Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 για ακόμα δύο σεζόν, η Honda -που θα παρέχει τους κινητήρες στην Aston από το 2026- είπε ότι έχει αφήσει στο παρελθόν την προ οκταετίας προβληματική της σχέση με τον Ισπανό.
Η προβληματική αυτή σχέση προέκυψε από την ελλπιπή απόδοση και αξιοπιστία των κινητήρων της Honda την περίοδο 2015-’17, στα μονοθέσια της McLaren, και εν συνεχεία από τις δημόσιες επικριτικές τοποθετήσεις του Αλόνσο για τις ιαπωνικές μονάδες ισχύος. Ειδικά από το χαρακτηρισμό τους ως “κινητήρες του GP2” μέσα στη Σουζούκα, στο GP Ιαπωνίας 2015.
Το παρελθόν αυτό του Ισπανού με τους Ιάπωνες προέβαλλε την απορία αν οι δύο πλευρές μπορούν να συνεργαστούν ξανά, όταν έγινε γνωστό ότι από το 2026 η Aston Martin F1 θα ξεκινήσει την εργοστασιακή της συνεργασία για την παροχή κινητήρων από τη Honda (της οποίας η σχέση με τη Red Bull Racing θα λήξει στο τέλος του 2025).
Εξάλλου, το προβληματικό αυτό κεφάλαιο του παρελθόντος δεν αγνοήθηκε από την Aston όταν διαπραγματευόταν με τη Honda τη συμφωνία του 2026. “Συζητήσαμε πολλές φορές με την Aston Martin σχετικά με τη συνεργασία μας που θα ξεκινήσει το 2026” είπε ο Κότζι Ουατανάμπε, πρόεδρος της Honda Racing Corporation (HRC).
“Εκείνο τον καιρό ανταλλάξαμε απόψεις και για τους οδηγούς, και συμφωνήσαμε με την Aston Martin ότι ο Αλόνσο είναι αναμφίβολα κορυφαίου επιπέδου οδηγός. Η Aston Martin μας ρώτησε αν η Honda θα είχε πρόβλημα στην περίπτωση που ανανέωνε το συμβόλαιο του Αλόνσο.
Αλλά η [διοίκηση της] Honda δεν ζήτησε κάτι σχετικό με αυτό το θέμα. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συζητήσουμε φυσικά τι είδους οδηγικό δίδυμο χρειαζόμαστε για να κερδίζουμε, και βάσει αυτού η ομάδα αποφάσισε να επεκτείνει το συμβόλαιο του Αλόνσο”, πρόσθεσε ο Ιάπωνας μιλώντας στη αγγλική ιστοσελίδα Motorsport.com.
Και σχετικά με τον Αλόνσο, πρόσθεσε: “Όταν συνεργάστηκα μαζί του, από το 2015 ως το 2017, βρισκόμασταν σε μια πολύ δύσκολη περίσταση και για τη Honda και για την ομάδα. Ήταν μια πολύ εκνευριστική περίοδος της ιστορίας μας, και υπήρξαν στιγμές που η σχέση μας ήταν τεταμένη.
Αλλά νομίζω ότι γίναμε πιο δυνατοί διότι ξεπεράσαμε τον εκνευρισμό αυτόν. Και ο Αλόνσο υπήρξε επίσης πολύ ενεργός, έκτοτε. Είμαι χαρούμενος που μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτή την οδυνηρή εμπειρία και να διεκδικήσουμε νίκες μαζί και πάλι. Ελπίζω να στοχεύουσε στο πρωτάθλημα και να κερδίσουμε μαζί”.
Μιλώντας στον Τύπο μετά την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του με την Aston, ο Αλόνσο έπλεξε το εγκώμιο της Honda, που κυριαρχεί τα τρία τελευταία χρόνια στη F1 στην πλάτη των Red Bull, και είπε ότι σύντομα θα επισκεφτεί και το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας στη Σακούρα της Ιαπωνίας.
Η πρώτη του επαφή με τους Ιάπωνες μετά το 2017 έγινε πέρσι το Νοέμβριο, όπως εξήγησε ο Γουατανάμπε: “Μίλησα μαζί του στο Λας Βέγκας. Εκείνο τον καιρό δεν είχε αποφασίσει ακόμα για το νέο του συμβόλαιο. Αλλά ο Αλόνσο ήρθε όταν μιλούσαμε με τον Μάικ Κρακ [διευθυντή της Aston Martin F1]. Μου είπε ‘καλή τύχη’ και πως ‘αν προκύψει η ευκαιρία ας αγωνιστούμε μαζί’”, κατέληξε ο διοικητής του HRC.