Με pit stop παρομοιάζει η Hyundai τη διαδικασία της φόρτισης στους νέους σταθμούς που σκοπεύει να τοποθετήσει, λόγω του πολύ μικρού χρονικού διαστήματος που θα χρειάζεται κάποιος να παραμείνει σε αυτούς.
Το Hyundai Motor Group παρουσίασε και ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα, το Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6. Έτσι, προκειμένου να στηρίξει την κυκλοφορίας τους στη Νότια Κορέα αποφάσισε να δημιουργήσει και να τοποθετήσει νέους, ταχύτατους σταθμούς φόρτισης με την ονομασία E-pit. Σύμφωνα με την εταιρεία η ταχύτητά τους θα είναι τέτοια ώστε 18 λεπτά θα είναι αρκετά για να πάει η μπαταρία από το 0% στο 80%, ενώ μόλις 5 λεπτά θα προσφέρουν 100 χλμ. αυτονομίας.
Ποιος σέβεται τις θέσεις φόρτισης e-cars και phev οχημάτων
Για να το πετύχουν αυτό οι συγκεκριμένοι φορτιστές θα λειτουργούν στα 800 Volts, καθώς τα δύο μοντέλα των Hyundai και Kia μπορούν να υποστηρίξουν τόσο γρήγορη φόρτιση. Πρόκειται για μια τεχνολογία που είδαμε να χρησιμοποιείται αρχικά στην Porsche Taycan, όμως τώρα παρατηρούμε ότι επεκτείνεται και σε άλλα αυτοκίνητα.
Το σχέδιο θέλει στην αρχική φάση του προγράμματος να κατασκευάζονται 20 σταθμοί με συνολικά 120 θέσεις φόρτισης. Από αυτούς οι 12 σταθμοί (άρα 72 θέσεις φόρτισης) θα τοποθετηθούν σε αυτοκινητόδρομους, ενώ οι υπόλοιποι 8 σταθμοί ( άρα 48 θέσεις φόρτισης) θα μπουν μέσα σε πόλεις.
Οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν τεχνολογία η οποία ονομάζεται Plug & Charge και επιτρέπει την αυτόματη αναγνώριση του αυτοκινήτου, την έναρξη φόρτισης και τη χρέωση.
Όσο για το βύσμα που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση, αυτό είναι το CCS Combo 1, δηλαδή αυτό που υπάρχει πρακτικά σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Μπορεί η εγκατάσταση των εν λόγω σταθμών να προορίζεται για τη Νότια Κορέα, όμως αποτελεί ένδειξη για όσα πρόκειται να δούμε σύντομα και στη χώρα μας.
Όσο θα περνάει ο καιρός και τα ηλεκτρικά θα πηγαίνουν προς μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης, θα πρέπει και οι φορτιστές να μπορούν να ανταποκριθούν, έτσι θα τοποθετούνται ολοένα και ισχυρότεροι.
Οπότε ίσως να μην είναι τόσο μακριά η στιγμή που θα δούμε και στην Ελλάδα τόσο ισχυρούς φορτιστές που θα μετατρέψουν τη στάση σε pit stop. Με αυτόν τον τρόπο θα έχει λυθεί οριστικά ένα βασικό ζήτημα της ηλεκτροκίνησης, οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης.