Αραγμένο στη μαρίνα το Hyundai Bayon προσέλκυσε το ενδιαφέρον από ένα γειτονικό ιστιοπλοϊκό, όπου μια παρέα απολάμβανε στο deck τον ηλιόλουστο καιρό.
Όπως φάνηκε αναγνώρισαν τις σχεδιαστικές επεμβάσεις στο πρόσφατα ανανεωμένο Bayon και θέλησαν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες. Mας είπαν ότι κατάλαβαν πως κάτι είχε αλλάξει, κυρίως από την όψη του Bayon.
Hyundai Bayon: Πιο εκλεπτυσμένες γραμμές
Πράγματι, εκεί έχουν πραγματοποιηθεί οι περισσότερες επεμβάσεις, οι οποίες αφορούν την επανασχεδιασμένη μάσκα και τον προφυλακτήρα, ενώ πλέον ενσωματώνει και το νέο λογότυπο της Hyundai.
Παράλληλα στα πρότυπα του νέου Kona, το Bayon υιοθετεί τη λεπτή Led μπάρα που ενώνει τα φώτα ημέρας, με τη συγκεκριμένη φωτεινή υπογραφή να ονομάζεται “Seamless Horizon”. Διαθέτει επίσης ζάντες νέας σχεδίασης 16 ιντσών και μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος.
Στο πίσω τμήμα έχει διαφοροποιηθεί ελαφρώς ο προφυλακτήρας, τα κάθετα Led φώτα σε σχήμα βέλους τονίζουν την αιχμηρή σχεδίαση στις πίσω κολόνες, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους με μια οριζόντια κόκκινη λωρίδα που τονίζει το πλάτος του οχήματος. Το compact crossover της κορεάτικης εταιρείας έχει μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ., ενώ απέχει από το έδαφος 165 χλστ. Προαιρετικά μπορεί να σχηματιστεί διχρωμία με τη μαύρη οροφή.
Hyundai Bayon: Περισσότερη τεχνολογία και χώροι
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Bayon υπάρχουν κυρίως τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Στάνταρ είναι πλέον η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών και προαιρετικός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη επίσης 10,25 ιντσών.
Προσφέρεται συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, over the air ενημερώσεις λογισμικού, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση και η πιο πρόσφατη εφαρμογή τηλεματικής Bluelink της Hyundai. Υπάρχουν δυο θύρες USB-C, μια μπροστά και μια πίσω, καθώς και μια ακόμα μπροστινή θύρα USB-A. Τεχνολογίας Led είναι πλέον ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός της καμπίνας, με δυνατότητα εναλλαγής χρωμάτων.
Τα πλαστικά παραμένουν όλα σκληρά, αλλά διακρίνονται για τη στιβαρή τους συναρμογή και το καλό φινίρισμα. Στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών οι οριζόντιες «λεπίδες» διατηρούνται, θα θέλαμε όμως να είχε προστεθεί κάποιο χρωματικό διακοσμητικό ένθετο, ώστε να σπάει λίγο η μουντάδα του μαύρου. Το φάρδος των πίσω καθισμάτων και οι χώροι για τα πόδια των επιβατών (μεταξόνιο 2.580 χλστ.) ικανοποιούν και με το παραπάνω, όπως και τα 411 λίτρα του πορτμπαγκάζ.
Hyundai Bayon: Με το βασικό κινητήρα
Στην προκειμένη περίπτωση το κόκκινο Bayon των φωτογραφιών τροφοδοτείται από τον εισαγωγικό ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρων κινητήρα της γκάμας (υπάρχει και turbo «χιλιάρης» 100 ίππων με ή χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα). Ο εν λόγω τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει πλέον 79 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 115 Nm ροπής (4.200 σ.α.λ.), ενώ η προγενέστερη ισχύς και ροπή του ήταν 84 ίπποι και 118 Nm αντίστοιχα.
Όπως είναι αναμενόμενο στόχος του δεν είναι οι επιδόσεις, οι οποίες αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 7,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 128 γρ./χλμ.).
Hyundai Bayon: Οδηγώντας
Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας εμφανίζει μια ατονία που ξεπερνιέται σε ένα βαθμό με την πυκνή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου (με βολικό στο χέρι μικρό λεβιέ και εύκολα κουμπώματα), ενώ σε υψηλότερες στροφές γίνεται πιο πρόθυμος, καθώς εμφανίζεται και η ροπή, όμως η απουσία 6ης σχέσης (για να ρίχνει τις στροφές σε υψηλότερες ταχύτητες) κάνει τη λειτουργία του πιο έντονη ηχητικά, αν και γενικότερα έχει πολιτισμένη λειτουργία.
Την έλλειψη δύναμης δεν την αισθάνεσαι τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αλλά κυρίως στον αυτοκινητόδρομο π.χ σε μια προσπέραση με τις ρεπρίζ να είναι κάπως υποτονικές, επομένως καταφεύγεις στο κατέβασμα σχέσης για να επιταχύνεις και σε περισσότερη πίεση στο δεξί πεντάλ. Εντός του αστικού ιστού το Bayon αποδεικνύεται ευέλικτο χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, τον κύκλο στροφής 5,2 μέτρων και τη σχετικά ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα.
Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή δεν επηρεάζει αρνητικά την άνεση, καθώς οι περισσότερες λακκούβες «καταπίνονται», ενώ επιτρέπει λογικές κλίσεις στις στροφές. Το ελαφρύ τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι γρήγορο, βοηθάει στις μανούβρες, αλλά σε υψηλότερες ταχύτητες χάνει λίγο από την ακρίβεια του. Αποτελεσματικό χαρακτηρίζεται το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Συνοψίζοντας
Το Bayon ανανεώθηκε κυρίως στιλιστικά και εξοπλιστικά, ενώ πλέον είναι κομψότερο και πιο ολοκληρωμένο. Με τον εισαγωγικό κινητήρα των 1.2 λίτρων δε βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, αλλά δημιουργεί μια value for money πρόταση στην κατηγορία, την οποία η αγορά σήμερα έχει ανάγκη, καθώς με τιμή από 20.490 ευρώ, πλούσιο εξοπλισμό και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, προσφέρει σίγουρα ισχυρά κίνητρα.
Περισσότερες φωτογραφίες: