Η Honda έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο σε ό,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση. Να γίνει η πρώτη εταιρεία που θα διαθέσει σε ευρεία κλίμακα τεχνολογίες επιπέδου 3.
Τα οχήματα που θα εξοπλίζονται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 θα μπορούν να αναλαμβάνουν τον έλεγχο σε αυτοκινητόδρομους, ακόμα και με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο. Έτσι, οι οδηγοί θα μπορούν, νόμιμα, να πάρουν τα μάτια τους από τον δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται το σύστημα Traffic Jam Pilot της εταιρείας, το οποίο βραβεύτηκε από την ιαπωνική κυβέρνηση.
Οι άνθρωποι της Honda έχουν ήδη αποφασίσει πότε θα τοποθετήσουν το εν λόγω σύστημα σε κάποιο μοντέλο, καθώς και ποιο θα είναι αυτό.
Πρόκειται για το Legend, ένα sedan του οποίου η εμπορική πορεία θα ξεκινήσει στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου κάποια στιγμή πριν το τέλος Μαρτίου του 2021.
Για να θεωρηθεί ότι ένα αυτοκίνητο πληρεί τα κριτήρια ώστε να διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 θα πρέπει να τηρεί κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις. Οι βασικότερες είναι να ειδοποιεί τον οδηγό όταν εκείνος πρέπει να αναλάβει τον έλεγχο, να συνεχίζει την ομαλή πορεία μέχρι αυτό να συμβεί, αλλά και να φροντίζει για την ασφαλή ακινητοποίηση του οχήματος αν εκείνος δεν ανταποκριθεί.
Honda Civic 1.0: Με οδηγικό χαρακτήρα
Επιπλέον, βασική συνθήκη είναι να επιτηρεί τον οδηγό ώστε να βεβαιώνεται πως βρίσκεται σε καλή κατάσταση, ενώ θα πρέπει να είναι προστατευμένο από ηλεκτρονικές επιθέσεις.
Ακόμα, θα διαθέτει συσκευή καταγραφής, η οποία θα λειτουργεί στην ίδια λογική με το “μαύρο κουτί” που έχουν τα αεροπλάνα. Εκεί θα διατηρείται αρχείο 6 μηνών ή 2.500 καταγραφές.
Τέλος, τα αυτοκίνητα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 θα φέρουν στο πίσω μέρος κάποιο logo που θα αναφέρει το εν λόγω χαρακτηριστικό, ώστε οι υπόλοιποι οδηγοί να είναι προετοιμασμένοι για το σπάνιο ενδεχόμενο που το αυτοκίνητο κινηθεί με κάποιον ασυνήθιστο τρόπο.
Σύμφωνα με τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και τουρισμού της Ιαπωνίας, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα βοηθήσουν στη μείωση των ατυχημάτων και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, στην παροχή ανεξάρτητης μετακίνησης ακόμα και σε ηλικιωμένους, ακόμα και στη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς θα μπορούν να συνεχίζουν να κινούνται, ακόμα και όταν ο οδηγός ξεκουράζεται.