Τους μήνες του lockdown αναγκαστικά γινόμαστε περισσότερο «παιδιά της πόλης», καθώς απαγορεύονται οι μετακίνησες εκτός νομού κατοικίας. Για το λόγο αυτό επιλέξαμε και πάλι έναν από τους καλύτερους φίλους μας στο κλεινόν άστυ, το Hyundai i10, με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα στη γκάμα του.
Με τη σημαντική διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μας συντρόφευε το προαιρετικό αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 σχέσεων. Πάμε λοιπόν για μια άκρως ξεκούραστη βόλτα στο κέντρο της πόλης με το μικρό κορεάτικο μοντέλο.
Χωρίς συμπλέκτη
Το αριστερό πόδι πήρε ρεπό, καθώς δε χρειάζονταν να πιέζει πεντάλ συμπλέκτη, ενώ το δεξί χέρι απαλλάχτηκε από τις εναλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επομένως σε κάθε διαδρομή εξασφαλίζεται σημαντικά μεγαλύτερη άνεση σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο, των επίσης 5 σχέσεων.
Πώς μας φάνηκε η λειτουργία του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων; Σε κάθε αλλαγή σχέσης υπάρχει ένα μικρό «κενό», καθώς το «σκαλοπάτι» μετάβασης στην επόμενη γίνεται αισθητό (προσφέρει βέβαια και χειροκίνητη λειτουργία). Ειδικά όταν επιταχύνεις πατώντας με περισσότερη δύναμη το γκάζι. Το «μυστικό» είναι να ελαφραίνεις λίγο εκείνη τη στιγμή την πίεση στο δεξί πεντάλ, ώστε το ανέβασμα σχέσης να πραγματοποιηθεί ομαλότερα.
Να διευκρινίσουμε ότι αυτή η «παθογένεια» συναντάται σχεδόν σε όλα τα αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων που τοποθετούνται στα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αν είσαι συνειδητοποιημένος ξέρεις ότι δε μπορείς να περιμένεις αντανακλαστικά εφάμιλλα με αυτά ενός ακριβότερου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως αποζημιώνεσαι από το αγχολυτικό και χαλαρό στυλ οδήγησης που εξασφαλίζει το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων της Hyundai.
Απέναντι στο μηχανικό κιβώτιο
Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή μας κάτω από το εμπρός καπό του κόκκινου i10 που βλέπετε στις φωτογραφίες, υπάρχει ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας στη γκάμα του. Ο λόγος για τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο MPI των 1.2 λίτρων. Εξακολουθεί να αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής.
Με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων οι επιδόσεις του επηρεάζονται ελάχιστα. Η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 171 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 15,8 δευτ. αντί για 12,5 δευτ., σε σύγκριση με το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων.
Λιγότερες είναι οι εκπομπές C02, καθώς με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων διαμορφώνονται στα 106 γρ./χλμ. και με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στα 108 γρ./χλμ. Χαμηλότερη όμως είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε. Με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων είδαμε 7 λίτρα/100 χλμ. και με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Σου φτιάχνει τη διάθεση
Οδηγώντας το i10 τρίτης γενιάς βλέπεις πιο φιλική την πόλη γύρω σου. Ελίσσεσαι εύκολα στα στενάκια (ακτίνα στροφής 5 μέτρα), δε χρειάζεσαι «αεροδιάδρομο» για να παρκάρεις, καθώς το μήκος του δε ξεπερνά τα 4 μέτρα (για την ακρίβεια 3.670 χλστ.). Η ανάρτηση από την πλευρά της, παρότι δεν είναι αρκετά μαλακή, είναι ικανοποιητικά ενδοτική όταν οι δίχρωμοι τροχοί των 16 ιντσών περνούν πάνω από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών «χιλιομπαλωμένων» δρόμων.
Hyundai Alcazar: Το νέο SUV που χωράει 7 επιβάτες
Στον αυτοκινητόδρομο το i10 είναι απροσδόκητα σταθερό με πρόσφυση και ποιότητα κύλισης που θυμίζουν μεγαλύτερη κατηγορία. Το τιμόνι τώρα είναι ελαφρύ και γρήγορο, ιδανικό δηλαδή για την πόλη, αν όμως αναζητήσεις περισσότερη πληροφόρηση και ακρίβεια σε υψηλότερες ταχύτητες, δε θα τη βρεις.
Χώροι
Στο εσωτερικό τώρα δε συναντάμε καμία διαφορά, με εξαίρεση το λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος παραμένει ψηλά τοποθετημένος. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, κάτι σύνηθες στη συγκεκριμένη κατηγορία, ωστόσο η κατασκευή τους δείχνει στιβαρή και το φινίρισμα των υλικών καλό. Ικανοποιητικότατοι κρίνονται οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.425 χλστ.). Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο βολεύει επίσης τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Παράλληλα άφθονος είναι ο «αέρας» για τα κεφάλια τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών, λόγω σχήματος της οροφής. Με τη χωρητικότητα του δεν απογοητεύει ούτε το πορτμπαγκάζ των 252 λίτρων, ενώ αυξάνεται στα 1.050 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συνοψίζοντας
Στην εξοπλιστική έκδοση Fresh το Hyundai i10 με τον 1.2 MPI βενζινοκινητήρα των 84 ίππων και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων των 5 σχέσεων, ξεκινάει από τα 13.540 ευρώ. To επιπλέον κόστος, σε σύγκριση με το μηχανικό κιβώτιο, είναι 700 εύρω. Η «απόσβεση» γίνεται σε κάθε μποτιλιάρισμα που απαλλάσσεσαι από τη συνεχόμενη κουραστική διαδικασία εναλλαγής 1ης-2ης σχέσης και γενικότερα με τη σαφώς μεγαλύτερη άνεση σε κάθε συνθήκη οδήγησης.