“Καθαρό” υδρογόνο θέλουν να φτιάξουν οι Hyundai και Kia, καθώς ξέρουν ότι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να μπορέσει κάποια στιγμή αυτή η μορφή ενέργειας να γίνει αποδεκτή από την αγορά, οπότε προχωρούν στις ανάλογες κινήσεις.
Οι δύο εταιρείες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο έχουν δείξει κατά καιρούς το ενδιαφέρον τους για το υδρογόνο, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι έχουν στην γκάμα τους ένα από τα μόλις τρία μοντέλα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, το Hyundai Nexo.
Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας για το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo
Μέχρι το υδρογόνο να αρχίσει να γίνεται περισσότερο προσιτό στο ευρύ κοινό, υπάρχει αρκετός δρόμος και πρέπει να ξεπεραστούν κάποια βασικά εμπόδια. Ένα από τα βασικότερα είναι ότι για την παραγωγή του υδρογόνου απαιτούνται μεγάλα ποσά ενέργειας, η οποία συνήθως προέρχεται από μη ανανεώσιμες πηγές, οπότε αντί για περιβαλλοντικό όφελος τελικά υπάρχει επιβάρυνση.
Επιπλέον, η παραγωγή του καυσίμου με τις σημερινές μεθόδους είναι χρονοβόρα και έχει αυξημένο κόστος.
Ο πιο συνήθης τρόπος για να παραχθεί υδρογόνο είναι η ηλεκτρόλυση. Πρόκειται για χημική διεργασία, κατά την οποία το νερό διαχωρίζεται στα δύο μέρη υδρογόνου και το ένα μέρος οξυγόνου από τα οποία αποτελείται.
Οι Hyundai και Kia προχώρησαν σε συνεργασία με την καναδική εταιρεία Next Hydrogen Corporation. Στόχος της συνεργασίας είναι να παραχθεί “καθαρό” υδρογόνο με νέες μεθόδους ηλεκτρόλυσης.
Για να επιτευχθεί αυτό οι τρεις εταιρείες θέλουν αρχικά να κατασκευάσουν μονάδες που θα κάνουν ηλεκτρόλυση και θα έχουν οι ίδιες χαμηλό κόστος. Ταυτόχρονα, όμως, αυτές οι μονάδες θα πρέπει και να μπορούν να παράγουν υδρογόνο που να μην κοστίζει πολύ σε χρήματα, ενώ θα καταναλώνουν και μικρή ποσότητα ενέργειας.
Η συνεργασία των Hyundai και Kia με τη Next Hydrogen Corporation έχει μακροχρόνιο ορίζοντα. Χαρακτηριστικά, οι πρώτες πιλοτικές δοκιμές θα αρχίσουν από την επόμενη χρονιά.