H HiPhi, μία κινέζικη εταιρεία, που ήδη έχει στην γκάμα της ηλεκτρικά μοντέλα, αποκαλύπτει σήμερα το νέο της hypercar με 1.306 ίππους.
Γεγονός είναι πως η ηλεκτροκίνηση ανατρέπει τα δεδομένα στον χώρο της αυτοκίνησης, με νέες εταιρείες να εμφανίζονται στο προσκήνιο που τουλάχιστον στα χαρτιά εντυπωσιάζουν με τα μοντέλα που προσφέρουν.
Προκαλούν ίλιγγο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «Α»
Η άγνωστη στο ευρύ κοινό κινέζικη HiPhi παρουσιάζει σήμερα στην έκθεση Guangzhou Motor Show, στην ομώνυμη πόλη της Νοτιοανατολικής Κίνας. Η HiPhi διαθέτει ήδη στην γκάμα της δύο ηλεκτρικά μοντέλα το «Χ» και το «Ζ», ενώ έχει ήδη ανακοινώσει και την παραγωγή του «Υ».
Το νέο της μοντέλο ωστόσο ξεκινάει από την αρχή της αλφαβήτου, καθώς πρόκειται για το «Α» κι αναμένεται να προκαλέσει πονοκεφάλους κυρίως στην άλλη άκρη του… Ειρηνικού ωκεανού.
Το «Α» είναι ένα τετράπορτο, τετραθέσιο hypercar εξοπλισμένο με τρεις ηλεκτροκινητήρες (έναν μπροστά και δύο πίσω) συνολικής απόδοσης 1.306 ίππων. Σύμφωνα με τη HiPhi τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα καλύπτονται από στάση σε μόλις 2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα θα ξεπερνά τα 290 χλμ/ώρα, αφού δεν θα υπάρχει κόφτης. Η δε ροπή του «Α» θα φτάνει τα 13.800 Nm, ενώ οι μπαταρίες του θα παρέχουν μέγιστη ισχύ της τάξης του 1.5 mW!
Εξωτικά υλικά στο αμάξωμα και στο εσωτερικό
Οι μπαταρίες του είναι εξελιγμένες από την ίδια τη HiPhi, λειτουργούν σε κύκλωμα 800 Volt και είναι τοποθετημένες σε εξαιρετικά ανθεκτικό, αλεξίσφαιρο και πυροπροστατευτικό κέλυφος από ανθρακονήματα.
Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα και τα στροφεία των ηλεκτροκινητήρων που περιστρέφονται μέχρι τις 22.000 σ.α.λ, για ν’ αποδώσουν τη μέγιστη ισχύ του σχεδόν 1 mW (960 kW – 1.306 ίπποι). Με την τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων και στους δύο άξονες, επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή βάρους 50:50 μπροστά-πίσω, με το «Α» να διαθέτει, εκτός από τετρακίνηση, σύστημα τετραδιεύθυνσης, συνεχώς μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και κεραμικά φρένα. Ό,τι αρμόζει δηλαδή σε ένα hypercar.
To «Α» χρησιμοποιεί το κράμα Τιτανίου TC4 που προέρχεται από την αεροναυπηγική, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο αμάξωμα, παράλληλα με τη χρήση νανο-κεραμικών υλικών, με στόχο τη μείωση του βάρους.
Η παραγωγή του «Α» σύμφωνα με την HiPhi θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2025, με τις πωλήσεις να ακολουθούν σύντομα. Μέχρι τότε θα έχουν δοθεί και περισσότερες πληροφορίες στο κοινό.