Το Mustang το γνωρίζουμε σαν ένα σπορ αμερικάνικο μοντέλο, με μεγάλη ιστορία. Σκηνές με Mustang έχουμε απολαύσει στον κινηματογράφο όπου αστέρες της μεγάλης οθόνης το οδηγούσαν σε διάφορες ταινίες, μέχρι τους αγώνες.
Οι καιροί όμως αλλάζουν, και μπορεί το Mustang να συνεχίζει την καριέρα του σαν ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο, coupe και convertible, όμως διατίθεται και σε μια εντελώς διαφορετική έκδοση.
Αμιγώς ηλεκτροκίνητη και μάλιστα με 5 πόρτες.
Μάλιστα φέρει κάτι σχεδιαστικές λεπτομέρειες, που θυμίζουν τη παραδοσιακή σιλουέτα του Mustang, όπως τα πίσω φώτα και μέχρι εκεί, καθώς όλα τα άλλα είναι διαφορετικά αφού μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα SUV.
Ναι ακριβώς, το λευκό Mustang και κάθε ηλεκτροκίνητο Mustang ανήκει στην κατηγορία των SUV με 147 χλστ. απόσταση από το έδαφος.
Και καθώς «πιαστήκαμε» με τις διαστάσεις να αναφέρουμε ότι το ηλεκτροκίνητο Mustang σε μήκος/πλάτος/ύψος φέρει τις εξής διαστάσεις. 4.712 χλστ./1.881 χλστ./1.597 χλστ. με μεταξόνιο 2.984 χλστ. με 402 λίτρα χώρου αποσκευών και βάρους 2.260 κιλών και με τροχούς 225/45-19.
Φυσικά τόσο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος φιγουράρει το «άτι», το logo του κάθε Mustang.
Και κάτι επιπλέον. Δεν υπάρχουν οι κλασικές χειρολαβές. Υπάρχουν μπουτόν που τα πιέζεις για να ανοίξουν οι πόρτες, ενώ μέσω του smartphone μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί εισάγοντας έναν κωδικό, που τα στοιχεία αναγράφονται στη μεσαία κολώνα για να ανοίξει η πόρτα….
Στο εσωτερικό το βλέμμα μαγνητίζεται στη μεγάλη οθόνη αφής, κάθετη, τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, 15.5 ιντσών, ενώ μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μια μικρή παραλληλόγραμμη οθόνη με διάφορες άλλες πληροφορίες, όπως τα χλμ. η αυτονομία και οι ενδείξεις του αυτόματου κιβωτίου.
Χώροι μικροαντικειμένων άφθονοι, ενώ φοβερό σε ήχο το H-Fi της B&O όπου όλο το ταμπλό είναι ένα «ηχείο» πέρα αυτών που βρίσκονται στις πόρτες.
Φαρδιά καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με κάπως περιορισμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες ειδικά όταν οδηγός και συνοδηγός έχουν εκμεταλλευτεί όλες τις ρυθμίσεις.
Το λευκό Mustang των φωτογραφιών με τις ενδείξεις Mach -E4 X είναι τετρακίνητο, καθώς φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα.
Μάλιστα είναι η έκδοση με τη «μεγάλη» μπαταρία των 98,8 kWh, (η μικρότερη 75.7 kWh) με 351 ίππους με ροπή 580 Nm, αυτονομία 348 χλμ. με την μπαταρία φορτισμένη στο 99% σύμφωνα με τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, και κιβώτιο αυτόματο μονής σχέσης.
Μέσα από το “tablet”, την οθόνη αφής δηλαδή επιλέγεις το 1-Pedal Drive και όλη η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται στο πεντάλ του γκαζιού.
Με το πεντάλ τα κάνεις όλα. Οδηγείς όπως θέλεις. Αργά ή γρήγορα. Πιέζεις το πεντάλ του γκαζιού βαθιά και το αυτοκίνητο ως ηλεκτρικό ξεκινάει σαν σαΐτα, και φρενάρει μόλις σηκώσεις το πόδι σου από το πεντάλ, ανακτώντας συνέχεια ενέργεια, ενώ σταματάει και τελείως. Αλλά το πρόβλημα είναι με τους οδηγούς που ακολουθούν.
Γιατί το αυτοκίνητο μπορεί να φρενάρει, αλλά δεν ανάβουν τα φώτα των φρένων ειδοποιώντας τους οδηγούς. Ετσι σας συντείνουμε ναι μεν να φρενάρετε ανακτώντας ενέργεια, αλλά έχοντας απλά και το πόδι στο πεντάλ του φρένου για να ειδοποιείτε ότι φρενάρετε.
Το αυτοκίνητο κινείται ήσυχα, προσφέροντας αυτή τη μοναδική αίσθηση, απολαμβάνοντας τον ήχο που έχει μετατρέψει το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής, αφήνοντας τον συνοδηγό να «παίζει» με το “tablet” και το εύκολο μενού που διαθέτει.
Παρά ο γεγονός ότι είναι ένα βαρύ αυτοκίνητο, μπορείς να κινηθείς γρήγορα, που σε περιπτώσεις δε θα αποφύγεις και την υπερστροφή, αν και το αυτοκίνητο δεν είναι για αγώνες.
Για αγώνες η Ford προσφέρει τα Fiesta σε διάφορες κατηγορίες και αν διαθέτεις παχύ πορτοφόλι το Puma Rally1 που οδηγεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ο Sebastian Loeb και η «παρέα της Ford M-Sport.
Και από κατανάλωση ρεύματος πως πήγε; Χωρίς φιλοσοφία οικονομία οικονομίας το “tablet” έδειξε 25.0 kWh/100 χλμ. με 0 εκπομπές ρύπων (μη ψάχνετε για εξατμίσεις, σε ηλεκτρικά δεν υπάρχουν…).
Εδώ να αναφέρουμε και την τελική ταχύτητα που ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 5,1 δευτ.
Με όλα τα συστήματα ασφαλείας το αμιγώς ηλεκτρικό τετρακίνητο Mustang έρχεται με στυλ, στοχεύοντας σε ένα κύκλο αγοραστών φανατικών με το αμερικάνικο άτι, αλλά και με την ηλεκτροκίνηση με τις τιμές για αυτήν την έκδοση να ξεκινούν από τα 66.836 ευρώ