Η BMW είναι πιθανώς ο πιο διάσημος κατασκευαστής που δεν έχει μέχρι τώρα δημιουργήσει εργοστασιακή ομάδα στο MotoGP, καθώς στο παρελθόν θεωρούσε ότι δεν ήταν η κατάλληλη πλατφόρμα για την προώθηση των προϊόντων της.
Ωστόσο, με την ανάληψη της διεύθυνσης από τον Μάρκους Φλας, ο οποίος αντικατέστησε τον Μάρκους Σραμ ως ο νέος CEO της BMW Motorrad στα τέλη του περασμένου έτους, και με το MotoGP να προγραμματίζεται να εισαγάγει ένα νέο σετ κανονισμών το 2027, ο Γερμανός κατασκευαστής άλλαξε στάση και δεν αποκλείει πλέον μια πιθανή είσοδο στους αγώνες grand prix.
Ερωτηθείς σχετικά με την είσοδο της BMW στο MotoGP, ο Φλας δήλωσε στη γερμανική έκδοση Motorrad: «Η BMW M συνεργάτης του MotoGP για χρόνια, παρέχοντας τα οχήματά της. Ως επικεφαλής της BMW M, έχω παρευρεθεί σε όλους τους αγώνες, γνωρίζω τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι και είμαστε μια μάρκα με παρουσία εκεί. Αλλά είναι σαφές ότι (η συμμετοχή μας) πρέπει να έχει νόημα για εμάς, και γι’ αυτό το εξετάζουμε στενά. Δεν θα το απέκλεια».
Η BMW ήδη διαθέτει παρουσία στους αγώνες μοτοσικλέτας χάρη στην εργοστασιακή της ομάδα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, αλλά ένα πρόγραμμα MotoGP θα ήταν κάτι πολύ μεγαλύτερο. Εκτός από το WSBK, η BMW έχει παρουσία και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIM, το οποίο περιλαμβάνει το διάσημο αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours, καθώς και στη γερμανική σειρά IDM. Οι απόψεις του Φλας για το MotoGP διαφέρουν σημαντικά από τις απόψεις του προκατόχου του, ο οποίος επανειλημμένα απέφευγε οποιαδήποτε συζήτηση για είσοδο στην κορυφαία κατηγορία. Ωστόσο, ο Σραμ ήταν ένθερμος υποστηρικτής των αγώνων μοτοσικλέτας και υπό την ηγεσία του, η BMW επέστρεψε στο World Superbike το 2019 με την ομάδα Shaun Mir Racing.
Το πρόγραμμα WSBK έχει αναπτυχθεί με τα χρόνια, με την εργοστασιακή ομάδα να υπογράφει τον πρωταθλητή του 2021, Τοπράκ Ραζγκατλιόγλου, φέτος καθώς κυνηγά μεγαλύτερες διακρίσεις. Ο Φλας, μετακόμισε στην BMW Motorrad τον Νοέμβριο του περασμένου έτους μετά από μια μακρά θητεία στο τμήμα υψηλών επιδόσεων M της γερμανικής μάρκας, η οποία παρέχει ήδη το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας στο MotoGP. Υπό την ηγεσία του, η βαυαρική μάρκα συγχώνευσε το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της κάτω από τη μάρκα M το 2021.
Ο Φλας περιέγραψε τον εαυτό του ως «απόλυτο υποστηρικτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού» προσθέτοντας: «Ως επικεφαλής της BMW M, αποφάσισα να συγχωνεύσω την BMW M GmbH με τη BMW Motorsport. Για μένα, είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο καλά δομημένος μηχανοκίνητος αθλητισμός συνεισφέρει πραγματικά στη δύναμη της μάρκας και στον ενθουσιασμό εντός της κοινότητας της BMW».
Το MotoGP πρόκειται να μεταβεί σε μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες 850 cc και να εισαγάγει πλήρως βιώσιμο καύσιμο το 2027, δύο σημαντικές αλλαγές που ελπίζει ότι θα προσελκύσουν νέους κατασκευαστές.