Μια έκθεση που ταράζει τα νερά, καθώς η κυβέρνηση Μπάϊντεν πιέζει για τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η General Motors μπορεί να μεταβαίνει σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον, αλλά ο πρόσφατος στόλος οχημάτων της κατατάσσεται μεταξύ των λιγότερο αποδοτικών και πιο ρυπογόνων στην αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (ΕΡΑ).
Η μέση εκτιμώμενη πραγματική οικονομία καυσίμου της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόϊτ και οι εκπομπές άνθρακα την κατατάσσουν στη δεύτερη χειρότερη στον κλάδο για το έτος 2021, σύμφωνα με την EPA. Η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατατάχθηκε χειρότερα από την GM ήταν η Stellantis (πρώην Fiat Chrysler).
Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν την οικονομία καυσίμου και αύξησαν τις εκπομπές C02 από το 2016, σύμφωνα με την έκθεση, όπως και οι Hyundai Motor, Mazda, Volkswagen, Ford Motor –η τελευταία κατατάχθηκε λίγο πάνω από την GM, αφού βελτιώθηκε ελαφρώς κατά τη διάρκεια της πενταετίας, αλλά παρέμεινε κάτω από τους μέσους όρους του κλάδου.
Ο Λευκός Οίκος έχει θέσει ως στόχο τα EV να αποτελούν το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2030. Η GM, κυρίως, έχει πει ότι σχεδιάζει να προσφέρει αποκλειστικά καταναλωτικά ηλεκτρικά μέχρι το 2035.
«Η σημερινή έκθεση καταδεικνύει τη σημαντική πρόοδο που έχουμε κάνει για να διασφαλίσουμε καθαρό αέρα για όλους, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να καινοτομούν και να χρησιμοποιούν πιο προηγμένες τεχνολογίες για τη μείωση της ρύπανσης», δήλωσε από την γενικότερα θετική πλευρά του πράγματος ο διαχειριστής της EPA, Μάϊκλ Ρίγκαν.
Η μέση οικονομία καυσίμου οχημάτων για το 2021 ήταν στο υψηλό όλων των εποχών των 41 χλμ ανά 3,8 λίτρα, αμετάβλητη από το προηγούμενο έτος. Η EPA προβλέπει ότι ο μέσος όρος απόδοσης σε όλο τον στόλο του 2022 θα αυξηθεί στα 42,4 χλμ ανά 3,8 λίτρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων οχημάτων μειώθηκαν στο ιστορικό χαμηλό των 347 γραμμαρίων ανά 1,6 χλμ, ανέφερε η έκθεση.
Ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την θέρμανση του κλίματος κάθε χρόνο. Όλοι οι τύποι οχημάτων έχουν χαμηλές εκπομπές CO2. Ωστόσο, οι μετατοπίσεις της αγοράς προς τα SUV και τα pickup έχουν αντισταθμίσει ορισμένα από τα οφέλη σε όλο τον στόλο.
Η Stellantis ανέφερε την αυξανόμενη ζήτηση μεταξύ των καταναλωτών για SUV και pickup ως απάντηση στη χαμηλότερη κατάταξή της, λέγοντας ότι «δεν αντικατοπτρίζουν το τρέχον ή το μελλοντικό μας σχέδιο προϊόντων».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πληρούν αυστηρότερες απαιτήσεις εκπομπών, χρησιμοποιώντας ρυθμιστικές πιστώσεις που κέρδισαν από προηγούμενα χρόνια ή αγόρασαν από ανταγωνιστές.
Στην κορυφή της κατάταξης ήταν η Tesla, η οποία προσφέρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικό όχημα χωρίς εκπομπές CO2. Η μέση οικονομία καυσίμου της, σε ισοδύναμο κάλυψης χιλιομέτρων ανά 3,8 λίτρα βενζίνης (1 γαλόνι στις ΗΠΑ), ήταν 199,4 χλμ.
Τα υβριδικά οχήματα συμβάλλουν στη βελτίωση των μέσων όρων του 2021. Τα οχήματα αντιπροσώπευαν το 9% της συνολικής παραγωγής πέρυσι, ένα νέο υψηλό, που οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη των υβριδικών τύπων οχημάτων φορτηγών SUV και pickup, ανέφερε η έκθεση. Μόλις το 4% των οχημάτων του 2021 ήταν ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ή οχήματα κυψελών καυσίμου, αν και η EPA προβλέπει ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 8% το 2022.
Η Toyota Motor, που έκανε δημοφιλή τα υβριδικά με το Prius, έχει επικριθεί από ορισμένους πολιτικούς και περιβαλλοντολόγους επειδή δεν πήγε πιο γρήγορα στα EV. Η Toyota, η οποία κατατάχθηκε καλύτερα από τους μέσους όρους της βιομηχανίας για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2, έχει υποστηρίξει ότι τα υβριδικά είναι μια καλύτερη επιλογή για ορισμένους καταναλωτές για το άμεσο μέλλον. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι μπορεί να παράγει οκτώ plug-in υβριδικά με αμιγώς ηλεκτρική κάλυψη 64 χλμ έναντι ηλεκτρικού οχήματος με αυτονομία 515 χλμ και να εξοικονομεί έως και οκτώ φορές τον άνθρακα που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα.
Διαβάστε ακόμα: