Mπορεί αυτήν την περίοδο το Kona Electric και το εντυπωσιακό Ioniq 6 να έχουν την τιμητική τους, καθώς είναι τα πιο νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην οικογένεια της Hyundai, όμως αυτό το Ioniq 5 έχει κάτι το ξεχωριστό.
Είναι το πιο ισχυρό (μέχρι επισήμως να εμφανιστεί η έκδοση Ν, με έντονη σπορ εμφάνιση) καθώς φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 325 ίππων με ροπή 605 Nm.
Hyundai Ioniq 5: Δυο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση
Ένας για τον μπροστινό άξονα 101 ίππων και ένας δεύτερος ισχυρότερος με 224 ίππους για τον πίσω.
Το κιβώτιο μονής σχέσης, όπως σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά, με paddles στο τιμόνι, που από εκεί ρυθμίζεται η ανάκτηση ενέργειας, όπως και η οδήγηση i-pedal όπου η ενεργοποίηση γίνεται φανερή με την πράσινη ένδειξη χαμηλά και αριστερά στο καντράν .
Η μπαταρία είναι 77,4 kWh και από επιτείχιο φορτιστή 11 kW ο χρόνος που απαιτείται είναι 7,3 ώρες.
Με φορτισμένη την μπαταρία στο 100% όπως δείχνει και και οθόνη, είναι γύρω στα 400-430 χλμ, αναλόγως τον τρόπο που οδηγείται.
Όμως με ένα ηλεκτρικό όχημα, το ζητούμενο δεν είναι οι επιδόσεις, ούτε να βγάζεις στην άσφαλτο το σπορ χαρακτήρα σου.
Ακόμα και όταν έχει στη διάθεσή σου ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με ροπή 605 Nm από «Ο» στροφές.
Ανάβει το πράσινο στο σηματοδότη, πατάς φουλ το γκάζι, και σε 5,1 δευτ. το Ioniq 5 AWD έχει φτάσει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση.
Αυτό όμως είναι το ζητούμενο; Ή να οδηγείς χαλαρά, απομονωμένος από τους εξωτερικούς θορύβους, ακούγοντας μάλιστα και την αγαπημένη σου μουσική από το υψηλής απόδοση Hi-Fi που για τη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν της Bose.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα, που κάνει την οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη.
Hyundai Ioniq 5: Η άνεση πρωταγωνιστεί
Η άνεση στο εσωτερικό, που είναι «υπογραφή» του μεταξονίου καθώς αγγίζει τα 3 μ.
Είναι εντυπωσιακά άνετο το εσωτερικό, με τα φαρδιά-δερμάτινα- καθίσματα, όπου μάλιστα αυτό του συνοδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά και από τον οδηγό, καθώς τα απαραίτητα μπουτόν βρίσκονται στην αριστερή μεριά της «πλάτης» του καθίσματος. Ιδιαίτερο εξυπηρετικό αυτό, καθώς όταν θέλει κάποιος υψηλόσωμος να βολευτεί στο πίσω δεξί κάθισμα, εύκολα γίνονται οι ρυθμίσεις με τον οδηγό στη θέση του.
Παρά το βάρος του αυτοκινήτου, ξεπερνάει τα 2.100 κιλά, το αυτοκίνητο οδηγείται εύκολα, είναι φιλικό με καλή ορατότητα.
Δεν έχει να μπερδευτεί με διακόπτες και μπουτόν καθώς αυτά απουσιάζουν, ενώ αναλόγως της πορείας και κάνοντας χρήση των φλας, στο καντράν εμφανίζεται εικόνα προς τη μεριά που στρίβει το αυτοκίνητο με το τι έχει μπροστά του, ώστε ο οδηγός να αποφύγει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Στο αριστερό μέρος του τιμονιού υπάρχει το μπουτόν με το οδηγικό μενού (Eco, Normal, Sport, Χιόνι) και μπροστά του οι δύο οθόνες σε ενιαίο κρύσταλλο, που είναι ο παράδεισος των φίλων των gadget, ειδικά αυτή του infotainment.
Υπάρχει αρκετός χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων μεταξύ των καθισμάτων, ενώ άνεση υπάρχει και για τους πίσω επιβάτες.
Είναι πλατύ το αυτοκίνητο, 1.890 χλστ. και αυτό είναι προς όφελος των επιβατών.
Οι άλλες εξωτερικές διαστάσεις είναι τα 4,635 χλστ. σε μήκος και 1.605 χλστ. σε ύψος, με 160 χλστ. απόσταση από το έδαφος, με 531 λίτρα αποσκευών.
Η παροχή φόρτισης βρίσκεται στο πίσω δεξί φτερό.
Τι «κάψαμε» όμως με το Ioniq 5 AWD, 18,9 kWh/100 χλμ. έδειξε το κομπιούτερ, με την τελική ταχύτητα να ελέγχεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.
Από εξωτερικής σχεδίασης, το Ioniq 5 ακολουθεί δικό του σχεδιαστικό δρόμο. Ξεχωρίζει από κάθε άλλο μοντέλο της Hyundai, ακόμα και από τα άλλα δύο ηλεκτρικά της εταιρίας, το Ioniq 6 και το Kona Electric.
Τι πέτυχε λοιπόν η Hyundai. Τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που δε μοιάζουν μεταξύ τους.
Πάντως πέρα από την ποιότητα στο εσωτερικό, η άνεση και ο τρόπος που οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις κακοτεχνίες των δρόμων, πέρα από την άμεση (πολύ άμεση) απόκριση των ηλεκτροκινητήρων, είναι τα «σημεία» που σε κερδίζει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Hyundai.
Oι τιμές ξεκινούν από τα 57.390 ευρώ.