Από το 2025 η Hankook θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, όλων των κατηγοριών στο WRC.
Πρώτη επίσημη εμφάνιση στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, από το κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο, προς το τέλος του Ιανουαρίου.
Όμως το καμπανάκι έχει ήδη ηχήσει.
Μετά από τις ελάχιστες δοκιμές με τα Hankook ενόψει της πρεμιέρας του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο, οι δύο ομάδες που θα διεκδικήσουν τους τίτλους το 2025, Hyundai και Toyota δηλαδή, «μετακόμισαν» στη Φινλανδία στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για τον πιο χιονισμένο και πιο κρύο αγώνα του πρωταθλήματος, το ράλι Σουηδίας.
Hankook: Επίσημος προμηθευτής ελαστικών στο WRC από το 2025
Όμως στις δοκιμές τα πράγματα δεν κύλησαν πολύ καλά για τη Hankook, καθώς τα ελαστικά παρουσίασαν απώλεια «καρφιών» ένα πρόβλημα που δεν είναι νέο στον πάγο της Σουηδίας.
Και δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα που παρουσιάστηκε από τις πρώτες δοκιμές.
Στα λίγα χιλιόμετρα που πραγματοποιήθηκαν με τα Hankook εν όψει του Μόντε Κάρλο, αυτό που ήταν πιο αξιοσημείωτο ήταν η πτώση της απόδοσης, αλλά τις επόμενες ημέρες στις φινλανδικές διαδρομές οι πρώτες δοκιμές σε παγωμένες επιφάνειες (προετοιμασία για τη Σουηδία) τόνισαν την ανησυχητική απώλεια των καρφιών.
Ένα πρόβλημα που δεν είναι εντελώς νέο, αντίθετα στους παγωμένους δρόμους είναι ένα είδος εφιάλτη. Ένα πρόβλημα που η Pirelli κατάφερε να αποφύγει με ένα σύστημα εισαγωγής μπουλονιών κατά την κατασκευή ελαστικών. Έτσι, αποφεύγοντας κάποια «παραδοσιακά» τεχνικά βήματα, όπως η τοποθέτηση κόλλας και καρφιών, με ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε, έδωσε στην Pirelli πλεονεκτική θέση. Η Pirelli όμως παρέδωσε τη σκυτάλη του WRC στη Hankook.
Μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για ειδικά ελαστικά, (κυρίως για το ράλι Σουηδίας) με διαφορετικό σχεδιασμό και σύνθεση ελαστικού όπου η ισχύς των αυτοκινήτων θα πρέπει να μεταφερθεί στην παγωμένη επιφάνεια με τρόπο χωρίς απώλεια «καρφιών» και με καλή πρόσφυση.
Κάτι που μέχρι σήμερα, και από τα αποτελέσματα των δοκιμών, η Hankook φαίνεται να έχει πάρει κάπως ελαφρά αυτές τις πτυχές που συνθέτουν το WRC.
Μέχρι σήμερα, ωστόσο, έχει επικεντρωθεί σχεδόν αποκλειστικά σε δραστηριότητες πίστας και οι μεθοδολογίες εργασίας και ανάπτυξης έχουν διαφορετικές αποχρώσεις, όπως η μείωση της πρόσφυσης και η απώλεια των καρφιών να αποτελούν κακό σημάδι.
Το ράλι Μόντε Κάρλο απέχει γύρω στις 20 ημέρες και το ράλι Σουηδίας γύρω στον ενάμιση μήνα και η εξέλιξή τους, εάν δεν αλλάξει ο τρόπος αντιμετώπισης, ο κίνδυνος μιας καταστροφικής πρεμιέρας της σεζόν θα μπορούσε να προκαλέσει πραγματικό τσουνάμι…