Στο ίδιο έργο θεατές παραμένουμε στη χώρα μας, άλλως πώς, η ιστορία επαναλαμβάνεται… Γιατί, απλά, όλα κυλούν πολύ αργά, στην οικονομία, στις επιχειρήσεις και, φυσικά, στον κλάδο του αυτοκινήτου. Έναν ολόκληρο χρόνο σε συνθήκες περιορισμών, λόγω πανδημίας, και είναι λογικό η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να έχει μειωθεί πρωτοφανώς, με αποτέλεσμα η απόκτηση αυτοκινήτου -στη λιανική κυρίως- να αποτελεί για πολλούς «όνειρο απατηλό», αν όχι τρελό…
Έτσι, με τις τιμές στα ύψη και τα εισοδήματα πιεσμένα προς τα κάτω όσο ποτέ άλλοτε από το ’80 και μετά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το 2020 η μεγαλύτερη μερίδα των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά στράφηκε σε μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Πρόκειται για το 46,96% της συνολικής αγοράς μας. Απαρτίζεται από δύο τύπους αμαξωμάτων, hatcback και SUV. To 2020, συνολικά, πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά 80.977 καινούργια αυτοκίνητα. Σε σχέση με το 2019, η πτώση των πωλήσεων ήταν 29%. Το 2019 είχαν πουληθεί 114.109 καινούργια αυτοκίνητα.
Το ξέραμε από καιρό ότι δεν θα γινόταν ξανά το πάρτι που ζήσαμε πριν από τη μνημονιακή εποχή, ωστόσο φαίνεται να πηγαίνουμε όλο και πιο κάτω από τον μέσο όρο μιας αναπτυσσόμενης οικονομίας, και αυτό είναι δυσάρεστο…
Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της αμερικανικής εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey, που πραγματοποιήθηκε σε 1.000 άτομα στην Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, περίπου το 60% των ερωτηθέντων θα άλλαζε στο μέλλον το αυτοκίνητό του για να αγοράσει ένα όχημα με καλύτερες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Μάλιστα, τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι οι κάτοχοι πολυτελών αυτοκινήτων ήταν περισσότερο πρόθυμοι και εξοικειωμένοι για τη συγκεκριμένη μετάβαση. Αυτό έλειπε… Οι έχοντες είναι πιο «πρόθυμοι» πάντα, γιατί απλά… μπορούν!
Ταυτόχρονα, μάθαμε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Joe Biden δεσμεύτηκε για αντικατάσταση του στόλου οχημάτων της αμερικανικής κυβέρνησης (δύναμης περίπου 650.000 οχημάτων) με ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς η νέα κυβέρνηση πραγματοποιεί στροφή προς την «καθαρή» ενέργεια.
Και ενώ οι ταχύτητες είναι ξεκάθαρο πως διαφοροποιούνται πια σημαντικά μεταξύ ημών και πολλών άλλων, σε βαθμό που μας καθιστά εξαιρετικά αδύναμους -όπως πολύ παλιά-, γεγονός το οποίο έχει επιπτώσεις κοινωνικές, ψυχολογικές κ.λπ., τύποι σαν τον Elon Musk κάνουν πλακίτσα σε διεθνείς διαδικτυακές συζητήσεις για το αν είναι καλό ή κακό το bitcoin, ενώ ήδη η εταιρεία του, η Tesla, επένδυσε σε αυτό. «Το bitcoin είναι σχεδόν τόσο χαζό όσο τα παραδοσιακά χρήματα» ανέφερε, και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε… Βοήθειά μας!