Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε ιστορία με την 14η νίκη του στη σεζόν, ξεπερνώντας Σουμάχερ και Φέτελ που είχαν μετρήσει 13, το 2004 και το 2013, αντίστοιχα! Δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Πέρεζ!
Ούτε μία, ούτε δύο. 14! Ο Μαξ Φερστάπεν είχε ένα από τα πιο εύκολα γκραν πρι της καριέρας του και πανηγύρισε την 14η εφετινή του νίκη. Έσπασε, έτσι, τα τρομερά ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ και του Σεμπάστιαν Φέτελ, που το 2004 και το 2013 είχαν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου 13 φορές σε μία σεζόν!
Ο Χάμιλτον πίεσε όσο μπορούσε για να πάρει την πρώτη του νίκη, ωστόσο έμεινε δεύτερος 14 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή! Τρίτος τερμάτισε ο τοπικός «ήρωας» Σέρχιο Πέρεζ, 3 δεύτερα μακριά από τον Βρετανό αλλά με αυτή του την επίδοση ανέβηκε δεύτερος στο πρωτάθλημα των οδηγών. Οι δύο Ferrari έκαναν το 5-6 με τον Σάινθ πάνω από τον Λεκλέρ, ενώ το καλύτερο εφετινό του γκραν πρι έκανε ο Ρικιάρντο με την 7η θέση.
ΚΑΘΑΡΙΣΕ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ…
Στην εκκίνηση ο Φερσταπεν ήταν άμεσος και ξέφυγε γρήγορα. Καλή ήταν η αντίδραση και του Χάμιλτον που πέρασε τον Ράσελ και πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση, ενώ ο νεαρός Βρετανός εκκίνησε πίσω από τον Φερστάπεν και στον δεύτερο γύρο είχε χάσει ήδη δυο θέσεις. Οι Red Bull με μαλακή γόμα, οι Mercedes με μέση.
Ο Λεκλέρ πέρασε τον Μπότας για την 6η θέση, με τον Φινλανδό να χάνει κι άλλη θέση από τον Αλόνσο αυτή τη φορά.
Την καλύτερη εκκίνηση την έκανε ο Στρολ, που από τελευταίος πέρασε πέντε μονοθέσια και ανέβηκε 15ος.
Με τη συμπλήρωση 6 γύρων ο Χάμιλτον αν και με μέση γόμα άρχισε να κάνει ταχύτερους γύρους και να προσπαθεί να μπει στο DRS του Πρωταθλητή.
Ο Φερστάπεν, όμως, χρειάστηκε μόλις 3 γύρους για να αντιδράςει και να φτάσει τη διαφορά από το 1,2 στα 1,6 δευτερόλεπτα.
Περι τον 13ο γύρο, ο Γκασλί προσπάθησε να περάσει τον Στρολ, όμως τον ώθησε εκτός πίστας και τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων.
Τα προβλήματα με τα ελαστικά άρχισαν για τον Φερστάπεν στον 20ο γύρο. Τότε ήταν που ο οδηγός της Red Bull παραπονέθηκε για κακή πρόσφυση στις χαμηλές ταχύτητες.
ΣΤΑ ΠΙΤ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΟΛΑ…
Ο πρώτος που μπήκε στα πιτς ήταν ο Πέρεζ για μέση γόμα στον 24ο γύρο.
Λίγο αργότερα και ο Μαξ μπήκε για μέση και βγήκε τρίτος! Ο Πέρεζ που είχε βγει 6ος πέρασε άνετα τον Λεκλέρ και σκόρπισε ενθουσιασμό στους χιλιάδες Μεξικανούς που βρέθηκαν στην πίστα.
Άμεσα «λόκαρε» τον Σάινθ, ενώ λίγο αργότερα ο Λεκλέρ μπήκε για φρέσκο σετ μέσης γόμας και βγήκε 12ος!
Τον ακολούθησε ο Χάμιλτον που έβαλε σκληρά ελαστικά ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ.
Σκληρή και για τον Ράσελ στον 35ο γύρο που άρχισε τα… ζιγκ ζαγκ για να τα ζεστάνει.
Μετά την επίσκεψη των οδηγών στα Πιτ, πρώτος ήταν ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Πέρεζ που πίεζε τον Βρετανό και τέταρτος ο Ράσελ.
ΗΣΥΧΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΡΙΚΙΑΡΝΤΟ…
Μέχρι τον 50ο γύρο δεν είχε γίνει κάτι επιλήψιμο και κάπου εκεί ήρθε μια επαφή του Ρικιάρντο με τον Τσουνόντα να αλλάξει τις ισορροπίες στη μέση του grid. Ο Αυστραλός πήγε να περάσει από την εσωτερική τον Ιάπωνα αλλά τα μονοθέσιά τους συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα η Alpha Tauri να αναπηδήσει βιαίως στην άσφαλτο και να οδηγηθεί εκτός.
Ο Τσουνόντα κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο στα πιτς, αλλά εκεί πάρθηκε η απόφαση να εγκαταλείψει, γεγονός που έφερε 10 δευτερόλεπτα ποινή στον Ρικιάρντο.
LAP 51/71
Contact between Ricciardo and Tsunoda 💥
The AlphaTauri car has damage. Tsunoda returns to the pits and is out of the race ❌#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/Y4x8NxOruP
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Στον 65ο γύρο ήρθε άλλη μία εγκατάλειψη, αυτή του Αλόνσο που αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και αποχώρησε απαρηγόρητος!
Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το τέλος, ο Φερστάπεν πήρε την 14η -ιστορική- του νίκη και αύξησε κι άλλο τη διαφορά από τον δεύτερο Σέρχιο Πέρεζ. Ο Χάμιλτον διεκδίκησε ξανά κάτι καλύτερο αλλά περιορίστηκε στην 2η θέση, ενώ ο Πέρεζ τερμάτισε τρίτος μπροστά σε χιλιάδες Μεξικανούς που τον αποθέωσαν.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του μεξικανικού γκραν πρι: