Ακόμα θυμόμαστε τα λόγια του Luca de Meo πριν αναχωρήσει για το Παρίσι και τη Renault, όταν σε μια συνάντηση με τα μέλη του AutoBest, μας είχε ανακοινώσει το project Cupra.
Μια σειρά μοντέλων, που θα διαφέρουν από τη μητρική Seat και θα ξεχωρίζουν τόσο από πλευράς design, όσο και πλευράς image.
«θα δώσουμε αυτό το παραπάνω που θέλουν και δε το βρίσκουν στα μοντέλα της Seat» είχε τονίσει ο Luca. Ενας από τους κορυφαίους manager στο μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης.
Διαβάστε ακόμα
Και το πρώτο δείγμα ήρθε με το Formentor.
To είχαμε παρουσιάσει προ πανδημίας, όταν είχε έρθει στη χώρα μας η έκδοση με τους 310 ίππους με Ισπανικές πινακίδες σε μια ειδική αποστολή, εποχή που η Cupra ήταν ακόμα στην αυγή της πορείας της.
Η έκδοση που ταιριάζει στη χώρα μας από πολλές πλευρές είναι αυτή με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Ασυνήθιστο σχήμα, με πολλές λεπτομέρειες, σε ένα πολύ ωραίο-μοδάτο- γκριμπεζ χρωματισμό. Με την καμπίνα «τραβηγμένη» πίσω, με το επίπεδο καπό και τη μεγάλη πολύγωνη μάσκα, με το logo Cupra να δεσπόζει στο κέντρο, με τους προβολείς να εκτείνονται και στα φτερά, ενώ μια σειρά από διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα χαρακτηρίζουν το μπροστινό μέρος του ισπανικού crossover.
Για πίσω το σχεδιαστικό παιχνίδι κάνουν τα ενωμένα φώτα, η διακριτική αεροτομή προέκταση της οροφής με την ελαφριά κλίση, οι ράγες οροφής, και τα γυαλιστερά διακοσμητικά σε μαύρο χρώμα.
Την όλη εικόνα συμπληρώνουν οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης και οι ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά 245-45.
Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.450 χλστ./1.839 χλστ./1.520 χλστ. με μεταξόνιο 2.679 χλστ.
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 450 λίτρα, με κιτ επισκευής. Υπάρχει όμως χώρος για ρεζέρβα που σας συστήνουμε.
Ανοίγοντας τη βαριά πόρτα στο εσωτερικό συναντάς προσεγμένα υλικά και συναρμογή.
Ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής (θέλει μελέτη ώστε το χέρι να πηγαίνει αυτόματα) τον state-of art επιλογέα που πρωτογνωρίσαμε στη νέα γενιά του βραβευμένου Leon, και τα φαρδιά καθίσματα, με την πολύ καλή θέση οδήγησης, που τα έχεις όλα «μπροστά» σου.
Στην κορυφή της κεντρική κονσόλας με τις πολλές θήκες μικροαντικειμένων βρίσκεται το μπουτόν με τις κόκκινες ενδείξεις “start engine”.
To εργονομικό τιμόνι με το γεμάτο αίσθηση σύστημα διεύθυνσης σε περιμένει.
Όπως σε περιμένουν οι 150 ίπποι με ροπή 250 Nm από τις 1.500 σ.αλ. και το διπλού συμπλέκτη 7άρι DSG.
Σε ενθουσιάζει στο δρόμο το Formentor 1.5 TSI. Δείχνει ότι το έχουν «ψάξει» πολύ οι Ισπανοί για να κερδίσουν προσφέροντας υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά όπως αυτή έρχεται μέσα από το οδηγικό προφίλ Comfort, Sport (δεν αλλάξαμε προφίλ όσες ημέρες το είχαμε στην κατοχή μας) και individual.
Η λειτουργία των αναρτήσεων χαρακτηρίζουν στη σπορ συμπεριφορά, που είναι σαν να σε προκαλούν να συνεχίσεις το ταξίδι των αναζητήσεων οδηγώντας στη διαδρομή που σου βγάζει τον οδηγικό σου ταπεραμέντο.
Έτσι κινηθήκαμε έχοντας επιλέξει στο ψηφιακό καντράν μόνο την ένδειξη με το στροφόμετρο, με τη βελόνα σχεδόν «κολλημένη» στη δεξιά πλευρά του οργάνου.
Για αυτό ξεφύγαμε και σε κατανάλωση. Έγραψε 10.5 λίτρα, αλλά όταν είσαι με το γκάζι στο πάτωμα δεν θα κάψει, ενώ αν «κατεβάσει» ρυθμούς θα κατεβάσεις και 2 λίτρα σε καύσιμα ανά 100 χλμ.
Όλα είναι συνάρτηση.
Να προσθέσουμε για τους φίλους των επιδόσεων ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 203 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 8,9 δευτ. ενώ οι εκπομπές WLTP βρίσκονται στα 152 γρ./χλμ.
Ντιζάιν που διαφέρει, οδική συμπεριφορά σε ένα πακέτο premium με sport χαρακτήρα.
Αυτό είναι το Fomentor με τις τιμές να ξεκινούν από τα 33.290 ευρώ στην έκδοση 1.5 TSI 7 DSG.