Σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, ήταν απολύτως λογικό να επιβληθούν ”Team orders” στον Sergio Perez στο Ισπανικό Γκραν Πρι.
Οι συγκινήσεις στη Βαρκελώνη ήταν πολλές. Ο Max Verstappen εκκίνησε και διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση, όμως μετά από μία έξοδο που είχε στη στροφή 4 βρέθηκε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον George Russell και τον ομόσταυλό του, Sergio Perez.
Όταν ο κινητήρας του Charles Leclerc παρέδωσε πνεύμα, ο Verstappen έδωσε σφοδρές μάχες με τον Russell και λόγω του προβληματικού του DRS, χρειαζόταν ένα undercut για να βρεθεί μπροστά από τον Βρετανό.
Ο Perez βρέθηκε στην κορυφή λίγο πριν το τέλος, αλλά με εντολή της Red Bull, έδωσε τη θέση του στον Verstappen, ο οποίος τερμάτισε πρώτος και πήρε προβάδισμα στη βαθμολογία των οδηγών.
Μετά τον αγώνα, ο Perez είπε: «Είμαι χαρούμενος για την ομάδα, αλλά πρέπει να μιλήσουμε αργότερα».
«ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ PEREZ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΕΧΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ»
Από την πλευρά του ο Christian Horner, όμως, τόνισε ότι έγινε το σωστό, αφού ο Verstappen είχε πιο φρέσκα ελαστικά, την ώρα που οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες έφταναν τα μονοθέσια στα όριά τους. Κάτι που φάνηκε και στο πρόβλημα υπερθέρμανσης του Hamilton.
«Νομίζω ότι το πρόβλημα που είχαμε μπορούσαμε να το δούμε και σε άλλα μονοθέσια, είχαμε υψηλές θερμοκρασίες, ξέρετε, στα νερά, στα λάδια, στα φρένα», είπε ο Horner στο Sky F1.
«Και το τελευταίο πράγμα που θέλεις να ρισκάρεις είναι ένα ακόμη DNF όταν έχεις δύο αυτοκίνητα που μπορούν, δυνητικά, να κάνουν το 1-2. Ήταν σε διαφορετικές στρατηγικές, οπότε δεν ήταν μια ευθεία μάχη, ο Max είχε πλεονέκτημα ελαστικών.
«Και φυσικά τα ελαστικά του Checo δεν πιστεύουμε πως θα άντεχαν μέχρι τον τερματισμό. Γι’ αυτό και τον βάλαμε στα πιτ στο τέλος, ώστε να κάνει και αυτόν τον πολύτιμο, ταχύτερο γύρο.» δήλωσε ο Horner.
«Η ευθύνη μας είναι να μαζέψουμε όσους περισσότερους βαθμούς μπορούμε. Και φυσικά, αυτό που ο Perez δεν μπορούσε να δει εκείνη τη στιγμή, το οποίο νομίζω ότι θα έβλεπε πολύ καλά τώρα, είναι ότι είχε πολύ μεγάλα stint ακόμα να κάνει με τη μεσαία γόμα. Ο Max είχε ένα σαφές πλεονέκτημα ελαστικών.
«Από ομαδικής άποψης, απλά δεν έχει νόημα να παίρνεις ένα ρίσκο όταν ξέρεις αυτόν τον κίνδυνο που υπάρχει με το DRS που «ανοιγοκλείνει», και τις θερμοκρασίες να ανεβαίνουν και να πέφτουν. Οπότε κάναμε τη σωστή επιλογή».
«ΔΥΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟΣ Ο MAX»
Ερωτηθείς για το αν ο Perez θα μπορούσε να υπερασπιστεί τη θέση του έναντι του Verstappen, μιας και ο Ολλανδός είχε το πρόβλημα με το DRS, ο Horner απάντησε: «Το DRS δούλευε κατά διαστήματα. Οπότε λειτουργούσε τον έναν γύρο και τον επόμενο όχι.
«Και νομίζω, ξανά από ομαδικής άποψης, ότι η διαφορά ήταν τόσο μεγάλη μεταξύ των δύο. Θέλω να πω, ο Max σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν, λόγω ελαστικών, περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο γρήγορος κάθε γύρο. Απλώς δεν είχε νόημα να τους αφήσουμε να παλέψουν».
Ο Horner κατανοεί πλήρως την αρχική απογοήτευση του Perez, αλλά λέει ότι η ομάδα θα αναλύσει με τον Μεξικανό την εξέλιξη του αγώνα για να ξεκαθαρίσουν τυχόν ζητήματα.
Η δράση στη Formula 1 συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μονακό, επομένως ο χρόνος που έχει ο Perez ώστε να «καθαρίσει» το μυαλό του είναι περιορισμένος. Ωστόσο, ο Horner πιστεύει ότι αυτό θα είναι «πολύ εύκολο» για τον οδηγό του. «Νομίζω ότι είναι πολύ εύκολο», ανέφερε. «Όπως είπα, οι θερμοκρασίες ήταν μεγάλες και πάνω από όλα τα όρια που έχουμε δει ποτέ, εξαιτίας αυτού του ασυνήθιστα ζεστού καιρού».