Στη Σαουδική Αραβία και την πολύ γρήγορη πίστα της Τζέντα θα βγει ένα, σαφώς, ασφαλέστερο συμπέρασμα για την έκβαση του πρωταθλήματος του 2023.
Κάθε χρόνο, υπάρχει και κάτι λίγο διαφορετικό στην πίστα της Τζέντα, και για το 2023 έχουν προγραμματιστεί μερικές ακόμη προσαρμογές. Κάποιες από τις στροφές, για παράδειγμα, επανασχεδιάστηκαν για να βελτιωθεί η ορατότητα αλλά και για να επιβραδυνθούν ελαφρώς τα μονοθέσια.
Η πίστα της Σαουδικής Αραβίας είναι τελείως διαφορετική από αυτή του Μπαχρέιν, στην οποία άνοιξε η αυλαία της σεζόν. Αρχικά έχει 27 στροφές, περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη και 12 παραπάνω από το Σακχίρ. Επί το πλείστον μιλάμε για γρήγορες, αλλά και για στροφές μέσης ταχύτητας, και γι’ αυτόν τον λόγο το συγκακριμένο σιρκουί είναι το δεύτερο γρηγορότερο στο καλεντάρι, μετά τον «Ναό της ταχύτητας», τη Μόντσα. Μέσος όρος ταχύτητας το 2022: 250 χλμ/ω!
Την πρωτιά, η Τζέντα την παίρνει στη λίστα με τα πιο γρήγορα σιρκουί πόλης! Και αυτή είναι άλλη μία μεγάλη διαφορά σε σχέση με το Σακχίρ. Εκεί οι ομάδες έπρεπε να έχουν υπόψιν και άλλους, εξωγενείς παράγοντες, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος, αλλά και οι δυνατοί πλευρικοί άνεμοι. Η πίστα είναι φτιαγμένη… στη μέση του πουθενά, βλέπετε, στην έρημο της περιοχής.
Με λίγα λόγια μιλάμε για δύο διαφορετικές πίστες και για δύο διαφορετικών συνθηκών αγώνες. Στο Μπαχρέιν η Red Bull έκανε πάρτι και πήρε ένα άνετο 1-2. Αν το σκηνικό παραμείνει ίδιο και στη Σαουδική Αραβία, τότε δύσκολα κάποια ομάδα θα μπορέσει να το ανατρέψει στη συνέχεια της σεζόν. Μονοθέσια που ήταν γρήγορα στο Σακχίρ και θα είναι γρήγορα και στη Τζέντα, σημαίνει ότι θα λειτουργούν καλά παντού.
Σίγουρα το αρνητικό χάντικαπ του Λεκλέρ με την ποινή δέκα θέσεων που του επιβλήθηκε θα παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του αποτελέσματος, αλλά το θέμα είναι η γενικότερη εικόνα που θα παρουσιάσουν οι ομάδες το Σαββατοκύριακο. Όχι το πόντιουμ.