Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC πιστεύει, ότι θα ήταν πολύτιμος στην εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου Rally2.
Ο Γιούχα Κάνκουνεν, όταν οδήγησε για πρώτη φορά στη ζωή του, ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο Toyota, δεν είχε καταφέρει να το κρατήσει στο δρόμο. Σε μια στροφή, τα φρένα «κλείδωσαν» και το αυτοκίνητο έκανε μια όμορφη πιρουέτα. Οι μηχανικοί το κατάλαβαν και ρώτησαν τον Γιούχα: «Δεν ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε τα φρένα;»
-«Στην πραγματικότητα, όχι» απάντησε ο Φινλανδός…
Αυτό έγινε, σχεδόν, 40 χρόνια πριν. Ο Κάνκουνεν δοκίμαζε τότε την Toyota Celica Twincam Turbo, πριν από το ντεμπούτο του, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, στο Ράλι των 1000 Λιμνών του 1983. Ήταν μόλις 24 χρονών, με ένα επαγγελματικό συμβόλαιο στην τσέπη του, κυρίως, όμως, με την πραγματοποίηση ενός ονείρου του, που ήταν να οδηγήσει ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Επί 40 χρόνια
Η δοκιμή νέων Toyota είναι κάτι, που εξακολουθεί ο Κάνκουνεν να κάνει, σχεδόν, τέσσερις δεκαετίες.
Με τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα, 23 νίκες στο WRC και 75 βάθρα στο βιογραφικό του, δεν έχει ιδέα τι σημαίνει «φρένο». Και, όταν πήρε τα πηδάλια στη νέα Toyota, φέτος, δεν υπήρχε τίποτα άλλο, παρά ο απόλυτος σεβασμός από την ομάδα. Ο Κάνκουνεν είχε αναλάβει να οδηγήσει το πρωτότυπο αυτοκίνητο Toyota Yaris Rally2 στην παρθενική του δημόσια εμφάνιση, στο Ράλι Ιαπωνίας.
Ο Φινλανδός, ως σωστός επαγγελματίας, έφερε το αυτοκίνητο στο τέρμα, χωρίς «πιρουέτες» και πολλά χαμόγελα -ειδικά από τον Πρόεδρο της Toyota Motor Corporation, Ακίο Τογιόντα.
Ο Γιούχα δήλωσε την επιθυμία του να αναλάβει την εξέλιξη του αυτοκινήτου.
«Το αυτοκίνητο δεν θα αγωνιστεί πριν το Μόντε Κάρλο του 2024», είπε ο Γιούχα, «έτσι υπάρχει ένας ολόκληρος χρόνος εξέλιξης και δοκιμών για τον επόμενο χρόνο και οι μηχανικοί και τα παιδιά, θέλουν σχόλια, από όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς, για να πάρουν μια ιδέα, εάν πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Εντάξει, έχω οδηγήσει όλα αυτά τα αυτοκίνητα, ούτως ή άλλως, ώστε να μπορώ να πω τη γνώμη μου, τι σκέφτομαι και ποιο είναι το μέρος, όπου μπορείτε να βελτιώσετε το αυτοκίνητο λίγο περισσότερο.»
Τεστ στη Φινλανδία
Και, έχει ακόμη και μια ιδέα για το πού θα ήταν καλύτερο για αυτόν να δοκιμάσει.
«Θα ήθελα το χειμερινό τεστ», είπε. «Στη Φινλανδία έχουμε τα σωστά μέρη για να κάνουμε χειμερινές δοκιμές. Για να κάνετε μερικές δοκιμές στα ελαστικά με καρφιά και να τους δώσετε πληροφορίες, για το πώς λειτουργούν, αυτό είναι το σωστό μέρος. Οδήγησα, τον περασμένο χειμώνα, ένα Fiesta Rally2 στον πάγο στη Λαπωνία. Ξέρω, πώς πάει το Fiesta R5, οπότε μπορώ να πω αμέσως, πώς συμπεριφέρεται το Yaris εκεί. Αν χρειάζεται, να κάνω κάποιες παραπάνω δοκιμές, θα ήθελα να οδηγήσω εκεί».
Από το 1978, τότε που ξεκίνησε τα ράλι, ο Κάνκουνεν έχει στο ενεργητικό του, περίπου 250 εκκινήσεις. Όλη αυτή η εμπειρία σημαίνει ότι ξέρει, πώς πρέπει να τρέξει ένα αυτοκίνητο ράλι.
«Πρέπει να είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο. Κάποιος που μπαίνει μέσα, όπως εσείς, πρέπει να εμπιστεύεστε το αυτοκίνητο 100% και πρέπει να είναι πολύ εύκολο και απλό στην οδήγηση. Αν χρειαστεί να παλέψεις από την πρώτη στροφή με το αυτοκίνητο, τότε δεν μπορείς να έχεις κανένα αποτέλεσμα και μπορεί να είναι και επικίνδυνο».
Θα μπορούσε να βρει καλύτερο δοκιμαστή η Toyota πέρα από τον τεράστιο Γιούχα Κάνκουνεν; Καιρός να επιστρέψει, η εμπειρία του είναι μοναδική και απόλυτα χρήσιμη.