Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν, με τον Λεκλέρ να αφήνει πίσω του τον Πέρεζ και να κλειδώνει τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των οδηγών.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε ιστορία με 15 νίκες σε μία σεζόν, ο Λεκλέρ πήρε την δεύτερη θέση και στον αγώνα και στη βαθμολογία και ο Φέτελ χάρισε μια τελευταία παράσταση στους φίλους της Formula 1. Αυτό ήταν με λίγα λόγια το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, το τελευταίο της εφετινής σεζόν.
Η νίκη του Φερστάπεν ήρθε άνετα, ωστόσο η Red Bull δεν μπόρεσε να κάνει το 1-2 και να φέρει τον Πέρεζ δεύτερο στο πρωτάθλημα. Τα κατάφερε ο Λεκλέρ με σωστή οδήγηση και -επιτέλους- σωστή στρατηγική από τη Ferrari. Η αποθέωση στον Φέτελ μετά το τελευταίο γκραν πρι της καριέρας του ήταν κάτι παραπάνω από ανατριχιαστική.
Στην εκκίνηση όλα ήταν καθαρά στην κορυφή, με τον Φερστάπεν να φεύγει πολύ καλά και να αφήνει πίσω του τον Πέρεζ. Κακή αρχή είχε ο Σάινθ, που δέχθηκε επίθεση και από τον Χάμιλτον και από τον Ράσελ. Ο Ισπανός πήγε να αμυνθεί στην κίνηση του Ράσελ και ο επτάκις παγκόσμιος τον προσπέρασε. Στη συνέχεια ο Σάινθ επιχείρησε ξανά την προσπέραση, ο Χάμιλτον βγήκε εκτός ορίων πίστας και διατηρήθηκε μπροστά, όμως αναγκάστηκε να του παραχωρήσει μετά από λίγο τη θέση του ύστερα από απόφαση των αγωνοδικών.
Όλοι οι οδηγοί που εκκίνησαν πάνω από τη 15η θέση φορούσαν μέση γόμα. Από τον 15ο μέχρι τον 26ο γύρο όλοι μπήκαν για αλλαγή, με τον Φέτελ τελευταίο, αφού πήγε για στρατηγική ενός πιτ στοπ. Στην κορυφή παρέμεινε ο Φερστάπεν, 1,8 δευτερόλεπτα από τον Πέρεζ και στο 3-4 ακολουθούσαν οι Ferrari με τον Λεκλέρ στην τρίτη θέση.
Ταυτόχρονα, ο Ράσελ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για unsafe release. Στον 30ο γύρο ο Αλόνσο έφερε την Alpine στα πιτ και εγκατέλειψε.
FERRARI ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ
Όσο νύχτωνε στο Άμπου Ντάμπι και η θερμοκρασία έπεφτε, η Ferrari ανέβαζε ρυθμό, με τα δύο μονοθέσιά της να λειτουργούν καλύτερα. Ο Λεκλέρ άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον Πέρεζ με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους και στον 33ο από τα 6 δευτερόλεπτα, είχε φτάσει στα δύο πίσω του. Η Red Bull, έτσι, αναγκάστηκε να βάλει στα πιτ τον Μεξικανό για φρέσκια σκληρή γόμα. Ο Πέρεζ βγήκε πίσω από τις δύο Mercedes, στην έκτη θέση.
Άρα με 10 γύρους να απομένουν, ο Πέρεζ βρέθηκε τρίτος, 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λεκλέρ αλλά με πιο φρέσκια γόμα. Ο Φερστάπεν είπε στην ενδοεπικοινωνία πως τα λάστιχά του άντεχαν και συμβούλεψε τους μηχανικούς της Red Bull να πουν στον Τσέκο να πιέσει.
ΣΑΝ ΤΗ ΓΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Ο Πέρεζ μείωνε γύρο με τον γύρο όλο και περισσότερο. Ο αρχιμηχανικός του τον ενημέρωσε πως στον τελευταίο γύρο θα έφτανε σε απόσταση προσπεράσματος στον Λεκλέρ. Τα μονοθέσια, ωστόσο, που δέχθηκαν γύρο από τον Μεξικανό τον καθυστέρησαν και έμεινε τρίτος. Έτσι, ο Μονεγάσκος έφτασε τους 308 βαθμούς, έναντι 306 του Μεξικανού.
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την ιστορική 15η εφετινή του νίκη, ενώ και ο σπουδαίος Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να βαθμολογηθεί στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, τερματίζοντας 10ος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του τελευταίου γκραν πρι για το 2022, στο Άμπου Ντάμπι: