Η Formula 1 επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μόντε Κάρλο για το ιστορικό γκραν πρι του Μονακό. Μπορεί να είναι το τελευταίο;
Το μεγαλύτερο διαμάντι της Formula 1. Ο πιο χαρακτηριστικός αγώνας. Από το 1955 το γκραν πρι του Μονακό δεν έχει λείψει ποτέ από το καλεντάρι. Μοναδική χρονιά που δεν διεξήχθη ήταν το 2020 λόγω του Covid-19.
Ιστορικές στροφές, ευθείες, αλλά και γενικότερα μοναδικά «κομμάτια» ενώνονται για να δημιουργήσουν το πιο διάσημο σιρκουί του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η πίστα του Μόντε Κάρλο είναι στενή, με πολλές εναλλαγές και δεν συγχωρεί λάθη. Ιδιαίτερα πλέον, που τα μονοθέσια έχουν γίνει πολύ μεγαλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν. Γι αυτόν τον λόγο, θεωρείται το απόλυτο «τεστ» οδηγικών ικανοτήτων. Οδηγικού ταλέντου. Το αιώνιο ερώτημα πολλών φίλων της F1, είναι αν ο οδηγός «κάνει» το μονοθέσιο, ή το μονοθέσιο τον οδηγό. Ε, στο Μονακό η απάντηση είναι απλή. Οι κινητήρες και τα σασί μπαίνουν στην άκρη.
Κάπως έτσι, και οι κατατακτήριες στο Πριγκιπάτο φέρνουν πολύ συχνά συγκινήσεις, είτε ευχάριστες, είτε δυσάρεστες. Σαν αυτές που ο «ντόπιος» Σαρλ Λεκλερ ζει τα τελευταία χρόνια. Ο Μονεγάσκος δεν έχει καταφέρει ΠΟΤΕ να τερματίσει στον αγώνα της πατρίδας του κι ας γνωρίζει τη χάραξη καλύτερα από κάθε άλλον. Από την τελευταία στροφή της πίστας έπαιρνε επί χρόνια το σχολικό του λεωφορείο ο Λεκλέρ, μιας και μιλάμε για μια πίστα πόλης.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ. ΘΕΑΜΑΤΙΚΟ;
Κάποτε το γκραν πρι του Μονακό θεωρείτο «ιερό». Πως κανείς δεν μπορεί να το «ακουμπήσει». Κι όμως, πλέον το μέλλον του στη Φόρμουλα 1 θεωρείται αβέβαιο. Η FIA τα τελευταία χρόνια δίνει μεγάλη βάση στο θέαμα που προσφέρεται στον κόσμο. Και δυστυχώς στο Πριγκιπάτο το θέαμα έχει αρχίσει να φθήνει. Το συμβόλαιό του λήγει το 2022 και όλα είναι ανοιχτά.
Σε ο,τι αφορά το σιρκουί, η πίστα του Μονακό έχει μήκος 3,337 χιλιομέτρων, τα οποία πολλαπλασιασμένα με τους 78 γύρους που καλούνται να τρέξουν οι οδηγοί, μας δημιουργούν έναν αγώνα 260.286 συνολικών χιλιομέτρων. Το ρεκόρ ταχύτερου γύρου κατέχει ο Λιούις Χάμιλτον από τον περσινό αγώνα, όταν γύρισε την πίστα σε 1:12.909 με τη Mercedes W12.
Αναλυτικά οι ώρες του τριημέρου:
Πρώτες ελεύθερες δοκιμές: Παρασκευή, 15:00
Δεύτερες ελεύθερες δοκιμές: Παρασκευή, 18:00
Τρίτες ελεύθερες δοκιμές: Σάββατο, 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: Σάββατο, 17:00
Αγώνας: Κυριακή, 16:00