Το τρομερό μωρό του WRC, ο Φινλανδός Kalle Rovanpera όλη τη σημερινή ημέρα ροκάνιζε Eιδική, Eιδική τη διαφορά των δευτερολέπτων που είχε από τον Evans στο τέλος του πρώτου σκέλους του αγώνα και πέρασε μπροστά, στο τέλος του δεύτερου, το πιο σκληρό και μεγάλο του ράλι Πορτογαλίας…
Απελευθερωμένος από το σκούπισμα του δρόμου- ξεκινούσε πρώτος όλη την πρώτη ημέρα του αγώνα και καθάριζε το δρόμο στους υπόλοιπους χάνοντας χρόνο- μάζευε τη διαφορά από τον Ουαλό teammate του, που αποδείχθηκε σκληρό καρύδι.
Η αντίσταση του Evans έπεσε όταν στην 15η ειδική Διαδρομή που έβρεξε και ο Ουαλός έχασε χρόνο και την πρώτη θέση από τον Rovanpera που τον ευνοούσε πλέον η θέση από την οποία ξεκινούσε (4 λεπτά μπροστά από τον Evans). Έτσι με την Υπερειδική να παραμένει ο Φινλανδός πήρε τα ινία του αγώνα στα χέρια του.
Εξαιρώντας τον Ogier, που είχε τη στιγμή του και εν τέλει εγκατέλειψε οριστικά, οι τρεις οδηγοί της Toyota φιγουράρουν στις τρεις πρώτες θέσεις. Rovanpera, Evans και Katsuta κάνουν μέχρι στιγμής το 1-2-3. Με άλλα λόγια η απόλυτη κυριαρχία της Ιαπωνικής ομάδας και μάλιστα στο πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς. Αν παραμείνουν έτσι τα αποτελέσματα θα έχουν καταφέρει ένα θρίαμβο. Ο Sordo που, μετά τις άτυχες στιγμές των Neuville, Tanak, ανέλαβε να οδηγήσει την Hyundai στο βάθρο των νικητών.
Όμως δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Ιάπωνα οδηγό του Yaris Rally1. Ο katsuta οδήγησε συνετά και πήρε τη θέση από το Sordo, ο οποίος σχολίαζε ότι ο Ιάπωνας οδηγεί πολύ γρήγορα.
Μάλιστα ο Ισπανός δεν κατάφερε όλη τη μέρα να μαζέψει τη διαφορά και να πάρει πίσω την τρίτη θέση, που κατείχε όταν ξεκίνησε σήμερα το πρωί τον αγώνα του. Να θυμίσουμε ότι ο Sordo οδηγεί φέτος για πρώτη φορά στο WRC και παραπονιέται από την αρχή του αγώνα οτι δεν έχει ακόμα προσαρμοστεί.
Πιο πίσω θύμα της βροχής ήταν και ο Loubet. Ο οδηγός του Puma έχασε πολύτιμο χρόνο, επειδή δεν έβλεπε εξαιτίας των υαλοκαθαριστήρων που δεν δούλευαν καλά και δεν καθάριζαν τη βροχή, με αποτέλεσμα ο Loubet να οδηγεί μέσα στη βροχή στα … τυφλά. Ο Breen επωφελήθηκε από την καθυστέρηση του Loubet και πέρασε αυτός πέμπτος στη γενική κατάταξη.
Τα ράλι έχουν ένα σοβαρό στοιχείο στα χαρακτηριστικά τους, το αναπάντεχο. έτσι μέχρι και τα τελευταία μέτρα της τελευταίας Ειδική Διαδρομής όλα μπορούν να ανατραπούν.
Αύριο είναι η τελευταία μέρα του αγώνα και η μάχη για την πρώτη θέση δεν έχει τελειώσει. O Latvala έχει δηλώσει οτι δεν δίνει εντολές, οπότε και ο Evans, παρά το γεγονός ότι είναι + 5.7 στη δεύτερη θέση, θα έχει την ευκαιρία του να ανακτήσει την πρώτη θέση, αν φυσικά του το επιτρέψει το τρομερό παιδί, του WRC ο Kalle Rovanpera.
O katsuta τρίτος είναι πολύ πίσω, 1’ 50’’ 1 και 5.7 δευτ. πίσω του ο Sordo.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο Loeb που ξεκίνησε στο 2ο σκέλος, εγκατέλειψε όταν το μοτέρ του Puma έχασε τη δύναμή του…
To τρίτο σκέλος έχει πέντε ειδικές διαδρομές και περίπου 50 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Μάλιστα η Fafe2 είναι η Eιδική Διαδρομή, που θα κλείσει το Ράλι Πορτογαλίας, είναι και η powerstage του αγώνα, και στα 11.18 χιλιόμετρά της, όλα μπορούν να συμβούν.
Ίσως εκεί κριθεί και ο φετινός νικητής του Ράλι Πορτογαλίας.