Ίσως το ιδανικό φόντο για τη φωτογράφιση της νέας DS 4 να ήταν ο Πύργος του Άιφελ, επειδή όμως την οδηγούμε στην Ελλάδα, θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε διαφορετικά τη γαλλική της καταγωγή.
Γιατί όμως έχει σημασία η ιδιαίτερη πατρίδα της; Διότι η νέα DS 4 αποτελεί το αντίπαλο δέος των καταξιωμένων Γερμανών premium ανταγωνιστών της.
Η κομψότατη σιλουέτα της ακροβατεί ανάμεσα σε υπερυψωμένο hatchback και coupe crossover, καθώς τελικός στόχος των σχεδιαστών μάλλον δεν ήταν να της κρεμάσουν την «ταμπέλα» μιας συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά να δημιουργήσουν ένα άκρως ελκυστικό στο μάτι αποτέλεσμα.
Σικάτο σε κάθε λεπτομέρεια
Φαίνεται ότι τα κατάφεραν περίφημα, καθώς τις μέρες που συμβιώσαμε με τη νέα DS 4, αισθανόμασταν διαρκώς να μας παρατηρούν, από όπου και αν περνούσαμε. Το «βλέμμα» των Led προβολέων, που ακολουθούν την πορεία του τιμονιού για καλύτερη ορατότητα, είναι διαπεραστικό, ενώ από τα άκρα τους ξεκινάνε την καθοδική τους πορεία τα κάθετα Led φώτα ημέρας σε σχήμα “L” που μοιάζουν να δημιουργούν μια φωτεινή «παρένθεση» για τον εμπρός προφυλακτήρα. Στο κέντρο της μεγάλης εξάγωνης μάσκας δεσπόζει το λογότυπο DS, ενώ στη βάση και στην κορυφή της υπάρχουν επιχρωμιωμένες πινελιές.
Ας αλλάξουμε τώρα οπτική γωνία για να παρατηρήσουμε το προφίλ της νέας DS 4. Οι εξωτερικές χειρολαβές των θυρών αναδύονται όταν πατάς το μπουτόν στο τηλεχειριστήριο για το ξεκλείδωμα του οχήματος. Ωραίο design έχουν οι 17αρες γκρι ζάντες αλουμινίου, οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση είναι ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος.
Παρατηρήστε ακόμα την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία στο τελείωμα της μοιάζει σα να έχει συμπιεστεί δημιουργώντας στις πίσω κολόνες «ζάρες» που έχουν λειανθεί σχηματίζοντας δυναμικές «νευρώσεις», ενώ το «παρών» δίνει και το λογότυπο της DS. Ελαφριά κλίση έχει και το στενό πίσω παρμπρίζ, διαθέτοντας ως στέγαστρο μια διακριτική αεροτομή οροφής.
Εντυπωσιακά, ειδικά τα βράδια, είναι τα πίσω στενόμακρα Led φωτιστικά σώματα με τα τρισδιάστατα εφέ τους. Από πλευράς διαστάσεων η νέα DS 4, δομημένη στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα EMP2, έχει μήκος 4.400 χλστ., πλάτος 1.866 χλστ. και ύψος 1.470 χλστ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 189 χλστ.
Το design συναντά την πολυτέλεια
Προχωράμε στο εσωτερικό της νέας DS 4, όπου κυριαρχεί η ποιότητα, την οποία αντιλαμβάνεσαι αμέσως όχι μόνο οπτικά, αλλά και με την αφή. Το χέρι ασυναίσθητα χαϊδεύει τις δερμάτινες επενδύσεις στα πάνελ των θυρών, στο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Μαλακό πλαστικό σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ χαμηλότερα παρότι σκληραίνουν δεν αλλοιώνουν το προσεγμένο φινίρισμα. Στα σχεδιαστικά τρικ εντός της νέας DS 4 περιλαμβάνονται οι «αόρατοι» κεντρικοί αεραγωγοί (DS Air) που κρύβονται μέσα στο ταμπλό, ενώ οι ακριανοί είναι τοποθετημένοι στα πάνελ των εμπρός θυρών.
Λεβιές ταχυτήτων δεν υπάρχει, καθώς έχει αντικατασταθεί με ένα διακοπτάκι κομψοτέχνημα, το μπουτόν ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του κινητήρα βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα έχουν τοποθετηθεί με κλίση ψηλά στις πόρτες.
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη 7 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι 10 ιντσών με λειτουργία Mirror Screen (Android Auto και Apple CarPlay). Οι χώροι για τα πόδια (μεταξόνιο 2.675 χλστ.) και ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, είναι απλά επαρκείς, ενώ το πορτμπαγκάζ, που έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ικανοποιεί με 439 λίτρα.
Κόντρα στο ρεύμα
Παρότι η νεά DS 4 έχει ασπαστεί τον εξηλεκτρισμό, καθώς διατίθεται και με plug-in υβριδική έκδοση, δίνει καταφύγιο κάτω από το εμπρός καπό της, στους «κατατρεγμένους» πλέον πετρελαιοκινητήρες. Για την ακρίβεια σε ένα συγκεκριμένο, στον τετρακύλινδρο turbo 1.5 BlueHDi, ο οποίος τροφοδοτεί τη DS 4 που είχαμε στη διάθεσή μας.
Παράγει 130 ίππους και ροπή 300 Nm, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και υπό πίεση δεν είδαμε πάνω από 6,1 λίτρα/100 χλμ. στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ μπορεί εύκολα να επιτευχθεί και χαμηλότερο νούμερο (επίσημη μέτρηση 4,8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 127 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας
H ταυτότητα του κινητήρα αναγνωρίζεται ηχητικά, όμως σίγουρα δεν τον χαρακτηρίζεις θορυβώδη. Γίνεται λίγο πιο τραχύς ο ήχος του στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco και Normal), καθώς μεταβάλλεται η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου, με τις αλλαγές των σχέσεων να γίνονται ψηλότερα. Παράλληλα η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη και το τιμόνι βαραίνει λίγο για περισσότερη ακρίβεια, ενώ γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και με καλή πληροφόρηση. Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10,9 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 203 χλμ./ώρα.
Εμπιστοσύνη εμπνέουν και τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω) που «πιάνουν ψηλά». H ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/ημιάκαμπτος πίσω) είναι γαλλικής σχολής, καθώς εξασφαλίζει άνεση ακόμα και όταν οι τροχοί περνάνε πάνω από λακκούβες, ενώ φροντίζει για τη σταθερότητα και τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές. Το κάθισμα του οδηγού είναι ξεκούραστο για το σώμα και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, η οποία περιορίζεται λίγο από το πίσω στενό παρμπρίζ.
Συμπέρασμα
Σε έναν κόσμο που η διαφορετικότητα μπορεί να σε περιθωριοποιήσει, η νέα DS 4 σίγουρα δε θα αισθανθεί ποτέ μοναξιά. Όχι λόγω της ομορφιάς της, αλλά επειδή σπάει το συντηρητισμό και τη σχεδιαστική ατολμία. Δεν περιορίζεται όμως στο «φαίνεσθαι», καθώς μπορεί να γοητεύσει τον οδηγό, ακόμα και αν αυτός έχει θέσει ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές δεν έχει ανακοινωθεί ο επίσημος τιμοκατάλογος των νέων DS 4 στην ελληνική αγορά. Γνωρίζουμε όμως ότι η βασική της έκδοση θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ.