Με το Hyundai Bayon αποφασίσαμε να υποδεχτούμε το φετινό καλοκαίρι, το οποίο ξεκίνησε μόλις το ημερολόγιο έδειξε 1η Ιουνίου.
Με το κορεάτικο crossover απολαύσαμε μια όμορφη και χαλαρωτική απόδραση δίπλα στη θάλασσα, χωρίς όμως βουτιές, καθώς οι θερμοκρασίες (και οι αντοχές μας) δεν το επιτρέπουν ακόμα. Η επιλογή του Bayon για την πρώτη καλοκαιρινή μας απόδραση δεν ήταν καθόλου τυχαία, καθώς επιζητούσαμε ένα συνδυασμό άνεσης, απόδοσης και χώρων.
Χωρίς εξηλεκτρισμό
Από την πλούσια γκάμα του Bayon επιλέξαμε τον υπερτροφοδοτούμενο «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (στάνταρ το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων), αλλά χωρίς την υποστήριξη του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V που αυξάνει την απόδοση, αλλά και λίγο την τιμή (+500 ευρώ).
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι εν λόγω βενζινοκινητήρας στην ισχυρότερη εκδοχή του αποδίδει 120 ίππους, ενώ υπάρχει και εδώ δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό 6αρι ή αυτόματο 7αρι κιβώτιο ταχυτήτων, όμως το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι στάνταρ. Σημειώνεται ότι πετρελαιοκινητήρας δεν τοποθετείται κάτω από το εμπρός καπό του Bayon.
Επανερχόμαστε όμως στην επιλογή του κόκκινου Bayon που βλέπετε στις φωτογραφίες, το οποίο για τα δεδομένα ικανοποιεί με την κατανάλωση καυσίμου που «έγραψε». Αναλυτικότερα, με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco είδαμε από 7,5 έως 7,8 λίτρα/χλμ., ενώ με το Sport (αυξάνει την απόκριση στο γκάζι και το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ για καλύτερη αίσθηση) περίπου 8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,4-5,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 125 γρ./χλμ.). Υπάρχει πάντως και η ενδιάμεση επιλογή του προγράμματος οδήγησης Normal.
Οδηγώντας το Ηyundai Bayon
Γενικότερα πάντως ο βενζινοκινητήρας έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η ροπή των 175 Nm εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Δύσκολα θα αντιληφθείς την τρικύλινδρη φύση του πολιτισμένου βενζινοκινητήρα, καθώς αυτή προδίδεται σπάνια ηχητικά όταν τον ζορίζεις π.χ σε μια ανηφόρα με έντονη κλίση και όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport, το οποίο εκτελεί σε υψηλότερες στροφές τις αλλαγές των σχέσεων.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στάνταρ είναι η λειτουργία “Rev Matching” του κιβωτίου ταχυτήτων που εξομαλύνει τη διαφορά στροφών κινητήρα στη γρήγορη εναλλαγή ταχύτητας. Το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί έγκαιρα τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ ειδικά μέσα στην πόλη είναι αρκετά ξεκούραστο.
Μπορεί η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) του Bayon να είναι λίγο σφιχτή, αυτό όμως δεν επηρεάζει αρνητικά την άνεση, καθώς οι περισσότερες λακκούβες «καταπίνονται» όταν περνούν από πάνω τους οι τροχοί των 17 ιντσών.
Η ποιότητα κύλισης άλλωστε είναι ένα από τα ατού του νέου Bayon, καθώς πατάει με σταθερότητα πάνω στην άσφαλτο, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι κρατιούνται σε χαμηλό επίπεδο, ενώ η απόσταση 165 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος δεν αμβλύνει τις κλίσεις στις στροφές.
Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι γρήγορο, βοηθάει στις μανούβρες, αλλά σε υψηλότερες ταχύτητες χάνει λίγο από την ακρίβεια του. Καλή βαθμολογία λαμβάνει και το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Σχεδίαση που ξεχωρίζει
Το δικό του δρόμο, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα crossover της Hyundai, χαράζει το Bayon. H όψη του ξεχωρίζει με τη φαρδιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα, ενώ στη βάση της υπάρχει αλουμινένια ποδιά. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι δυο επιπέδων, με τα επάνω στενόμακρα Led και τα κάτω να έχουν σχήμα βέλους, όταν τα κοιτάς από το πλάι.
Το μοτίβο βέλους υιοθετούν επίσης τα ψηλά τοποθετημένα και ακροβολισμένα πίσω Full Led φώτα. «Γέφυρα» ανάμεσα τους δημιουργεί μια λεπτή φωτεινή γραμμή κατά μήκος του πορτμπαγκάζ, τονίζοντας έτσι το πλάτος του οχήματος. Οι έντονες νευρώσεις προσδίδουν δυναμισμό στο προφίλ του νέου Bayon, ενώ οι πίσω κολόνες, στο τελείωμα τους, έχουν επίσης σχήμα βέλους. Οι αναλογίες του Bayon σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.180 χλστ., 1.775 χλστ. και 1.500 χλστ. (με 17αρες ζάντες) αντίστοιχα.
Στα εντός
Γνώριμο το σκηνικό στα ενδότερα, καθώς έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το νέο i20, στο οποίο άλλωστε βασίζεται το Bayon. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, ωστόσο πείθουν με την πρώτη ματιά, χάρη στη στιβαρή συναρμογή τους.
Το εσωτερικό είναι ολόιδιο με αυτό του i20Θα θέλαμε όμως λίγο χρώμα ή κάποιο διακοσμητικό ένθετο να σπάει τη μουντάδα από τα μαύρα πλαστικά, ειδικά στις μεγάλες επιφάνειες στην όψη του ταμπλό. Εδώ βοηθάει τα βράδια ο ατμοσφαιρικός κρυφός μπλε Led φωτισμός στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στα πάνελ των θυρών και στα πόδια των εμπρός επιβατών.
Υπάρχουν δυο οθόνες 10,25 ιντσών, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια αφής για το σύστημα πολυμέσων. Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών ικανοποιούν (μεταξόνιο 2.580 χλστ.), όμως το βασικό πλεονέκτημα είναι το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων.
Συνοψίζοντας
Με το νέο Bayon η Hyundai άνοιξε περισσότερο τη βεντάλια στα crossover της, προσθέτοντας μια αξιόλογη, με μοντέρνα σχεδίαση, προσιτή, με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό πρόταση. Με τον 1.0Τ βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, στην εξοπλιστική έκδοση Premium, το Bayon κοστίζει 22.540 ευρώ.