Η Honda και η απόφασή της να αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν από τη Formula 1, φαίνεται ότι θα οδηγήσει το άθλημα στο να παγώσει την εξέλιξη των κινητήρων νωρίτερα από το αναμενόμενο, δηλαδή το 2022.
Η Honda προμηθεύει με κινητήρες τη Red Bull και την AlphaTauri. Αυτό σημαίνει ότι η απόφασή της να φύγει από το άθλημα θα ανάγκαζε αυτές τις δύο ομάδες να ψάξουν για προμηθευτή κινητήρων. Αν δεν υπήρχε συμφωνία με κανέναν από τους υπόλοιπους προμηθευτές η Renault θα ήταν υποχρεωμένη να δώσει τα δικά της σύνολα με βάση τους κανονισμούς.
Ωστόσο, οι “ταύροι” θέλοντας να αποφύγουν το ενδεχόμενο εκ νέου συνεργασίας με τους Γάλλους (η προηγούμενη φορά ολοκληρώθηκε με πικρία), κατάφεραν να πείσουν τη Honda να τους επιτρέψει να συνεχίσουν να παράγουν τα ιαπωνικά υβριδικά σύνολα. Βέβαια, προϋπόθεση γι’ αυτό είναι οι υπόλοιποι τρεις κατασκευαστές να μην εξελίσσουν τα δικά τους σύνολα. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, οι δύο ομάδες θα βρίσκονταν αυτόματα πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό.
Το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή θέλει τους κινητήρες να παγώνουν το 2023 και να αντικαθίστανται με νέους το 2026. Αυτό που ζητούν οι δύο ομάδες είναι όλο το πρόγραμμα να έρθει ένα χρόνο νωρίτερα.
Honda-Formula 1: Η εταιρεία φεύγει, οι κινητήρες της μένουν
Στο πλευρό τους έχουν και το νέο αφεντικό της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι. Βέβαια, ο λόγος που υποστηρίζει κάτι τέτοιο ο Ντομενικάλι είναι καθαρά οικονομοτεχνικός. Από τη μία δε θέλει να βρεθεί αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο το grid να χάσει δύο ομάδες, μία εκ των οποίων έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Από την άλλη, όσο νωρίτερα παγώσουν οι κινητήρες, τόσο λιγότερα χρήματα θα δαπανούν οι Ferrari, Mercedes και Renault, άρα η εμπλοκή τους στο άθλημα θα είναι περισσότερο συμφέρουσα. Επιπλέον, η επόμενη γενιά κινητήρων αναμένεται να είναι σημαντικά πιο οικονομική από την τρέχουσα, στοιχείο που μπορεί να προσελκύσει και νέους κατασκευαστές.
Όμως υπάρχει ένα εμπόδιο στην εφαρμογή των παραπάνω. Για να έρθει το χρονοδιάγραμμα ένα χρόνο “πιο μπροστά” θα πρέπει να συμφωνήσουν οι υπόλοιπες ομάδες.
Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, ο Ντομενικάλι επικοινωνεί με τους επικεφαλής ώστε να γίνει η ψηφοφορία και να περάσει υπερψηφιστεί αυτή η αλλαγή. Μέχρι στιγμής το κλίμα είναι θετικό σχεδόν από όλους. Η μοναδική ομάδα που έχει ενστάσεις είναι η Renault.
Η βασική τους ανησυχία είναι ότι ο κινητήρας της Mercedes είναι ο καλύτερος αυτή τη στιγμή. Αν φέτος δεν καταφέρουν να φτιάξουν κάποιο ισάξιο σύνολο, με το πάγωμα των κινητήρων θα βρεθούν να υστερούν για τα επόμενα τρία χρόνια (2022, 2023, 2024), χωρίς να μπορούν να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Έτσι, υπάρχουν σκέψεις να δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο θα επιτρέπει σε εκείνους που βρίσκονται πιο πίσω σε επιδόσεις να προβαίνουν σε αλλαγές, ώστε να έχουν την ευκαιρία να καλύψουν το χαμένο έδαφος.
Όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα, το αργότερο μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου θα έχουμε τελικές αποφάσεις επί του θέματος.