Η Honda στην Εβδομάδα Σχεδίασης του Μιλάνου από τις 16 έως τις 21 Απριλίου, παρουσιάζει την δική της προσέγγιση, για ένα πιο βιώσιμο σχεδιασμό προϊόντων με την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του ηλεκτρικού Sustaina-C Concept
Όπως παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας 2024, το Sustaina-C Concept διερευνά πώς η κοινωνία θα μπορούσε να απελευθερωθεί από τους περιορισμούς των πεπερασμένων πόρων.
Honda: Πρωτότυπη κατασκευή το Sustaina-C Concept
Τα εξωτερικά πάνελ στο αμάξωμα κατασκευάζονται με χρήση ανακυκλωμένης ακρυλικής ρητίνης που προέρχεται από ανακυκλωμένα πίσω φώτα που δεν απαιτούν βαφή, επιτρέποντας στη Honda να δημιουργήσει ένα μοναδικό, άβαφο φινίρισμα το οποίο δεν θα ήταν δυνατό με παραδοσιακά υλικά. Αυτή η προσέγγιση υλικών θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά την παραγωγή έως και 45% εν μέρει μέσω των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται, αλλά και αφήνοντας τα πάνελ άβαφα, τα οποία μπορεί να αντιπροσωπεύουν έως και το 80% των εκπομπών CO2 από ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων.
Το μοντέλο που παρουσιάζεται στο Μιλάνο διαθέτει ένα εφέ ασπρόμαυρου μαρμάρου, που επιτυγχάνεται με την ανάμειξη χρωμάτων με διαφορετικά σημεία τήξης στα πάνελ καθώς διαμορφώνονται – αφήνοντας πίσω τους ένα μάρμαρο καθώς το υλικό κατακάθεται στο καλούπι.
Εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνισή τους, όχι μόνο τα πάνελ του οχήματος είναι ανθεκτικά στις ρωγμές και μπορούν να επιστρέψουν στο αρχικό τους σχήμα μετά από ελαφρές συγκρούσεις, αλλά προσφέρουν επίσης υψηλό επίπεδο αντοχής στις καιρικές συνθήκες με ελάχιστη υποβάθμιση από το ηλιακό φως.
Στο πίσω μέρος, η εξαιρετική διαφάνεια της ακρυλικής ρητίνης επέτρεψε στην πίσω πόρτα του Sustaina-C Concept να σχηματίζεται από ένα ενιαίο πάνελ που λειτουργεί σαν οθόνη smartphone.
Η οθόνη mini-LED έχει σχεδιαστεί για να επικοινωνεί με άλλους χρήστες του δρόμου μέσω απλού κειμένου ή εικόνων, προσφέροντας έτσι μια πιθανή νέα διάσταση για τον εξωτερικό σχεδιασμό των μελλοντικών οχημάτων.
Τέλος, η ακρυλική ρητίνη που χρησιμοποιείται καταδεικνύει μια πιθανή προσέγγιση στη μελλοντική κυκλοφορία των πόρων.
Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Chemical, όταν τα πίσω φώτα που προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, συνθλίβονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία, πριν χυτευθούν στα πάνελ που απαιτούνται για το Sustaina-C Concept.
Αυτός είναι ένας τρόπος με τον οποίο η Honda προσπαθεί να μειώσει την εξόρυξη πόρων και μέρος της εξερεύνησής της σε πιο ενεργειακά αποδοτικές, χαμηλές εκπομπές άνθρακα, οικονομικές προηγμένες τεχνολογίες ανακύκλωσης και στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας αξίας από όχημα σε όχημα.