Δεν είναι μόνο η Tesla που έχει …ζητήματα. Και η GM στο χορό του ρίσκου με την αυτόνομη οδήγηση.
Η μονάδα αυτόνομων οχημάτων Cruise της General Motors ανακάλεσε και ενημέρωσε το λογισμικό σε 80 αυτοοδηγούμενα ρομποταξί, μετά από ένα δυστύχημα τον Ιούνιο στο Σαν Φρανσίσκο, που είχε ως αποτέλεσμα ελαφρούς τραυματισμούς, σύμφωνα με δημόσιες καταθέσεις.
Το ατύχημα, στις 3 Ιουνίου, αφορούσε ένα όχημα Cruise, το οποίο δεν είχε φυσικό οδηγό, και, φρέναρε απότομα ενώ έκανε μια ανοιχτή αριστερή στροφή την ώρα που ένα επερχόμενο όχημα ταξίδευε περίπου 65 χλμ/ώρα -25 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας- και από τη δεξιά λωρίδα πέρασε σε άλλη μέσα σε διασταύρωση.
Σε δημόσιες αρχειοθετήσεις, οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές είπαν ότι το λογισμικό που ανακαλείται μπορεί να «προβλέψει εσφαλμένα την πορεία ενός άλλου οχήματος ή να αντιδρά ανεπαρκώς στην ξαφνική αλλαγή διαδρομής ενός χρήστη του δρόμου». Η Cruise υποστήριξε ότι πραγματοποιήθηκε ενημέρωση λογισμικού τον Ιούλιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Μετά τη σύγκρουση, η εταιρία είπε ότι ο στόλος της robotaxi συνέχισε να λειτουργεί αλλά έκοψε προσωρινά τη δυνατότητα τα οχήματα να κάνουν ανοιχτές αριστερές στροφές (μειώνοντας πολύ την ταχύτητα), μέχρι να γίνει ενημέρωση λογισμικού.
Το ατύχημα ήταν αξιοσημείωτο, επειδή συνέβη μια ημέρα αφότου οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια χορήγησαν άδεια στην Cruise να εμπορευματοποιήσει τον στόλο ρομποταξί της. Συνέβη, επίσης, εν μέσω αυξημένου ελέγχου από την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας, του Υπουργείου Μεταφορών, με συμμετοχή τέτοιων οχημάτων και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Η εμπορευματοποίηση αυτόνομων οχημάτων ήταν, τελικά, πολύ πιο δύσκολη από ότι πολλοί προέβλεπαν, ακόμη και πριν από μερικά χρόνια. Οι προκλήσεις οδήγησαν σε μια ενοποίηση του τομέα των αυτόνομων οχημάτων μετά από χρόνια ενθουσιασμού που διαφημίζει την τεχνολογία ως την επόμενη αγορά πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων για τις εταιρείες μεταφορών.
Τον Ιούνιο, η Cruise έγινε η πρώτη εταιρεία που πρόσφερε μη επανδρωμένες βόλτες στο κοινό σε μια μεγάλη πόλη. Η εταιρεία για αρκετά χρόνια δοκίμαζε τα οχήματα, τα οποία είναι τροποποιημένα Chevrolet Bolt EV και πρόσφερε στο κοινό περιορισμένες διαδρομές χωρίς ναύλους, έως τότε.
Το περιστατικό του Ιουνίου ήταν το μόνο του είδους σε περισσότερες από 123.560 ανοιχτές αριστερές στροφές χωρίς οδηγό πριν από την ενημέρωση λογισμικού, σύμφωνα με τον Cruise. Η έκθεση σημείωσε επίσης ότι οι αρχές επιβολής του νόμου διαπίστωσαν ότι το «το κυριότερο αίτιο» για τη σύγκρουση ήταν το άλλο όχημα, σύμφωνα με τις καταθέσεις.
Όταν έγινε η σύγκρουση, το όχημα Cruise «έπρεπε να αποφασίσει ανάμεσα σε δύο διαφορετικά σενάρια κινδύνου και να επιλέξει αυτό με τις λιγότερες πιθανότητες για σοβαρή σύγκρουση εκείνη τη στιγμή, πριν από την ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης του επερχόμενου οχήματος», σύμφωνα, πάντα, με την Cruise.