Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής του γκραν πρι της Αμερικής και έδωσε και μαθηματικά τον τίτλο των κατασκευαστών για το 2022 στη Red Bull.
13 νίκες! Καλά διαβάζετε. 13 νίκες έχει πλέον ο Μαξ Φερστάπεν, όμως αυτή στο Austin ήταν πολύ σημαντική. Ο Ολλανδός επιβεβαίωσε πως εφέτος δεν έχει αντίπαλο και με τους βαθμούς που μάζεψε μαζί με τον Τσέκο Πέρεζ (4ος) χάρισε το πρωτάλημα των κατασκευαστών στην ομάδα του, τη Red Bull. Καταστροφικό γκραν πρι για τον Pole man, Καρλος Σάινθ, ο Χάμιλτον έφτασε μια ανάσα από την πρώτη του νίκη στη σεζόν και ο Λεκλέρ από 12ος τερμάτισε στο βάθρο!
They know how to celebrate, don't they?! 😄#USGP @redbullracing pic.twitter.com/b4HrvtonCW
— Formula 1 (@F1) October 24, 2022
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.
Η εκκίνηση του Σάινθ που βρισκόταν στην πρώτη θέση ήταν κάκιστη και με σαφώς καλύτερη αντίδραση ο Φερστάπεν τον πέρασε πολύ πριν την πρώτη στροφή. Ο Ισπανός έστριψε δεύτερος και μετά από επαφή με τον Ράσελ είχε τετακέ και από πρώτος κατέληξε 19ος! Εν τέλει μπήκε στα πιτ και εγκατέλειψε.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, πλην των δύο Haas και των δύο Alpine που χρησιμοποίησαν τη σκληρή. Άμεσα ο Φερστάπεν άρχισε να κάνει ταχύτερους γύρους, με τον δεύτερο Λιούις Χάμιλτον να προσπαθεί να κρατηθεί κοντά του. Ο Λεκλέρ έκανε καλή εκκίνηση εκμεταλλευόμενος και τη δύναμη της Ferrari και βρέθηκε στην 7η θέση στον 6ο γύρο.
ΤΡΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΛΙΓΑ ΛΕΠΤΑ
Στον 12ο γύρο ο Χάμιλτον ήταν από τους πρώτους πιλότους που μπήκαν στα πιτ για να βάλουν τη σκληρή γόμα και λίγο αργότερα είχαμε την δεύτερη εγκατάλειψη του γκραν πρι. Ο Μπότας έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή 10, είχε έξοδο και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Κίτρινη σημαία, αυτοκίνητο ασφαλείας και επανεκκίνηση χωρίς αλλαγές, λίγο αργότερα, όταν η Alfa Romeo του απομακρύνθηκε από την πίστα.
Δεν πρόλαβε να… φτάσει στα πιτ, ωστόσο ο Μέιλάντερ, ξανα βγήκε στην πίστα μετά από σφοδρή σύγκρουση του Αλόνσο με τον Στρολ. Ο Ισπανός πήγε να περάσει τον Καναδό, όμως τον χτύπησε από πίσω και οδήγησε αμφότερους σε εγκατάλειψη. Από τον 22ο γύρο που συνέβη το ατύχημα μέχρι και τον 26ο, είχαμε ξανά κίτρινη σημαία και αυτοκίνητο ασφαλείας.
ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ ΑΛΛΑ ΓΙΑ… ΛΙΓΟ
Στον 28ο γύρο ο Σαρλ Λεκλέρ έχει λοκάρει τον Πέρεζ, του παίρνει συνεχώς δευτερόλεπτα και προσπαθεί να τον προσπεράσει για την τρίτη θέση. Τελικά κατάφερε να το πράξει μετά από 3 γύρους στην εσωτερική της πρώτης στροφής.
Ο Μονεγάσκος έχοντας «ξεμπερδέψει» με τη μία Red Bull, έπρεπε να πράξει το ίδιο και με την άλλη, αυτή του Μαξ Φερστάπεν. Και το έκανε με τον πιο… ανέλπιστο τρόπο: με ένα κάκιστο πιτ στοπ από τους «μάστερ» του είδους, μηχανικούς της Red Bull. Λεκλέρ και Φερστάπεν μπήκαν μαζί για αλλαγή ελαστικών στον 36ο γύρο, όμως ένα από τα αερόκλειδα κόλλησε και η διαδικασία καθυστέρησε! Εν τέλει το πιτ στοπ του Λεκλέρ διήρκεσε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ εκείνο του Φερστάπεν… 11,1!
Ο οδηγός της Ferrari πέρασε για λίγο μπροστά από αυτόν της Red Bull, ωστόσο η… χαρά του κράτησε μόλις για 3 γύρους, όταν και δέχθηκε την προσπέραση.
ΚΑΠΟΥ ΕΚΕΙ ΜΙΛΗΣΕ ΤΟ… ΜΗΧΑΝΗΜΑ!
Με τη συμπλήρωση 43 γύρων, ο Χάμιλτον ήταν πρώτος, ο Φερστάπεν δεύτερος και ο Λεκλέρ τρίτος. Ο οδηγός της Ferrari πίεζε τον Μαξ και ήταν εντός DRS για λίγο, όμως είχε έρθει η ώρα να δείξει τα… δόντια της η RB18. Ο Ολλανδός όχι μόνο έβγαλε τον Λεκλέρ από το DRS, αλλά στον 51ο γύρο κατάφερε να περάσει καθαρά και τον Χάμιλτον για την κορυφή.
Ο Βρετανός προσπάθησε για λίγο να κρατηθεί κοντά του αλλά δεν υπήρχε, όπως είναι λογικό, αυτή η δυνατότητα, με τον Φερστάπεν να παίρνει εν τέλει τη νίκη με διαφορά 5 δευτερολέπτων. Τρίτος τερμάτισε ο Λεκλέρ, που πήρε μια ανάσα στη μάχη που δίνει με τον Πέρεζ για τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο Μεξικανός τερμάτισε τέταρτος, πάνω από τον Ράσελ.
Πολύ όμορφες μάχες έδωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, προσπερνώντας τον Κέβιν Μάγκνουσεν στα τελευταία μέτρα για την 8η θέση.
Με τη νίκη του Φερστάπεν η Red Bull έφτασε τους 656 βαθμούς και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές για πρώτη φορά από το 2013!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του GP Αμερικής: