Το Honda Civic ανανεώθηκε.
Ας δούμε τις αλλαγές που έκαναν οι Ιάπωνες σε αισθητικό επίπεδο. Πρόκειται για περιορισμένης έκτασης παρεμβάσεις οι οποίες εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και τους αεραγωγούς. Στους τελευταίους έχουν προστεθεί κάποια γωνιώδη τμήματα, τα οποία αισθητικά κάνουν πιο επιθετική την εικόνα του αυτοκινήτου, πέρα από τον αεροδυναμικό ρόλο.
Στο εσωτερικό, σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι πολύ λίγες. Από τις βασικότερες, η οποία ανεβάζει κατακόρυφα την εργονομία, είναι η τοποθέτηση φυσικών πλήκτρων στα αριστερά της οθόνης αφής 7 ιντσών του infotainment. Η προσθήκη φυσικών πλήκτρων συμπληρώνεται από την ύπαρξη περιστροφικού διακόπτη για την ένταση του ηχοσυστήματος. Πριν την ανανέωση αυτά τα πλήκτρα ήταν αφής.
Τα υλικά στο εσωτερικό αναβαθμίστηκαν δημιουργώντας έτσι πιο ποιοτική ατμόσφαιρα.
Στο ίδιο υψηλό επίπεδο παραμένουν οι προσφερόμενοι χώροι. Παρά τη χαμηλή τοποθέτηση των καθισμάτων, οδηγός και συνοδηγός θα αισθανθούν πολύ άνετα. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω, ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο. Στην περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενηθεί και τρίτος επιβάτης στο πίσω κάθισμα, δε θα αισθανθεί άβολα ούτε για μια στιγμή.
Μία μεγάλη αλλαγή που σημειώθηκε με το facelift, είναι η μείωση της ιπποδύναμης του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 λίτρου που υπάρχει κάτω από το καπό του Civic των φωτογραφιών. Βέβαια η διαφορά είναι πολύ μικρή. Από τους 129 ίππους έχει πέσει στους 126, όμως η ροπή έμεινε σταθερή στα 200 Nm. Αυτή η αλλαγή έγινε για λόγους που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων.
Η απώλεια των τριών ίππων στην καθημερινή συμβίωση, σχεδόν δε γίνεται αισθητή. Ίσως η μοναδική στιγμή να είναι το ξεκίνημα. Το Civic ανέκαθεν όταν εκκινούσε από στάση “είχε νεύρο”. Μετά το facelift αυτό έχει μετριαστεί κάπως, παρά το γεγονός ότι η πρώτη ταχύτητα είναι αρκετά κοντή ως σχέση. Μάλιστα, δεν ήταν λίγες οι φορές που όταν ξεκινούσαμε κάπως πιο γρήγορα μένοντας στην ίδια ταχύτητα, την πρώτη, η βελόνα του στροφόμετρου έφτανε βαθιά στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου . Μετά την κοντή πρώτη όμως, οι υπόλοιπες σχέσεις είναι σχετικά μακριές.
Παρά το γεγονός ότι δεν μπήκαμε ποτέ στη διαδικασία της οικονομικής οδήγησης, καθώς το 3κύλινδρο μοτέρ μας προκαλούσε συνεχώς να «πιέζουμε» πολύ βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν ξεπέρασε σε κατανάλωση τα 7.8 λίτρα/100 χλμ. (οι εκπομπές CO2 είναι από 134 μέχρι 143 γρ./χλμ. ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, με τα τέλη κυκλοφορίας να διαμορφώνονται σε 161 μέχρι 265 ευρώ ανά έτος. Η αλλαγή γίνεται από τα 140 στα 141 γρ./χλμ. με τη διαφορά να φτάνει σχεδόν τα 100 ευρώ).
Παρά τις αλλαγές, οι επιδόσεις είναι ελαφρώς βελτιωμένες. Ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα παρέμεινε στα 10.8 δευτερόλεπτα, όμως η τελική ταχύτητα ανέβηκε στα 207 χλμ./ώρα (από 203 πριν το facelift).
Σίγουρα στο χρηστικό τομέα το Civic εξυπηρετεί με άνεση τις ανάγκες που θα προκύψουν. Όμως την ίδια στιγμή είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να ζωγραφίσει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για την πιο αδύναμη έκδοση από τις τρεις διαθέσιμες (1.0 – 126 ίπποι, 1.5 – 182 ίπποι και 2.0 – 320 ίπποι), ο τρόπος που κινείται σε μια διαδρομή γεμάτη στροφές είναι αξιοζήλευτος. Ακόμα και με περισσότερα χλμ. να έχεις στην είσοδο της στροφής, το Civic θα «στρίψει». Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και μεταφέρει εικόνα για τα τεκταινόμενα στους μπροστινούς τροχούς.
Παρά το πολύ καλό κράτημα, η ανάρτηση του Civic μπορεί να χαρακτηριστεί άνετη (συνήθως αυτά τα δύο είναι αντίθετα…). Η επιλογή για τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων ακόμα και στις απλές εκδόσεις σίγουρα δικαιώνει τους Ιάπωνες μηχανικούς.
Δύο στοιχεία που ανεβάζουν κατακόρυφα την οδηγική εμπειρία, αλλά και την αίσθηση ασφάλειας που σου προσφέρει το Civic, είναι το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα. Συγκεκριμένα, ανεξάρτητα από το γρανάζωμα που έχουν οι σχέσεις, η λειτουργία του λεβιέ είναι υποδειγματική. Το χαμηλό ύψος, οι μικρές διαδρομές και η σαφήνεια με την οποία κουμπώνουν οι σχέσεις, σε κάνουν να νιώθεις ότι αποτελεί προέκταση του χεριού σου.
Η έκπληξη ήρθε από τα φρένα και ήταν θετική. Όσο και αν τα πιέσαμε, όσο και αν τα ταλαιπωρήσαμε, ακόμα και σε παρατεταμένη κατηφορική διαδρομή με αυξημένο ρυθμό, η απόδοσή τους έμεινε σταθερότατη, χωρίς να εμφανίσουν ούτε ίχνος κόπωσης.
Συνολικά, το ανανεωμένο Honda Civic προσφέρει όλα όσα θέλει ο αγοραστής της κατηγορίας ώστε να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες του. Επιπλέον, ως δώρο, είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει να τον κάνει να χαίρεται κάθε χιλιόμετρο που διανύει πίσω από το τιμόνι του.
Η τιμή του Honda Civic με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου ξεκινάει από τις 20.650 ευρώ. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν η Elegance, η οποία ξεκινάει από τις 22.190 ευρώ.
Δείτε περισσότερες εικόνες από το ανανεωμένο Honda Civic, πατώντας εδώ.