Κάποιοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ότι το τιμόνι είναι σχεδόν τέλειο στη λειτουργία του. Είναι εντυπωσιακά διαισθητικό και όχι μόνο…
Το στρογγυλό του σχήμα υποδηλώνει ότι προορίζεται να «γυρίζει» και αν το στρίψετε αριστερά, το αυτοκίνητο πηγαίνει προς τα αριστερά και όταν το στρίβετε δεξιά, το αυτοκίνητο πηγαίνει προς τα δεξιά. Δεν είναι καθόλου πολύπλοκο, σωστά;
Φυσικά, με την πάροδο του χρόνου προστέθηκαν πρόσθετες λειτουργίες στα τιμόνια, όπως αερόσακοι για ασφάλεια, κουμπιά για τον έλεγχο της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας -ασφαλώς και της οδήγησης-, θέρμανση και ψύξη για άνεση και μερικές μικρές τροποποιήσεις στο σχήμα, όπως επίπεδο κάτω μέρος που συναντάται συνήθως σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ανεβάζουν τα όρια του σχεδιασμού του τιμονιού.
Η GM Authority έδωσε πληροφορίες, πρόσφατα, για ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η General Motors όσον αφορά μια «προσαρμοζόμενη στεφάνη τιμονιού», που μπορεί να αλλάξει το πάχος του εν κινήσει, ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης ή τις προτιμήσεις του χρήστη».
Το σύστημα αντλεί υγρό στο χείλος για να φουσκώσει μια σειρά από φούσκες που διογκώνονται προς τα έξω και καθιστούν πιο αποτελεσματικό το χείλος του τιμονιού και πιο εύκολο στο κράτημα. Μπορούμε να πούμε πώς αυτή η ιδέα είναι κάπως …περίεργη, αλλά υπάρχουν, όντως, μερικές πρακτικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, φανταστείτε, λένε οι ειδικοί, ένα υπεραυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων όπως το Chevrolet Corvette Z06 του 2023 , το οποίο έχει έναν μικρότερο τιμόνι με χοντρό στέλεχος, κατάλληλο για οδήγηση σε πίστα. Εάν προσαρμόζεται ενεργά, θα μπορούσε αυτόματα να λεπτύνει για πιο άνετη οδήγηση στο δρόμο. Αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την GM δεν είναι κάτι καινούργιο, πάντως. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με το αμφιλεγόμενο τιμόνι yoke από το Tesla Model S Plaid. Η σκέψη της Tesla ήταν ότι το λογισμικό υποβοήθησης του οδηγού της είναι τόσο καλό που οι οδηγοί σπάνια θα χρειαστεί να παρεμβαίνουν χειροκίνητα. Κάποιο επαίνεσαν το τιμόνι με αίσθηση ζυγού για άμεσες μικροδιορθώσεις της πορείας, ενώ άλλοι τον απέφευγαν.
Η GM και η Tesla δεν είναι οι μόνες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με τη σχεδίαση του τιμονιού. Η Toyota πειραματίζεται με ένα τιμόνι yoke στο Lexus RZ EV SUV 2023 . Το Toyota bZ4X του 2023 από την άλλη επέλεξε ένα παραδοσιακό τιμόνι. Όπως και η GM, η Toyota έχει επίσης καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα προσαρμοζόμενο τιμόνι, αλλά ο σχεδιασμός του είναι περισσότερο προς το συμφέρον της ασφάλειας παρά της προτίμησης του οδηγού ή των οδηγικών συνθηκών. Ουσιαστικά, το σύστημα της Toyota θα άλλαζε τη λαβή στο τιμόνι για να αποτρέψει την πραγματοποίηση επικίνδυνων ελιγμών.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Toyota εστιάζει, κυρίως, στο σωστό κράτημα και όχι στο μέγεθος της στεφάνης. Ωστόσο, αντί για τη μέθοδο υγρού με φούσκες της GM, η Toyota περιγράφει πολλούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να μεταβληθεί η λαβή του τροχού, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός συμπιεστή για τη ροή αέρα ή τη δημιουργία κενού μεταξύ των χεριών του οδηγού!
Ο χρόνος θα δείξει εάν η GM ή η Toyota θα βάλουν ποτέ κάποιο από αυτά τα προσαρμοσμένα σχέδια τιμονιών σε οχήματα παραγωγής. Με τα ημιαυτόνομα και αυτόνομα οχήματα να έρχονται πιο κοντά στο μέλλον, αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας μπορεί σύντομα να συζητηθούν ούτως ή άλλως.