Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πέμπτη του συνεχόμενη νίκη στη σεζόν και πλέον μετρά αντίστροφα για την επίσημη στέψη. Ο Λεκλέρ για ακόμη μία φορά θύμα της κακής στρατηγικής της Ferrari.
337.000 θεατές -επί το πλείστον τιφόζι- βρέθηκαν στην Μόντσα το Σαββατοκύριακο και δεν μπορεί να πει κανείς πως αποζημιώθηκαν. Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη μέσα στην έδρα της Ferrari και πλέον μετράμε απλώς αντίστροφα για την επίσημη στέψη του. Ο Λεκλέρ είχε την Pole, είχε την πρωτοπορεία και καλό ρυθμό, αλλά μια απόφαση για αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, του κατέστρεψε τον αγώνα και τερμάτισε δεύτερος. Ούτε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους γύρους στάθηκε αρκετο για να αντεπιτεθεί ο Μονεγάσκος που ακόμη μία φορά έπεσε θύμα κακής στρατηγικής προσέγγισης της Ferrari. Ο Ράσελ τερμάτισε τρίτος.
Ο Λεκλέρ εκκινούσε πρώτος, ο Ράσελ δεύτερος, τρίτος ο Νόρις και τέταρτος ο Ρικιάρντο. Ο Φερστάπεν 7ος. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Μονεγάσκος έμεινε στην κορυφή, όπως και ο Βρετανός δεύτερος, αν και στο πρώτο εσάκι είχαν επαφή! Ο Νόρις έχασε τρεις θέσεις με κάκιστη εκκίνηση και ο Πρωταθλητής ανέβηκε τέταρτος, μόλις σε έναν γύρο!
Λίγο αργότερα προσπέρασε και τον Ρικιάρντο και πλασαρίστηκε τρίτος! Με λίγα λόγια, όποιος εκκίνησε με μαλακή (Λεκλέρ, Ράσελ, Φερστάπεν) είχε φανερό πλεονέκτημα.
Στον 5ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε και τον Ράσελ, που χωρίς DRS δεν μπορούσε να αμυνθεί αποτελεσματικά στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
7 ΓΥΡΟΙ, 9 ΘΕΣΕΙΣ
Όσο ο Λεκλέρ προσπαθούσε να ξεφύγει του Φερστάπεν, και όσο ο Φερστάπεν, με τη σειρά του, προσπαθούσε να ξεφύγει από τον Ράσελ, ο Σάινθ που εκκίνησε 18ος, βρισκόταν ήδη 9ος! Πολύ επιθετικός ο Ισπανός στην έδρα της Ferrari.
Ο Πέρεζ μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών στον 9ο γύρο και ξαφνικά προέκυψε πρόβλημα με υπερθέρμανση των φρένων του στον εμπρος δεξί τροχο. Αν και υπήρξε ακόμη και φλόγα, ο Μεξικανός άλλαξε την κατανομή του φρεναρίσματός του και το πρόβλημα διορθώθηκε μερικώς και του επέτρεψε να συνεχίσει.
Ο Σάινθ τον… χαβά του! Χρειάστηκε 12 γύρους για να περάσει και τον Γκασλί για την 5η θέση! Απίστευτος.
ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΦΕΤΕΛ ΚΑΙ VSC
Στον 13ο γύρο ο κινητήρας του Φέτελ τον… πρόδωσε και ο Γερμανός εγκατέλειψε. Ο Λεκλέρ εκμεταλλεύτηκε το εικινοκό αυτοκίνητο ασφαλείας που προέκυψε και μπήκε για μέση γόμα σε μία πολύ έξυπνη κίνηση.
Βγήκε απο τα πιτ στην τρίτη θέση, πίσω από τον πρωτοπόρο, Φερστάπεν και άρχισε, μάλιστα, άμεσα να κάνει ταχύτερους γύρους και να μειώνει.
Στον 24ο γύρο ο Ράσελ μπήκε στα πιτ και έφυγε από τη… μέση και έναν γύρο αργότερα μπήκε και ο Φερστάπεν. Γρήγορο στοπ στα 2.4, αλλά και πάλι βγήκε 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λεκλέρ που πήρε ξανά την πρωτοπορεία.
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
Ο Ολλανδός αισθανόταν πολύ καλά με τη φρέσκια μέση γόμα που έβαλε και πήρε κατευθείαν τον ταχύτερο γύρο από τον οδηγό της Ferrari, με τη διαφορά να μειώνεται συνεχώς. Λίγο αργότερα ο Λεκλέρ κλήθηκε στα πιτ για μαλακή γόμα, μιας και ο Φερστάπεν του έπαιρνε ακόμα και δευτερόλεπτο στον γύρο.
Ο Μονεγάσκος πλέον ήταν καθαρά δεύτερος και στα 20 δεύτερα από τον πρωτοπόρο Ολλανδό.
9 γύρους πριν το τέλος, ο Λεκλέρ άρχισε να μειώνει τη διαφορά, όμως ήθελε κάτι παραπάνω από δευτερόλεπτο στον γύρο και δεν το είχε. Μόνο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας θα τον έσωζε. Και αυτό… ήρθε!
Ο Ρικιάρντο εγκατέλειψε 5 γύρους πριν το τέλος, έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και οι διαφορές εκμηδενίστηκαν! Φερστάπεν και Λεκλέρ μπήκαν στα πιτ για φρέσκια μαλακή γόμα και όλοι νομίσαμε πως όλα θα παίζονταν στον τελευταίο γύρο και στα… κότσια!
LAP 49/53
Verstappen pits and Leclerc follows him in
⚠️ @astonmartin SAFETY CAR ⚠️ still on track#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/MfNM79KR9d
— Formula 1 (@F1) September 11, 2022
Εν τέλει κάτι τέτοιο δεν έγινε, το γκραν πρι ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Φερστάπεν πήρε την 5η συνεχόμενη νίκη του στο εφετινό πρωτάθλημα. Φανταστικός αγώνας και από τον Νικ Ντε Φρις με τη Williams που βαθμολογήθηκε από την 9η θέση.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ιταλικού γκραν πρι: