To Hyundai i20 ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία, αλλά αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τη φρενίτιδα του εξηλεκτρισμού, είναι ότι μπορεί να παραμείνει «ατόφιο».
Δηλαδή με 1.0 λίτρου βενζινοκινητήρα χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Το πρώτο που διαπιστώσαμε είναι ότι ο βενζινοκινητήρας δε «χάνει» σε ένταση, αν και δεν υπάρχει το boost του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Φροντίζει για αυτό η ροπή των 172 Nm, η οποία εμφανίζεται αρκετά νωρίς, από τις 1.500 έως 4.000 σ.α.λ.
Παράλληλα βοηθάει και η σφιχτή κλιμάκωση στο μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων, που κρατάει διαρκώς σε ένταση το βενζινοκινητήρα, ενώ μας άρεσαν τα εύκολα κουμπώματα που προσφέρει και η μαλακή αίσθηση στις διαδρομές του λεβιέ.
Προαιρετικό διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, αλλά η τιμή ανεβαίνει.
Από πλευράς επιδόσεων τώρα, είναι ελάχιστα καλύτερες σε σύγκριση με την παρουσία ήπιου υβριδικού συστήματος, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 188 χλμ./ώρα. Παράπονο δε μπορούμε να κάνουμε για την κατανάλωση καυσίμου, καθώς καταγράψαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,4 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 123 γρ./χλμ.). Παρότι τρικύλινδρος ο βενζινοκιντήρας αγνοεί τις λέξεις κραδασμοί, τραχιά λειτουργία και ενοχλητικός θόρυβος. Είναι αρκετά πολιτισμένος με γραμμική λειτουργία.
Hyundai i20 1.0T: Οι εξωτερικές διαστάσεις του
Το i20 παραμένει ευέλικτο μέσα στην πόλη με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.040 χλστ., 1.775 χλστ. και στα 1.450 χλστ. αντίστοιχα. Οι γραμμές του είναι ξεκάθαρα πιο αιχμηρές, με έντονες νευρώσεις να σχηματίζονται στις πλευρικές επιφάνειες και στο εμπρός καπό, ενώ η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα είναι πλατύτερη.
Hyundai i20 1.0T: Στα εντός
Στο εσωτερικό το σκηνικό έχει αλλάξει εντελώς. Στο κέντρο του ταμπλό στέκει μια οθόνη αφής 8 ιντσών (ή προαιρετικά 10,25 ιντσών) με δυο ενσωματωμένα στρογγυλά περιστρεφόμενα χειριστήρια, ενώ το αριστερό της τμήμα «αγκαλιάζει» το ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών. Όλα τα πλαστικά στα ενδότερα του νέου i20 είναι σκληρά, ωστόσο πείθουν με την πρώτη ματιά, χάρη στη στιβαρή συναρμογή τους. Θα θέλαμε όμως λίγο χρώμα ή κάποιο διακοσμητικό ένθετο να σπάει τη μουντάδα από τα μαύρα πλαστικά, ειδικά στις μεγάλες επιφάνειες στην όψη του ταμπλό.
Χώροι
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 10 χλστ. μεταξόνιο (2.580 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή είναι απλά ικανοποιητικός. Με ορισμένες παραχωρήσεις θα χωρέσει και τρίτος πίσω επιβάτης, ο οποίος θα εκτιμήσει την άνεση που προσφέρει στα πόδια του το κεντρικό-σχεδόν επίπεδο-δάπεδο. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 352 λίτρα, μεγαλύτερο σε σύγκριση με τα 262 λίτρα όταν υπάρχει ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς καταλαμβάνει χώρο η μπαταρία.
Hyundai i20 1.0T: Ώρα για το συμπέρασμα
Ο βενζινοκινητήρας των 100 ίππων, δεν υστερεί χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, καθώς τα καταφέρει αρκετά καλά, σε όλους τους τομείς με τις δίκες του «δυνάμεις». Στη βασική εξοπλιστική έκδοση Fresh, η τιμή του i20 1.0T με 100 ίππους και 6αρι μηχανικό κιβώτιο, διαμορφώνεται στα 18.090 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από 5 έτη εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai, χωρίς όριο χλμ.