Η Hyundai έθεσε στόχο να κατακτήσει το ρεκόρ της κατηγορίας των ηλεκτρικών SUV στη διάσημη ανάβαση του Pikes Peak στο Κολοράντο με το Ioniq 5
Για την κορεάτικη εταιρεία δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που θα συμμετάσχει στην κορωνίδα των αναβάσεων παγκοσμίως, αφού επιστρέφει στο «βουνό» μετά το 1992. Σίγουρα όμως είναι η πρώτη φορά που θα συμμετέχει με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η Hyundai επέλεξε το συγκεκριμένο μοντέλο για να συμμετάσχει στην ανάβαση, θέλοντας ν’ αποδείξει τις δυνατότητες της συγκεκριμένης έκδοσης N, που διαθέτει αγωνιστικές καταβολές. Μην ξεχνάμε ότι η κορεάτικη εταιρεία πρωταγωνιστεί στο θεσμό του WRC με τα i20N Rally 1 Hybrid.
Hyundai: Με τέσσερα συνολικά Ioniq 5 N στο Pikes Peak
Συνολικά τέσσερα θα είναι τα Ioniq 5 N που θ’ ανέβουν στο βουνό. Τα δύο θα είναι παραγωγής, πλήρως εξοπλισμένα και τ’ άλλα δύο θα είναι ειδικές εκδόσεις που θα συμμετάσχουν στις 24 ώρες του ACAD RAVANOL στο Νίρμπουργκρινγκ, το τριήμερο 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου. Για να αντιληφθούμε τη σημασία που δίνει η Hyundai στην ανάβαση του PIkes Peak, που θα τελεστεί για… 102η φορά φέτος, αρκεί ν’ αναφέρουμε τα ονόματα των τεσσάρων οδηγών: Πολ Ντάλενμπαχ, 11 φορές νικητής στο Pikes Peak και κάτοχος ρεκόρ γενικής από το 1993, Ρόμπιν Σούτε, 4 φορές νικητής γενικής κατάταξης, Ντάνι Σόρντο, οδηγός της Hyundai στο WRC και ο νεοφερμένος Ρον Ζάρας. Ο Σούτε με τον Σόρντο (από το WRC ο Ισπανός) θα τρέξουν στις 24 ώρες του Νίρπουργκρινκ, με τα ειδικά διαμορφωμένα Ioniq 5 N, τα οποία και θα οδηγήσουν στο βουνό.
Σε κόκκινο χρώμα τα ηλεκτρικά Ioniq 5 N
Οι μοναδικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις εκδόσεις παραγωγής θα είναι η αντικατάσταση του καθίσματος του οδηγού με αγωνιστικό Recaro και ζώνες έξι σημείων, η τοποθέτηση συστήματος πυρόσβεσης και η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων για λόγους ασφαλείας. Καμία επέμβαση δεν έχει γίνει στους κινητήρες και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη των δύο μοντέλων παραγωγής.
Η Hyundai μας έχει συνηθίσει στην μπλε απόχρωση για τα κορυφαία σπορ Ν μοντέλα της, ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση τα ηλεκτρικά Ioniq 5 N θα είναι κόκκινα.
Υπενθυμίζεται πως το Ioniq 5 N είναι τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 601 ίππων ή 641 με overboost, (223/235 μπροστά και 378/406 πίσω και καλύπτει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3.25 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 260 χλμ.ώρα. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 84 kWh και μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά σε ταχυφορτιστή όμως 350 kW.
O φετινός αγώνας στο Pikes Peak θα διεξαχθεί στις 23 Ιουνίου και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ώστε να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες των ηλεκτρικών Ioniq 5 N και αν τελικά κατακτήσουν την πρώτη θέση στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV/Crossover.