Ο Όμιλος Hyundai Motor ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την κατασκευή ενός αρχικού μοντέλου ανάπτυξης σεληνιακού οχήματος.
Τον Ιούλιο του 2022, ο Όμιλος υπέγραψε κοινή πολυμερή συμφωνία έρευνας με έξι κορεατικά ερευνητικά ινστιτούτα στον αεροδιαστημικό τομέα για τη λειτουργία και υποστήριξη ενός συμβουλευτικού φορέα με σκοπό την ανάπτυξη μιας λύσης κινητικότητας για εξερεύνηση σεληνιακής επιφάνειας.
Το συμβουλευτικό όργανο περιλαμβάνει το Ινστιτούτο Αστρονομίας και Διαστημικής Επιστήμης της Κορέας (KASI), το Ινστιτούτο Έρευνας Ηλεκτρονικών και Τηλεπικοινωνιών (ETRI), το Ινστιτούτο Πολιτικών Μηχανικών και Τεχνολογίας Κατασκευών της Κορέας (KICT), το Ινστιτούτο Αεροδιαστημικής Έρευνας της Κορέας (KARI), το Ινστιτούτο Ερευνών Ατομικής Ενέργειας της Κορέας (KAERI) και το Korea Automotive Technology Institute (KATECH).
Hyundai: Πιθανή δυνατότητα εκτόξευσης το 2027
Μετά από συζητήσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Ομάδα αποφάσισε ποια θα είναι την κατεύθυνση για το αρχικό μοντέλο ανάπτυξης κινητικότητας σεληνιακής εξερεύνησης. Ο Όμιλος αναμένει να ολοκληρώσει την αρχική μονάδα δοκιμών το συντομότερο το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και στοχεύει στη δημιουργία ενός μοντέλου που θα έχει δυνατότητα για εκτόξευση το 2027.
«Το Hyundai Motor Group έχει δηλώσει με συνέπεια ότι στόχος του είναι να συμβάλει στη διεύρυνση της ανθρώπινης εμβέλειας και του εύρους των εμπειριών ανθρώπινης κινητικότητας», δήλωσε ο Γιονγ Χουά Κιμ Yong, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής του Κέντρου Σχεδιασμού και Συντονισμού Ε&Α της Hyundai Motor και της Kia. «Η δημιουργία του μοντέλου ανάπτυξης κινητικότητας σεληνιακής εξερεύνησης όχι μόνο αντανακλά αυτόν τον στόχο, αλλά δείχνει επίσης τη φιλοδοξία μας να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα ενόψει σημαντικών προκλήσεων. Με την ανάπτυξη του rover, κινούμαστε πέρα από την κινητικότητα της ξηράς, της θάλασσας και του αέρα για να επεκταθούμε στην κινητικότητα στο διάστημα».
Για το ρόβερ, ο Όμιλος χρησιμοποιεί τις προηγμένες τεχνολογίες ρομποτικής και αυτόνομης οδήγησης της Hyundai Motor Company και της Kia Corporation (κάμερα, LiDAR), το σύστημα οδήγησης (μοτέρ, τροχοί, ανάρτηση), τα μέρη φόρτισης (ηλιακό πάνελ, μπαταρία) καθώς και το ρομπότ της Hyundai Rotem (τεχνολογία κατασκευής) ως μέρος μιας πλατφόρμας κινητικότητας πολλαπλών χρήσεων.
Hyundai: Αντοχή σε ακραίο περιβάλλον
Τα εξαρτήματα του Ομίλου θα καταλαμβάνουν το κάτω τμήμα του ρόβερ ενώ το πάνω τμήμα θα αποτελείται από επιστημονικά ωφέλιμα φορτία για εξερεύνηση σεληνιακής επιφάνειας. Θα έχει λειτουργία θερμικής διαχείρισης και θωράκιση ακτινοβολίας για να αντέχει στο ακραίο περιβάλλον της σεληνιακής επιφάνειας.
Μόλις αναπτυχθεί το κάτω μέρος του ρόβερ, το συμβουλευτικό όργανο αναμένει ότι θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα κινητικότητας, υποστηρίζοντας ένα πάνω μέρος που θα περιέχει μια ποικιλία προηγμένων τεχνολογιών για ανασκαφή και εξερεύνηση της σεληνιακής επιφάνειας με στόχο την ανακάλυψη πλουτοπαραγωγικών πόρων. Σε τελική ανάλυση, ο στόχος είναι να παραδοθεί μια πλατφόρμα κινητικότητας με καθολική εφαρμογή για τη διαχείριση μιας ποικιλίας ωφέλιμων φορτίων.
Hyundai: Δοκιμές απόδοσης πριν την αποστολή
Μετά από ανάπτυξη, δοκιμές και τελειοποίηση, το σχέδιο είναι να προσγειωθεί το ρόβερ κοντά στην περιοχή του νότιου πόλου της Σελήνης για να πραγματοποιήσει διάφορες επιστημονικές αποστολές. Η ηλιακή, αυτόνομη μονάδα κινητικότητας οδήγησης θα ζυγίζει περίπου 70 κιλά.
Πριν αποσταλεί το ρόβερ στη Σελήνη, η Ομάδα θα πραγματοποιήσει δοκιμές απόδοσης βάσει αποστολής του μοντέλου ανάπτυξης σε περιβάλλον παρόμοιο με την επιφάνεια της Σελήνης στο πλαίσιο προετοιμασίας για σεληνιακή αποστολή και θα κάνει βελτιώσεις με βάση τα αποτελέσματα των δοκιμών.
Ο Όμιλος έχει δεσμευτεί να επεκτείνει την ανθρώπινη εμβέλεια σε ανώτερα επίπεδα και να παρέχει διάφορες καινοτόμες λύσεις κινητικότητας μέσω τεχνολογιών ρομποτικής, τεχνητής νοημοσύνης (AI) και αυτόνομης οδήγησης.