Αγχολυτικά δρα το νέο Hyundai Ιoniq 6 στην ηλεκτροκίνηση, καθώς διακρίνεται για τον εξαιρετικά αποδοτικό του χαρακτήρα.
H κορεάτικη εταιρεία λοιπόν δημοσίευσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Ioniq 6 που αφορούν την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας, ανάλογα με την εκάστοτε έκδοση. Αρχικά να πούμε ότι το νέο Ioniq 6 θα προσφέρεται με δυο μεγέθη μπαταρίας, ως πισωκίνητο και τετρακίνητο.
Στη βασική πισωκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 53 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 429 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση ενέργειας βρίσκεται στις 13,9 kWh/100 χλμ. (μετρήσεις WLTP με τροχούς 18 ιντσών).
Συνεχίζουμε με τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, στις 77,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει στο πισωκίνητο Ioniq 6 τη μέγιστη αυτονομία των 614 χλμ. με κατανάλωση ενέργειας στις 14,3 kWh/100 χλμ. (μέτρηση WLTP με τροχούς 18 ιντσών). Mε τροχούς 20 ιντσών το πισωκίνητο Ioniq 6, με τη μεγάλη μπαταρία, έχει αυτονομία 545 χλμ. και μέση κατανάλωση ενέργειας 16 kWh/100 χλμ.
To τετρακίνητο Ioniq 6 διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, και τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας. Πατώντας σε τροχούς 18 ιντσών έχει αυτονομία 583 χλμ. και μέση κατανάλωση ενέργειας 15,1 kWh/100 χλμ., ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί με τροχούς 20 ιντσών διαμορφώνονται στα 519 χλμ. και 16,9 kWh/100 χλμ.
Δομημένο πάνω στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform), για ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai, το νέο Ioniq 6 έχει σεβαστές διαστάσεις με μήκος 4.855 χλστ., πλάτος 1.880 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.950 χλστ.
Ειδική μνεία αξίζει στο γεγονός ότι το νέο Ioniq 6 υποστηρίζει φόρτιση 400V αλλά και 800V, η οποία συναντάται κυρίως σε ηλεκτρικά premium supercars. Έτσι από ταχυφορτιστή DC 350 kW η μπαταρία φορτίζει από 10-80% εντός μόλις 18 λεπτών. Με τη λειτουργία “vehicle-to-load” το Ioniq 6 δουλεύει και ως powerbank προσφέροντας ρεύμα σε οποιαδήποτε εξωτερική ηλεκτρική συσκευή.
Η αεροδυναμική του συμβάλει στον αποδοτικό του χαρακτήρα με το συντελεστή οπισθέλκουσας να βρίσκεται στο cd 0,21, χάρη στην έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Παράλληλα το νέο Ioniq 6 έχει χαμηλό ρύγχος, ενεργά πτερύγια αέρα μπροστά, προαιρετικές λεπτές κάμερες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες, ελλειπτική πίσω αεροτομή και πλήρη κάλυψη του δαπέδου κάτω από το αυτοκίνητο.
To λανσάρισμα του νέου Ioniq 6 θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές αργότερα εντός του έτους.