Από τα πιο επίσημα χείλη, εκείνα του Χέλμουτ Μάρκο, έγινε γνωστό ότι η Red Bull θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Honda και μετά το 2021.
Η ιαπωνική ομάδα ανακοίνωσε πριν από μερικούς μήνες ότι στο τέλος του 2021 θα αποχωρήσει από τη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων. Αυτή τη στιγμή οι Ιάπωνες προμηθεύουν τις δύο ομάδες των ενεργειακών ποτών. Τη Red Bull και την AlphaTauri.
Όταν ανακοινώθηκε ότι η Honda θα φύγει από τη Formula 1, ξαφνικά οι Αυστριακοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Ποιος θα προμήθευε τις δύο ομάδες τους με κινητήρες από το 2022 και μετά.
Οι κανονισμοί φυσικά έχουν μεριμνήσει για λύση σε ανάλογες περιπτώσεις. Ο προμηθευτής με τους λιγότερους πελάτες είναι υποχρεωμένος να δώσει κινητήρες στην ομάδα που μένει χωρίς δικό της προμηθευτή. Σε αυτή την περίπτωση, τα ενεργειακά ποτά θα έπρεπε να στραφούν στη Renault. Ωστόσο, αυτό ήταν κάτι που καμία από τις δύο πλευρές δεν ήθελε. Η τελευταία τους συνεργασία είχε λήξει με πικρία και εκατέρωθεν βολές. Ο λόγος ήταν ότι η Renault από το 2014 που μπήκαμε στην υβριδική εποχή, είχε δημιουργήσει κινητήριο σύνολο το οποίο υστερούσε σημαντικά του ανταγωνισμού.
Όσο για τις Mercedes και Ferrari δύσκολα θα δέχονταν να πουλήσουν τα υβριδικά σύνολά τους στη Red Bull. Πρόκειται για μία ομάδα η οποία φιγουράρει σταθερά στην πρώτη τριάδα του πρωταθλήματος, ενώ με τον Άντριαν Νιούι να είναι υπεύθυνος για τη σχεδίαση, έχει κάθε χρόνο ένα πολύ καλό σχεδιαστικό πακέτο. Αν οι Ιταλοί ή οι Γερμανοί της έδιναν τα “όπλα” τους, θα προέκυπταν για αυτούς δύο προβλήματα. Πρώτον, θα γινόταν πιο δύσκολο να την αντιμετωπίσουν. Δεύτερον, θα αποκάλυπταν κάποια από τα μυστικά τους.
Τέλος η Honda από τη Formula 1 !
Έτσι, στο Μίλτον Κέινς σκέφτηκαν το εξής. Θα ζητούσαν από τη Honda την άδεια ώστε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τους κινητήρες τους, ακόμα και όταν εκείνοι θα έχουν αποχωρήσει. Έπειτα από τις ανάλογες διαπραγματεύσεις, λοιπόν, οι Ιάπωνες έδωσαν το πράσινο φως.
Βέβαια, δεν είναι όλα ρόδινα για τη Red Bull. Για να έχει νόημα αυτή η συμφωνία, θα πρέπει να υπάρξει απόφαση ότι φέτος θα είναι η τελευταία χρονιά που οι κινητήρες εξελίσσονται και ότι από το 2022 θα υπάρξει πάγωμα.
Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο “υπάρχει στο τραπέζι” το τελευταίο διάστημα. Εκτός από το ζήτημα με τους Αυστριακούς, γίνονται ολοένα και πιο έντονες οι συζητήσεις σχετικά με τους επόμενους κινητήρες που θα χρησιμοποιήσει η Formula 1. Σύμφωνα με το πλάνο, το 2026 θα δούμε εντελώς νέα σύνολα, ενώ δεν αποκλείεται αυτό να συμβεί ακόμα και το 2025. Προκειμένου να προετοιμαστούν οι κατασκευαστές κινητήρων, ήταν αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή θα σταματούσε η εξέλιξη των υπαρχόντων συνόλων. Πρόκειται για μία πρακτική που έχουμε δει και στο παρελθόν, όταν επίκειται η εισαγωγή νέων κινητήρων.
Ο συνδυασμός, λοιπόν, της συμφωνίας Red Bull-Honda και του ερχομού των νέων μονάδων από το 2026 (ή το 2025) φαίνεται ότι οδηγεί σε πάγωμα εξέλιξης.
Βέβαια με αυτό δε συμφωνούν όλες οι ομάδες. Η Mercedes όπως είναι προφανές υποστηρίζει αυτή τη θέση, καθώς διαθέτει το πιο ισχυρό υβριδικό σύνολο. Η Renault έχει δηλώσει ότι είναι ανοιχτή σε αυτή την ιδέα. Όσο για τη Ferrari, αρχικά ήταν εντελώς αντίθετη με αυτή την προοπτική. Αργότερ όμως, δήλωσε ότι είναι και αυτή ανοιχτή στην ιδέα, όμως με έναν αστερίσκο. Θέλει να υπάρχει ένα σύστημα που θα επιτρέπει στον πιο αδύναμο να εξελίσσεται σε κάποιο βαθμό. Με αυτόν τον τρόπο θα έχει πιθανότητες να φτάσει τους υπόλοιπους.
Οπότε, αν και η Red Bull έχει πλέον συμφωνία με τη Honda, η οποία σημαίνει ότι δε χρειάζεται να αλλάξει προμηθευτή τουλάχιστον για το 2022, δεν αρκεί από μόνη της για να εξασφαλίσει ότι θα είναι ανταγωνιστική, αλλά θα πρέπει να περιμένει να δει τι θα αποφασίσουν και οι υπόλοιποι. Φυσικά τον πρώτο λόγο για αυτές τις αποφάσεις, τον έχει η FIA.