος πίσω από τον μπροστινό άξονα, με τμήμα του μοτέρ να είναι τοποθετημένο κάτο από το… ταμπλό και να εισέρχεται στον θάλαμο των επιβατών.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ιδανική κατανομή βάρους 50:50, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο, ενώ και οι εξατμίσεις εξέρχονται από το πλάι, συνεισφέροντας περαιτέρω στην ιδανική κατανομή. Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίθησης, με την επιλογή μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Με τόσο χαμηλό βάρος, είναι λογικό το αμάξωμα να είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, που εδράζεται σε χωροδικτύωμα απο χάλυβα. Οι αναρτήσεις είναι από αλουμίνιο, διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και προέρχονται από τα αγωνιστικά μοντέλα της εταιρείας, όπως το GT4. Τα φρένα έχουν διάμετρο 360 χιλ, με την επιλογή χαλύβδινων ή κεραμικών δίσκων.
Τα ανθρακονήματα κυριαρχούν και στο εσωτερικό, ενώ τα καθίσματα είναι σταθερά και παίρνουν το σχήμα του σωματότυπου του οδηγού με ειδικό αφρό. Για να βρεθεί η ιδανική θέση οδήγησης μετακινείται το τιμόνι και τα πεντάλ, με τον άξονα του τιμονιού να είναι και αυτός από ανθρακονήματα. Το Akula όμως, εκτός από καθαρόαιμο, είναι και… πρακτικό, καθώς διαθέτει χώρο αποσκευών 473 λίτρων και δεξαμενή καυσίμου 100 λίτρων, ώστε να διαθέτει μία αξιοπρεπή αυτονομία 600 χλμ.
Το Akula θα κατασκευαστεί σε μόλις 20 μονάδες, τιμώντας την 20η επέτειο από την ίδρυση της εταιρείας, από τον Dr. Tomlinson.