Για την Toyota η Celica είναι ένα μοντέλο με μεγάλη και «βαριά» ιστορία.
Όχι μόνο στο δύσκολο περιβάλλον των πωλήσεων, αλλά και στο μαγικό κόσμο των αγώνων, όπου στο Παγκόσμιο Πρωταθλημα Ράλι, WRC σημείωσε μοναδικές επιτυχίες με την ομάδα Toyota Team Europe που ίδρυσε ο αείμνηστος Σουηδός Ούβε Άντερσον.
Εξαφανίστηκε από την αγορά το 2005 μετά από 36 χρόνια τιμητικής καριέρας, και παρά το γεγονός ότι απουσιάζει από την αγορά τόσα χρόνια, η Celica εξακολουθεί να έχει θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.
Συμπεριλαμβανομένου του νούμερο Ένα του Ιαπωνικού Οίκου τον Κόγι Σάτο, ο οποίος είναι η συνέχεια στην κορυφή του κολοσσού μετά τον Άκιο Τογιόντα.
Μάλιστα ο Σάτο σε μια συνάντηση με τα διεθνή ΜΜΕ μίλησε με θαυμασμό για το ιστορικό coupe, αναφέροντας ότι θα ήθελε να επιστρέψει στη γκάμα της Toyota.
Και όταν ο πρόεδρος της Toyota εκφράζει την επιθυμία του, ένα τηλεφώνημα αρκεί για να γίνει πράξη η επιθυμία.
Oι αγώνες σε προτεραιότητα
Να σημειωθεί ότι του Σάτο, όπως και του Τογιόντα τους αρέσουν οι αγώνες ενώ κυκλοφορεί με σπορ αυτοκίνητα.
Έτσι δεν αποκλείεται η νέα γενιά της Celica να σχεδιάζεται ήδη στα άδυτα της Toyota στο Αϊτσι της Ιαπωνίας.
Σήμερα η Toyota στη γκάμας της περιλαμβάνει δύο coupe μοντέλα, το GR86 και τη Supra.
Χώρος για ένα τρίτο coupe μεταξύ των δύο μοντέλων υπάρχει…
Σύμφωνα με φήμες, η νέα Toyota Celica θα μπορούσε να είναι και αμιγώς ηλεκτρική.
Αυτό μπορεί να είναι μια απλή εικασία καθώς είναι γνωστές οι αμφιβολίες του Ιάπωνα κατασκευαστή σχετικά με την ηλεκτροκίνηση με τις κάθε τόσο τοποθετήσεις του, που μόνο τυχαίες δε χαρακτηρίζονται.
Θα μπορούσε να είναι με το γνωστό υβριδικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει…
Πρόσφατες δηλώσεις όμως μέσα από την Toyota αναφέρουν την άφιξη ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου το 2026, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν θα είναι Lexus ή Toyota.
Επιστροφή και για το MR2
Το σίγουρο πάντως είναι ότι η επιθυμία για σπορ αυτοκίνητα συνεχίζει να σηματοδοτεί τις κινήσεις του ιαπωνικού κολοσσού, στα σχέδια του οποίου περιλαμβάνεται και η επιστροφή του MR2.
Τoyota: Oι επτά γενιές Celica
Eπτά γενιές Celica κυκλοφόρησαν στις τέσσερις γωνιές της Γης.
Η πρώτη γενιά τάραξε στην κυριολεξία την κατηγορία των coupe. Eίχε μοναδικό στυλ, πολύ όμορφη ως σιλουέτα και αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο του 1970 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Αναλόγως των χωρών οι κινητήρες ήταν από 1.400 κ.εκ. έως 2.2 λίτρα συμπεριλαμβανομένων 1.6 λίτρων 1.9 και 2.0 Twin Cam.
Στο παγκόσμιο motorsport η Toyota με την Celica εμφανίστηκε το 1972 στο ράλι της Βρετανίας με τον Άντερσον όπου ολοκλήρωσε στην 9η θέση.
Έμεινε στην παραγωγή έως το 1977.
