Η Hyundai ανέτρεψε την κανονική διαδικασία ανάπτυξης κατά την οποία ένα νέο μοντέλο ξεκινά με εκδόσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Kαι, αυτή τη φορά προέταξε την ηλεκτρική έκδοση, οπότε το Kona EV είχε προτεραιότητα έναντι των άλλων εκδοχών του, που προσαρμόστηκαν σε αυτό και όχι το αντίστροφο.
Όμως, αν και η τάση είναι να πάμε συν τω χρόνω στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ας είμαστε ρεαλιστές, ακόμη για κάποια χρόνια το ευρύ κοινό μπορεί να επιλέγει και μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, υβριδικά, PHEV κλπ, που είναι και πιο προσιτά από οικονομική άποψη.
Οφείλουμε, λοιπόν, να μιλήσουμε και για τα «άλλα» Kona. Είναι γεγονός πως το έξυπνο crossover κέρδισε, μέχρι σήμερα, το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η Hyundai παρουσίασε το Kona το 2017. «Το Kona εξακολουθεί να είναι το κλειδί για την προσέλκυση νεότερων αγοραστών που θα προχωρήσουν μετά σε άλλα μοντέλα», δήλωσε ο Χοσέ Μουνιόθ, πρόεδρος της Hyundai Motor Company.
Η δεύτερη γενιά προσδίδει στο Kona πιο επιθετικό στιλ, πιο προηγμένη τεχνολογία και περισσότερο χώρο στο εσωτερικό. Το νέο Kona είναι περίπου έξι ίντσες μακρύτερο και ελαφρώς φαρδύτερο, με ένα πίσω άνοιγμα που είναι και ψηλότερο και επίσης φαρδύτερο. Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.575 χλστ.
Εντελώς νέα σχεδίαση
Φαίνεται, ακόμη, σημαντικά διαφορετικό από τον προκάτοχό του, με το Seamless Horizon Lamp (πλήρους πλάτους LED unibrow). Η μπροστινή σχεδίαση μιμείται εκείνη του βαν Hyundai Staria που πωλείται σε κάποιες αγορές. Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Hyundai Motor Group και επικεφαλής του Hyundai και του Παγκόσμιου Κέντρου Σχεδιασμού Genesis, Σανγκ Γιουπ Λι, δεν ήθελε ένα παραδοσιακό μπροστινό μέρος, επειδή η πλήρως ηλεκτρική έκδοση θα ηγηθεί της νέας οικογένειας Kona.
Το συμβατικό, ωστόσο, Kona του 2023 φέρει τα ίδια κινητήρια σύνολα και την ίδια πλατφόρμα K3 με το τρέχον crossover. Η αρχιτεκτονική είναι αρκετά ευέλικτη για να υποστηρίξει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα υβριδικό και ένα ηλεκτρικό σύστημα στο ενδιαφέρον αυτό SUV και η απόφαση να συνεχίσουν πάνω σε γνωστά πρότυπα συμβάλλει στη μείωση του κόστους για την εταιρία. Η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη θα λάβουν τις περισσότερες, αλλά όχι όλες, από τις προγραμματισμένες παραλλαγές. Οι επιλογές περιλαμβάνουν το κανονικό Kona, το οποίο προσφέρεται προς το παρόν με τετρακύλινδρο 2,0 λίτρο μοτέρ 147 ίππων ή με turbo I-4 1,6 λίτρων, απόδοσης 195 ίππων. Περισσότερες λεπτομέρειες για προδιαγραφές και επιδόσεις εν καιρώ. Η τετρακίνηση θα συνεχίσει να προσφέρεται στα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τι γίνεται με το “Ν”;
Όπως φαίνεται, αρχικά, δεν θα υπάρχει N υψηλής απόδοσης, παρά μόνο σπορ στιλ N Line σε κάποιες εκδόσεις. Ο ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής του επιχειρηματικού τμήματος στρατηγικής EV, Σανγκ Χιεόν Παρκ, δήλωσε ότι είναι “υπό εξέταση” το θέμα Ν.
Το 2021 το Kona έγινε το πρώτο SUV της Hyundai που έλαβε την ονομασία απόδοσης N σε μια παραλλαγή με turbo 2,0 λίτρων που παράγει 276 ίππους. Μπορεί εύκολα να αναπαραχθεί στη δεύτερη γενιά και αρμοδίως λέγεται ότι η Hyundai θα το προσθέσει εάν η ζήτηση προκύψει στο μεταξύ.
Τέλος, να πούμε ότι στις ΗΠΑ -όπως μάθαμε-, αναμένεται ότι η τιμή θα κυμαίνεται από $24.000-$33.000 για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και για το Kona Electric από περίπου 35.000 $.