Η Hyundai και η Kia παρουσιάζουν μια νέα τεχνολογία, η οποία θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών τους οχημάτων.
Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το “Active Air Skirt” (AAS), το οποίο στόχο έχει να ελαχιστοποιήσει την αεροδυναμική αντίσταση, καθώς αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό όχημα, που είναι σημαντικό ζητούμενο στις μέρες μας.
Στην εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου γίνεται σημαντική προσπάθεια μείωσης στο μέγιστο βαθμό του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), ο οποίος είναι ο συντελεστής αντίστασης του αέρα που ενεργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Το παρακάτω βίντεο δείχνει πως ακριβώς λειτουργεί το “Active Air Skirt” με δυο πτερύγια να επεκτείνονται κάθετα κάτω από το δυο άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα. Παραμένουν κρυμμένα σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ εμφανίζονται αυτόματα στα 80 χλμ./ώρα, καθώς τότε η αεροδυναμική αντίσταση γίνεται εντονότερη, ενώ αποσύρονται ξανά στα 70 χλμ./ώρα. Ο λόγος για τη διαφορά στις ταχύτητες ανάπτυξης και αποθήκευσης των πτερυγίων είναι η αποτροπή συχνής λειτουργίας σε συγκεκριμένα εύρη ταχυτήτων.
Οι κορεάτικες εταιρείες εξηγούν επίσης γιατί επιλέχτηκαν δυο πτερύγια μεταξύ του μπροστινού προφυλακτήρα και των τροχών, σε αντίθεση με ένα ενιαίο πάνελ που θα κάλυπτε ολόκληρο το μπροστινό τμήμα. Η απάντηση βρίσκεται στο επίπεδο κάτω τμήμα της πλατφόρμας E-GMP, η οποία έχει αναπτυχθεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, επομένως είναι πιο αποτελεσματικό στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης να καλύπτεται σε υψηλότερες ταχύτητες μόνο το τμήμα του ελαστικού.
Παράλληλα η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης επιδρά στον περιορισμό του αεροδυναμικού θορύβου, ενισχύοντας επίσης τη σταθερότητα του οχήματος. Σημειώνεται ακόμα ότι το ελαστικό υλικό στο κάτω μέρος των πτερυγίων μειώνει τον κίνδυνο σπασίματος σε ενδεχόμενη επαφή με κάποιο αντικείμενο σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα και άνω των 200 χλμ./ώρα.
Η εφαρμογή του συστήματος “Active Air Skirt” στο Genesis GV60 έδειξε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) μειώθηκε κατά 0,008, βελτιώνοντας την αντίσταση κατά 2,8%, ενώ εξασφαλίστηκαν 6 χλμ. επιπλέον αυτονομίας.
Η Hyundai και η Kia έχουν υποβάλει αιτήματα για την καταχώρηση της πατέντας τους στη Νότια Κορέα και στις Η.Π.Α, ενώ θα περάσουν το “Active Air Skirt” στη μαζική παραγωγή, μετά από τις απαραίτητες δοκιμές αντοχής και απόδοσης.