Η δεύτερη γενιά της Celica ξεκίνησε την παραγωγή τον Αύγουστο του 1978 και έφερε την υπογραφή του σχεδιαστικού κέντρου των ΗΠΑ. Δεν κέρδισε τη φήμη ώς ένα ωραίο coupe αυτοκίνητο και σχεδιαστικά δεν ήταν με κανένα τρόπο άξιος συνεχιστής της πρώτης γενιάς.
Οι κινητήρες αναλόγως των χωρών ξεκινούσαν από τα 1.6 λίτρα, και προχωρούσαν στα 1.8, 2.0, 2.2, και 2.4 λίτρα.
Το 1981 κυκλοφόρησαν τα τελευταία οχήματα της δεύτερης γενιάς Toyota Celica.
Το Αύγουστο του 1981 εμφανίζεται η τρίτη γενιά της Celica.
Ποικιλία κινητήρων και σε αυτήν τη γενιά, από τα 1.600 έως τα 2.4 λίτρα, που είναι ο μεγαλύτερος κινητήρας που τοποθετήθηκε σε Celica.
Με αυτήν την έκδοση συμμετέχει η Toyota στο WRC και σημειώνει την πρώτη της νίκη για να ακολουθήσουν άλλες 6 νίκες στα πιο σκληρά ράλι. Αρχή το 1982 με Βάλτεγκαρντ-Τορζέλιους στο ράλι Νέας Ζηλανδίας.
Το 1983 το ίδιο πλήρωμα το ράλι Ακτής τους Ελεφαντοστούν και το 1984 στο ράλι Σαφάρι.
Οι Γιούχα Κάνκουνεν-Φρεντ Γκάλαχερ στην κορυφή το 1985 και 1986, στα ράλι Σαφάρι και Ακτής Ελεφαντοστού.
Το 1986 οι Βάλτεγκαρντ-Τορζέλιους τα ράλι Σαφάρι και Ακτής Ελεφαντοστού.
Το 1985 η τρίτη γενιά περνά στην ιστορία…
Τον Αύγουστο του 1985 με την 4η γενιά η Celica αλλάζει φιλοσοφία και από την πίσω κίνηση περνάει στο «όλα μπροστά», μοτέρ, κιβώτιο, κίνηση.
Κινητήρες 1,6 λίτρων, 1,8, 2,0 αλλά και εκδόσεις 4κίνητες για πρώτη φορά.
Στην παραγωγή έως το 1989.
Τον Σεπτέμβριο του 1989 είναι η σειρά της 5ης γενιάς όπου εκτός της τετρακίνησης για την αγορά της ιαπωνίας φέρει και τετραδιεύθυνση.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην αγωνιστική ιστορία των ράλι. Με την Celica GT-Four ο Κάρλος Σάινθ με τον Λούις Μόγια το 1990 κέρδισαν το ράλι Ακρόπολις για πρώτη φορά , χρονιά που κατέκτησαν τον παγκόσμιο τίτλο ενώ η Toyota για να τιμήσει τον Ισπανό οδηγό μια limited edition GT-Four που έφερε το όνομά του.
Το 1993 τέλος για την 5η γενιά και καλωσόρισμα της 6ης γενιά τον Οκτώβριο του 1993.
Η 6η γενιά έμεινε στις εκθέσεις έως το 1999 και με την GT-Four ήταν η τελευταία έκδοση με την οποία συμμετείχε στο WRC, καθώς η συνέχεια γράφτηκε με την Corolla WRC.
Aρχές του 1999 η Toyota παρουσίασε ένα concept με τον κωδικό XYR, στο οποίο ήταν βασισμένη η 7η και τελευταία γενιά της Celica.
Toν Ιούλιο του 1999 εμφανίστηκε η 7η γενιά και βγήκε στις αγορές πριν αλλάξει ο χρόνος.
Ήταν διαθέσιμη μόνιο με κινητήρα 1.800 κ.εκ. με 192 ίππους προδιαγραφών Ευρώπης.
Στις 21 Απριλίου 2006 η τελευταία Celica εξέρχεται από την παραγωγή και ένα κεφάλαιο 36 χρόνων ολοκληρώνεται για την Toyota.
Θα ξανανοίξει; Έτσι λένε οι φήμες από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου…