Η Formula 1 πάει σε μεγάλο τελικό με τους δυο μονομάχους Hamilton-Vertappen ισόβαθμους, αυτό έχει να συμβεί από το 1974.
Πρέπει να πάμε πίσω στο 1974 και στη θρυλική κόντρα του Emerson Fittipaldi (McLaren) με τον Clay Regazzoni (Ferrari) στο Αμερικάνικο GP τελευταίο αγώνα της σεζόν για να βρούμε κάτι ανάλογο. Ο Fittipaldi τερμάτισε 4ος (τότε βαθμολογούνταν οι έξι πρώτοι με το νικητή να παίρνει 10 βαθμούς) ενώ ο Regazzoni 11ος.
Το πρωτάθλημα κρίθηκε στους 3 βαθμούς που πήρε ο Βραζιλιάνος. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε πολλούς μεγάλους τελικούς, έχω ζήσει αρκετούς για να ξέρω πως δεν χωρούν προβλέψεις. Στη μνήμη μου μπροστά βρίσκονται αυτοί του 2008 και 2010 που αμφότερους περιέγραψα/έζησα από κοντά. Ποιος περίμενε να πάρει ο Hamilton την μπουκιά από το στόμα του Μassa το 2008 ποιος περίμενε να πάρει ο Vettel τον τίτλο το 2010;
Οπότε ξεκάθαρα οιαδήποτε πρόβλεψη είναι τουλάχιστον άστοχη ή τζόγος: Έχεις 50% πιθανότητα να πέσεις μέσα. Π.χ. η στατιστική λέει ότι στα τελευταία 6 Grand Prix του Άμπου Ντάμπι έχει κερδίσει ο poleman.
Αν ο Verstappen δεν κάνει πάλι λάθος πιθανόν θα εκκινήσει από την pole την Κυριακή (15:00 ΕΡΤ, Cosmote). Όμως η πίστα έχει αλλάξει σημαντικά για να ευνοηθούν τα προσπεράσματα. Είναι 273 μ. πιο μικρή και έχει σημαντικές αλλαγές.
Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 έγινε ευθεία. Το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται. Έτσι μπορείς να περάσεις πιο εύκολα στα φρένα για την 8. Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν. Προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες.
Διαβάστε ακόμα
Οπότε ο γύρος θα είναι συνολικά ταχύτερος κατά 14 δευτ. περίπου. H ταχύτητα έχει αυξηθεί όπως και τα πλευρικά φορτία αλλά όχι τόσο.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της όπως και πέρυσι. Η μαλακή γόμα και η υψηλή θερμοκρασία είναι ένας συνδυασμός που δεν άρεσε στη Mercedes φέτος. Ο αγώνας όμως εκκινεί σούρουπο και η θερμοκρασία οδοστρώματος θα πέσει κατά τη διάρκειά του.
Αν υποθέσουμε πως οι δυο μονομάχοι θα βρίσκονται στην 1η σειρά της εκκίνησης και θα στρίψουν στην 1η στροφή. O Verstappen στη Τζέντα δεν είχε την ταχύτητα να κρατηθεί μπροστά και προσπαθούσε να το πετύχει με αντιαθλητικό τρόπο. Mάλιστα παρέσυρε και τους επικεφαλής της ομάδας σε ατυχείς δηλώσεις, ο Helmut Marko αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη.
Μαντεύω πως γύρο με το γύρο ωσότου φτάσουμε στους 58 του φετινού αγώνα, ο ρυθμός της Mercedes θα βελτιώνεται και αυτό δεν θα οφείλεται μόνο στο φορτίο καυσίμου. Θα οφείλετε στην πτώση της θερμοκρασίας και στην αξιοποίηση της γόμας P Zero C3 (σκληρή στο συγκεκριμένο αγώνα) που το κάνουν εξαίρετα στη Mercedes.
Θεωρώ δεδομένη τη στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Από κει και πέρα υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορεί να παίξουν ρόλο, π.χ ο Bottas στον τελευταίο του αγώνα με τη Mercedes αλλά και ο Perez που θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά το σερί κακών εμφανίσεων. Καθότι η διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι τέτοια (28 βαθμοί) που δύσκολα ανατρέπεται αν βαθμολογηθούν και τα τέσσερα μονοθέσια, όλα θα παιχθούν στη στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι δυο ομάδες για τους έτερους οδηγούς.
Αξίζει να τονιστεί πως ο Verstappen έχει προβάδισμα ισοβαθμίας γιατί έχει μια νίκη παραπάνω 9 έναντι 8 του Hamilton. Η νίκη αυτή είναι το «βρόχινο μίκυ μάους του Σπα» , θυμάστε που τα μονοθέσια συμπλήρωσαν μερικούς γύρω πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και δόθηκαν μισοί βαθμοί. Θα είναι άδικο να κριθεί σ’ αυτό ο τίτλος.
Το άθλημα χρειάζεται μια μάχη μέχρι εσχάτων ανάμεσα στους δυο, που θα κριθεί στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Εύχομαι να το ζήσουμε, μαντεύω πως θα σπάσουν καρδιές την Κυριακή. Είμαστε τυχεροί, vive le sport.