Σταδιακή απομάκρυνση από τους κινητήρες που δεν περιλαμβάνουν κανενός είδους ηλεκτρικό τμήμα σχεδιάζει η Honda. Μέχρι το 2023 όλα τα κινητήρια σύνολα των Ιαπώνων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή θα έχουν κάποιου είδους υβριδική τεχνολογία.
Αυτά ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ίαν Χάουελς. Η μάρκα θα πράξει τα παραπάνω, ώστε σταδιακά να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα που έχει.
Βέβαια, ο Χάουελς αναφέρει ότι αν η νομοθεσία των χωρών αρχίσει να επιβάλει την απομάκρυνση και από τα υβριδικά σύνολα, απαιτώντας την υιοθέτηση αμιγώς ηλεκτρικών, η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί. Ωστόσο, θεωρεί ότι αυτό θα γίνει προς το 2035.
Honda: Η 1η εταιρία που αποκτά έγκριση αυτόνομης οδήγησης level 3
Ακόμα, πιστεύει ότι το μέλλον δεν ανήκει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά. Θεωρεί ότι στο αύριο της αυτοκίνησης υπάρχει χώρος και για άλλες τεχνολογίες. Ενδεικτικά αναφέρει τα βιοκαύσιμα, τη βιομάζα και, το υδρογόνο, ενώ βλέπει να έχουν θέση ακόμα και τα συμβατικά καύσιμα.
Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά, που χρησιμοποιούν μπαταρίες για την αποθήκευση του ρεύματος, ο Χάουελς πιστεύει ότι δεν αποτελούν λύση σήμερα, λόγω του πολύ μεγάλου κόστους που έχουν στην κατασκευή, αλλά και στην πώληση.
Το στέλεχος της Honda επισημαίνει ότι είναι 30% με 50% πιο ακριβά συγκριτικά με ένα υβριδικό ή ένα συμβατικό μοντέλο. Αυτός είναι ο λόγος που οι άνθρωποι της εταιρείας θεωρούν ότι αυτή τη στιγμή η βέλτιστη λύση είναι τα υβριδικά. Τουλάχιστον μέχρι να ωριμάσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά και να μπορέσει να γίνει η μετάβαση.
Φυσικά ο Χάουελς δεν παραβλέπει τα μειονεκτήματα των υβριδικών. Το βασικότερο είναι ότι δε μηδενίζουν τις εκπομπές ρύπων. Αυτός είναι ο λόγος στη Honda δεν τα αντιμετωπίζουν ως λύση για την επόμενη μέρα, αλλά μόνο ως τον ενδιάμεσο σταθμό μεταξύ των καυσίμων και των μπαταριών. Το μέσο που θα δώσει τον απαραίτητο χρόνο ώστε να εξελιχθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση και να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές.