Ο οδηγός της M-Sport Ford αποτιμά την αιτία για το ατύχημά του στην Ισπανία, που τον έβγαλε εκτός αγώνα στο ράλι Καταλονίας.
Η έξοδος του Γκας Γκρίνσμιθ, στην καταλανική άσφαλτο, προκλήθηκε εν μέρει από την επιπλέον ταχύτητα, που παράγεται από την υβριδική μονάδα του Puma.
Ο Βρετανός ήταν στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του αγώνα, όμως εγκατέλειψε την προσπάθειά του, τη δεύτερη μέρα, όταν χτύπησε σε ένα φράγμα και διέλυσε το αυτοκίνητό του.
Συζητώντας για το ατύχημα μετά το συμβάν, ο Γκρίνσμιθ είπε ότι δεν είχε αλλάξει το ρυθμό στις σημειώσεις του από το 2021 – όταν οδηγούσε ένα Fiesta WRC – και τον αιφνιδίασε η αυξημένη ταχύτητα στη στροφή, οπότε και βγήκε από την αγωνιστική του γραμμή.
«Δεν αλλάξαμε τον ρυθμό μας από πέρυσι», εξήγησε ο Γκρίνσμιθ, «και είχε λειτουργήσει πολύ καλά πέρυσι. Ίσως δεν έλαβα υπόψη την επιπλέον ισχύ με το υβριδικό σύστημα και πόση ταχύτητα κουβαλούσαμε σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Έχουμε το επιπλέον βάρος στο αυτοκίνητο και την επιπλέον ισχύ και δουλεύουμε με την λίγο πιο σκληρή γόμα ελαστικών. Θα έπρεπε να τα είχα αναγνωρίσει αυτά και θα έπρεπε να είχα προσαρμόσει την ταχύτητα με αυτά τα δεδομένα».
Παρά το γεγονός ότι το Puma υπέστη σημαντική ζημιά από την πρόσκρουση, η ομάδα των μηχανικών της M-Sport μπόρεσε να το επισκευάσει για να είναι έτοιμο να πάει μέσα σε λίγες ώρες στο service park.
Αυτό επέτρεψε στον Γκρίνσμιθ να επιστρέψει την Κυριακή, κερδίζοντας εμπειρία, από πολύτιμα αγωνιστικά χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα ανέκτησε την αυτοπεποίθησή του, εν όψει του Ράλι Ιαπωνίας- τελευταίου αγώνα της χρονιάς (10 – 13 Νοεμβρίου).
«Από μικρός μεγάλωνα μέσα στο ποδόσφαιρο, το καρτ και τα ράλι και πίστευα ότι, αν έχεις μια κακή μέρα, το καλύτερο, που έχεις να κάνεις είναι να μην διστάζεις και να επιστρέψεις σε αυτό που κάνεις, όσο πιο γρήγορα γίνεται», είπε ο Γκρίνσμιθ. «Ποτέ δεν πρέπει να μείνεις σε ένα γεγονός με άσχημο συναίσθημα. Προφανώς, εάν το αυτοκίνητο είναι κομματιασμένο, δεν μπορείς πάντα να επανέλθεις αμέσως, αλλά ευτυχώς για μένα αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν επισκευάσιμο. Λυπήθηκα πολύ για τα παιδιά, αλλά μόλις επέστρεψα τους είπα – αν το αυτοκίνητο μπορεί να μπει στον αγώνα ξανά αύριο, θα πρέπει να πάει ξανά αύριο. Χαίρομαι, που το καταφέραμε, γιατί ήταν ωραίο να βγάλω περισσότερα χιλιόμετρα και να απολαύσω την τελευταία μέρα».