Το Honda CR-V είναι το μοναδικό όχημα που δεν κατάφερε να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών, στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Αντιθέτως τα νέα Toyota C-ΗR και ΝΙΟ EL6 θριάμβευσαν στον τομέα της ασφάλειας. Από την άλλη το CR-V περιορίστηκε στα τέσσερα αστέρια, όταν οι απαιτήσεις είναι σίγουρα υψηλότερες για ένα αυτοκίνητο με αρχική τιμή τα 54.400 ευρώ.
Honda CR-V: Μετωπική και πλευρική πρόσκρουση
O θάλαμος επιβατών του CR-V παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Η προστασία για όλες τις κρίσιμες περιοχές στο σώμα του συνοδηγού ήταν καλή, ενώ του οδηγού χαρακτηρίστηκε από καλή έως επαρκής.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης μπροστινής επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το CR-V, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες το ιαπωνικό SUV δε θα έθετε σε κίνδυνο το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού είχαν καλή προστασία, ενώ του πίσω επιβάτη καλή έως επαρκή προστασία.
Καλά τα πήγε το CR-V τόσο στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Απλά επαρκής κρίθηκε ο βαθμός συγκράτησης «εκτόξευσης» του μπροστινού επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, κατά τη διάρκεια της πλευρικής πρόσκρουσης.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το CR-V εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στο κάθισμα του οδηγού, με στόχο να προστατεύει τους μπροστινούς επιβάτες σε πλευρικές συγκρούσεις. Ωστόσο o EuroNCAP επέβαλε ποινή στο εν λόγω σύστημα, καθώς τα στοιχεία έδειξαν ότι τα κεφάλια των επιβατών στα μπροστινά καθίσματα θα μπορούσαν μερικές φορές να φτάσουν πολύ κοντά σε επαφή μεταξύ τους. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν τον αυχένα από τραυματισμό σε μια ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση.
Honda CR-V: Ασφάλεια για τα παιδιά
Το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στη βαθμολόγια του CR-V το βλέπουμε στην προστασία των παιδιών. Οι ανήλικοι επιβάτες είχαν συνολικά καλή προστασία στη μετωπική, αλλά και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για την κατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος. Επίσης το CR-V διαθέτει σύστημα που αναγνωρίζει αν έχει επιβιβαστεί παιδί στα πίσω καθίσματα και ενημερώνει τον οδηγό, ώστε να μην το ξεχάσει στην καμπίνα.
Honda CR-V: Προστασία πεζών
Η προστασία για το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή στο καπό του CR-V ήταν κυρίως καλή ή επαρκής, ενώ πιο επικίνδυνες αποδείχτηκαν για ακόμα μια φορά οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Τα αποτελέσματα για την προστασία της λεκάνης ήταν ανάμεικτα, ενώ οι μηροί και τα γόνατα είχαν καλή προστασία σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Honda CR-V: Συστήματα ασφαλείας
Η λίστα με το βοηθητικά συστήματα ασφαλείας, στο βασικό εξοπλισμό του CR-V, περιλαμβάνει υπενθύμιση για τις ζώνες όλες των καθισμάτων, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης και εντοπισμό των ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής.
Το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού δε σημείωσε υψηλή βαθμολογία, καθώς ανιχνεύει μόνο την κόπωση του οδηγού και όχι την απόσπαση της προσοχής του. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) μπορεί να εντοπίζει, εκτός από οχήματα, και ευάλωτους χρήστες των δρόμων, ωστόσο η απόδοσή του ήταν οριακή για τους πεζούς, ειδικά στο σενάριο που ένας ενήλικας διασχίζει το δρόμο, τη στιγμή που στρίβει το αυτοκίνητο.
Μόνο όταν το CR-V εξοπλιστεί με το προαιρετικό, και προφανώς ακριβότερο, πακέτο ασφαλείας “Honda Sensing 360” μπορεί να κατακτήσει και τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Honda CR-V και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 85%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 67%