Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε τη νίκη στο δεύτερο γκραν πρι της σεζόν, με τον Μαξ Φερστάπεν να κερδίζει 13 θέσεις και να εξασφαλίζει το 1-2 για τη Red Bull.
Η πίεση που του έβαλε ο Αλόνσο στην εκκίνηση ήταν και η μοναδική που ένιωσε ο Σέρχιο Πέρεζ στην πίστα της Τζέντα. Ο Μεξικανός με υποδειγματική και αλάνθαστη οδήγηση πήρε την παρθενική του νίκη στη σεζόν και πέμπτη στην καριέρα του, δηλώνοντας πως είναι εδώ και θα διεκδικήσει ό,τι του αναλογεί! Φανταστικός και ο Μαξ Φερστάπεν που εκμεταλλεύτηκε πλήρως τη δύναμη της RB19 και ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου, πάνω από τον Φερνάντο Αλόνσο.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Μετά τις δραματικές κατατακτήριες δοκιμές αλλά και τις τιμωρίες των πιλότων, από την πρώτη θέση εκκίνησε ο Σέρχιο Πέρεζ με μέση γόμα, από τη δεύτερη ο Αλόνσο επίσης με μέση, ενώ ο Λεκλέρ έπεσε στην δωδέκατη και έβαλε τη μαλακή γόμα. Μαλακή και για τον Νόρις από τη 19η θέση, σκληρή για τον έβδομο Χάμιλτον.
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΜΕ… ΧΑΝΤΙΚΑΠ!
Ο Φερνάντο Αλόνσο στην πρώτη στροφή πέρασε άνετα τον Σέρχιο Πέρεζ και έδειξε γιατί θεωρείται ένας από τους καλύτερους πιλότους στην εκκίνηση. Ωστόσο η θέση που είχε τοποθετήσει το μονοθέσιό του στη σχάρα εκκίνησης ήταν παράτυπη, αφού για να πάρει πλεονέκτημα στην πρώτη, αριστερή- στροφή του σιρκουί, είχε τοποθετηθεί πιο αριστερά απ’ ότι πρέπει. Οι αγωνοδίκες μελέτησαν τα πλάνα και εν τέλει τιμώρησαν με πέντε δευτερόλεπτα τον Αλόνσο. Σαν να μην έφτανε αυτό, στον τέταρτο γύρο ο Τσέκο κατάφερε και να προσπεράσει τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή.
LAP 24/50
Verstappen breezes by Alonso for second ✌️
Only race-leader Perez is ahead of him now#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/xSCaXVE68n
— Formula 1 (@F1) March 19, 2023
Καλή εκκίνηση έκανε και ο Λεκλέρ, προσπερνώντας Ζου-Χούλκενμπεργκ-Μάγκνουσεν για την ένατη θέση.
Ο Στρόλ άρχισε θετικά το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας, κατάφερε να προσπεράσει στους πρώτους γύρους τον Σάινθ για την τέταρτη θέση, όμως λίγο αργότερα χρειάστηκε να εγκαταλείψει.
Πιο συγκεκριμένα, στον 18ο γύρο οι μηχανικοί της Aston Martin εντόπισαν πρόβλημα στην AMR23 του Καναδού και του είπαν να την ακινητοποιήσει αμέσως.
Εκεί ήταν που άλλαξαν και οι ισορροπίες. Οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν το αυτοκίνητο ασφαλείας και μπήκαν στα πιτ για να αλλάξουν από μέση σε σκληρή γόμα. Ο Φερστάπεν που εκείνη τη στιγμή ήταν τέταρτος, έχοντας προσπεράσει 11 μονοθέσια, γέλασε πιο πολύ από όλους.
Οι διαφορές είχαν μηδενιστεί και ο Ράσελ με τον Αλόνσο που ήταν μπροστά του, δεν αποτελούσαν μεγάλο εμπόδιο για την RB19. Μέχρι τον 25ο γύρο τους είχε περάσει αμφότερους και ήταν πίσω από τον Πέρεζ.
Η εικόνα μετά από 35 γύρους ήταν η εξής: Πρώτος ο Πέρεζ, δεύτερος ο Μαξ, τρίτος ο Αλόνσο, στο 4-5 Ράσελ και Χάμιλτον, στο 6-7 Σάινθ και Λεκλέρ. Εκτός ο Στρολ και ο Άλμπον (μηχανικό πρόβλημα)
Ο Πιάστρι που είχε εκκινήσει όγδοος για τη McLaren, είχε επαφή στον πρώτο γύρο και μπήκε στα πιτ για αλλαγή εμπρός πτέρυγας, χάνοντας πολύ χρόνο και πέφτοντας τελευταίος.
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΑΛΛΑ… ΟΛΑ ΚΑΛΑ!
Μετά τον 36ο γύρο και με τη διαφορά μεταξύ Πέρεζ-Φερστάπεν να κυμαίνεται μεταξύ 4,5-5 δευτερολέπτων ο Φερστάπεν άρχισε να παραπονιέται για έναν περίεργο ήχο στον κινητήριο άξονα του μονοθεσίου του.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως ο Ολλανδός είχε εγκαταλείψει στις κατατακτήριες. Ταυτόχρονα ήρθε και ένα team radio του Πέρεζ να… πονοκεφαλιάσει τους ανθρώπους της Red Bull, με τον Μεξικανό να παραπονιέται πως το πεντάλ του φρένου χρειαζόταν πολύ περισσότερο πάτημα.
Όλα καλά, όμως, και με τον Τσέκο και με τον Μαξ, ο οποίος, μάλιστα στο τέλος αναρωτήθηκε και για τον χρόνο που χρειάζεται να κάνει για να πάρει τον ταχύτερο γύρο.
Και αν και ο αρχιμηχανικός του τού είπε πως δεν πρέπει να ασχοληθεί με αυτό, ο Ολλανδός δεν άκουσε κανέναν και με 1:31,906 πήρε τον έξτρα πόντο.
Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και ο Σέρχιο Πέρεζ πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη σεζόν και πέμπτη συνολικά της καριέρας του.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Σαουδαραβικού γκραν πρι: