Η Hyundai προχώρησε επιτέλους στην πλήρη αποκάλυψη του πρώτου της αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου υψηλών επιδόσεων.
Ο λόγος για το κορυφαίο Ioniq 5 N, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκουντγούντ στη Βρετανία. Το τμήμα Ν της κορεάτικης εταιρείας έχει βάλει την υπογραφή του στις ισχυρότερες εκδόσεις των i20, i30 και Kona, ενώ για πρώτη φορά εξέλιξε ένα μοντέλο που δε χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης.
To νέο Ioniq 5 N διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το μπροστά τοποθετημένο να παράγει 226 ίππους και τον πίσω 383 ίππους. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 609 ίππους, όμως με τη λειτουργία Boost μπορεί να αυξηθεί στους 650 ίππους, αντλώντας από το μπροστινό και πίσω ηλεκτροκινητήρα, 238 και 412 ίππους αντίστοιχα. Έτσι το νέο Ioniq 5 N μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,4 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα!
Αριθμοί που δύσκολα πιστεύεις ότι προέρχονται από αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Για τη Hyundai όμως το νέο Ioniq 5 N δεν αρκεί να είναι γρήγορο, πρέπει και να φαίνεται. Πατάει σε ζάντες 21 ιντσών, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά Pirelli P-Zero διαστάσεων 275/35, ενώ από πίσω τους διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το λογότυπο N.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους 400 χλστ. μπροστά με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και δίσκους 360 χλστ. πίσω. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει επίσης βελτιωθεί και προσφέρει επιβραδυντική δύναμη 0,6 G, ενώ ως ανεπαίσθητη περιγράφεται η μετάβαση μεταξύ των φρένων ανάκτησης και των υδραυλικών φρένων.
Όπως το συμβατικό Ioniq 5 έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα Electric-Global Module Platform της Hyundai, στην οποία στεγάζεται και η μπαταρία του, χωρητικότητας 84 kWh, η αυτονομία της οποίας όμως προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμη. Σχετικά με τις διαστάσεις να πούμε ότι το νέο Ioniq 5 N είναι 20 χλστ. πιο χαμηλό, 50 χλστ. φαρδύτερο και 80 χλστ. μακρύτερο. Συγκεκριμένα το μήκος, το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο του ορίζονται στα 4.715 χλστ., 1.940 χλστ., 1.585 χλστ. και 3.000 χλστ. αντίστοιχα.
Το αμάξωμα του Ioniq 5 N διαθέτει 42 πρόσθετα σημεία συγκόλλησης και 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλητικών για τη βελτίωση της ακαμψίας. Παρατηρήστε το κόκκινο περίγραμμα στο εμπρός splitter, στα πλευρικά μαρσπιέ και στον πίσω διαχύτη. Παράλληλα διαθέτει εντονότερες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα, τριγωνικό πίσω φως φρένων και σε αντίθεση με το απλό Ioniq 5 έχει τοποθετηθεί υαλοκαθαριστήρας στο πίσω παρμπρίζ. Στο εσωτερικό τώρα, συναντάμε σπορ τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά για τα προγράμματα οδήγησης, paddles για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και τα στάνταρ bucket καθίσματα.
Σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η διαχείριση της θερμότητας μέσω ψύξης σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, είναι μια αρκετά πιο δύσκολη πρόσκληση για τους μηχανικούς της Hyundai. Οι καινοτόμες λύσεις που έχουν αναπτύξει για τη διαχείρισης της θερμότητας, είναι το N Battery Preconditioning και το N Race. Το πρώτο προκαθορίζει τη μπαταρία στην πιο αποδοτική θερμοκρασία της, ενώ χωρίζεται σε δυο λειτουργίες.
Στη λειτουργία Drag η βέλτιστη θερμοκρασία ρυθμίζεται για άμεση χρήση της μέγιστης ισχύος, ενώ στη λειτουργία Track η χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία μπαταρίας βελτιστοποιείται για αυξημένο αριθμό γύρων μέσα στην πίστα. Παράλληλα μέσω του N Race οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Sprint και Endurance.
Το πρώτο αφορά την προεπιλεγμένη κατάσταση του Ioniq 5 N που δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ, ενώ το δεύτερο αυξάνει την αυτονομία εντός της πίστας για περισσότερους γύρους.
Επειδή η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στερείται του παραδοσιακού ήχου που αναδύεται από τον κινητήρα και την εξάτμιση, η Hyundai ανέπτυξε το σύστημα N Active Sound+, το οποίο αποτελείται από ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που παρέχει τρία διαφορετικά θέματα ήχου διαθέσιμα για τους οδηγούς: Ignition, Evolution και Supersonic.
Το Ignition προσομοιώνει τον ήχο του δίλιτρου turbo κινητήρα, το Evolution είναι ένας ηλεκτρονικός ήχος εμπνευσμένος από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e. Το Supersonic προσομοιώνει τον ήχο μαχητικού αεροσκάφους με τον οδηγό να αισθάνεται… πιλότος.
Το N e-Shift συνεργάζεται στενά με το N Active Sound+ για την προσομοίωση του 8-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) δίνοντας εντύπωση αλλαγής σχέσεων και αίσθηση κραδασμών κατά τη διάρκεια των εναλλαγών. Η λειτουργία του N Pedal χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία με το σύστημα ανάκτησης πέδησης i-Pedal, ενώ βελτιώνει το στρίψιμο και ενισχύει την απόκριση στο γκάζι. Το σύστημα N Torque Distribution αναλαμβάνει τη μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός-πίσω που μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα.