Σε μία από τις μεγαλύτερες χώρες εξαγωγής οχημάτων στον κόσμο εξελίσσεται η Κίνα, με τις αποστολές προς διάφορες αγορές να συνεχίζουν να αυξάνονται τους πρώτους δύο μήνες του 2022 κατά 75%, στις 410.000 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Προηγήθηκε μια εξαιρετική χρονιά, το 2021, όταν οι εξαγωγές υπερδιπλασιάστηκαν σε λίγο πάνω από 2 εκατ. μονάδες, καθιστώντας την Κίνα την τρίτη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής οχημάτων, πίσω από την Ιαπωνία με 3,82 εκατ. μονάδες και τη Γερμανία με 2,3 εκατ. μονάδες. Ξεπέρασε, μάλιστα, τη Νότια Κορέα, η οποία εξήγαγε… μόλις 1,52 εκατ. οχήματα, πέρυσι. Ομολογουμένως, αυτά τα δεδομένα δεν υποβιβάζουν την τεράστια ικανότητα παραγωγής χωρών οι οποίες στηρίζουν, σταθερά, την παγκόσμια παρουσία κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Toyota, η Volkswagen και η Hyundai-Kia, αλλά είναι ενδεικτικά των αυξανόμενων παγκόσμιων φιλοδοξιών των κορυφαίων Κινέζων κατασκευαστών οχημάτων.
Έπειτα από τρία χρόνια μείωσης των εγχώριων πωλήσεων, μεταξύ 2018 και 2020, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν εστιάσει όλο και περισσότερο στις ευκαιρίες ανάπτυξής τους στο εξωτερικό. Νωρίτερα, αγωνίζονταν, κυριολεκτικά, να συμβαδίσουν με την αδιάκοπη αύξηση της εγχώριας ζήτησης για τις καλύτερες περιόδους των δύο δεκαετιών, από τότε που η Κίνα εντάχθηκε στον ΠΟΕ, στα τέλη του 2001, με τις εγχώριες πωλήσεις να κορυφώνονται σε κάτω από 29 εκατ. μονάδες, το 2017. Η κύρια εξαγωγική δραστηριότητα της Κίνας αφορούσε, ως τώρα, τις αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα των γειτονικών (της) χωρών Ασίας – Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, σύμφωνα με συγκεκριμένη πολιτική της κυβέρνησης, όταν το κόστος, συχνά, υπερτερούσε της ποιότητας. Τα τελευταία χρόνια, κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η SAIC Motor, η Chery, η Great Wall Motors και η Geely ήταν προσανατολισμένες στη δημιουργία δικτύων παραγωγής για να βοηθήσουν στην επέκτασή τους σε αυτές τις αγορές.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο «Κινεζικός Δράκος» μαθαίνει από τα όποια λάθη του και επανέρχεται δριμύτερος με στόχους διεθνούς καταξίωσης. Το έργο δεν είναι εύκολο, όμως οι καιροί αλλάζουν και ο ανταγωνισμός θα ενταθεί στην πορεία. Εχθρός του καλού, άλλωστε, είναι, πάντα, το καλύτερο!